Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Hva er din favoritt av rollespill til PC/konsoll?
Baldurs Gate 8 21,62%
Final Fantasy 2 5,41%
Morrowind 0 0%
Diablo 2 5,41%
Fallout 10 27,03%
Chrono Trigger 4 10,81%
Neverwinter Nights 3 8,11%
Might and Magic 2 5,41%
Planescape: Torment 6 16,22%
Velgere: 37. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30/01-2004, 01:00
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Standard

Mye Off-Topic:

Sitat:
Opprinnelig postet av Jakob Kreuzfeld
mi kritikk av Might and Magic IX når spillet starter kan man velge hele to klasser. I tilleg har jo grafikken gått ned i forhold til de tidligere utgavene. for ikke å snakke omall den meningsløse loadingen, at det er pengene som begrenser levlene, eller og at man kan nå level ti uten å sloss, faktisk klarer man nesten ikke sloss før level ti. i tillag har de tatt vekk alle de kuleste spellene og ødlagt magisystemet
ellers er det topp
Er litt usikker på om du spilte så mye MMIX jeg

- Man kan velge to klasser fordi man nå senere kan ta valget om hvilken magi-vei man vil følge (samt andre valg). (Altså det inrømmes at man er ikke ferdig utlært da man starter. ) Om du er en MM fan som ikke liker dette, må jeg beklage og si at samme fremgangsmåte har blitt valgt for MMT
- Grafikken var en forbedring, men ikke hva som ble forventet, dårlig i forhold til hva denne motoren (Lichtech I(?)) kan klare, og dårlig i forhold til andre spill på den tiden.
- Det var ikke noe spesielt mer loading i MM9 enn i MM6-8. Men kartene var litt mindre, og noen byer måtte på egne kart for at å møte de lave sytemkravene som var ønsket.
- Pengene har jeg hørt mange andre klage på også. Personlig hadde jeg ikke noe problem med å ha nok penger..
- At det er vanskelig i begynelsen er jeg enig i.
- Magisystemet er vel mer smaksak en noe annet som er nevnt her. Personlig syntes jeg teorien bak hvordan magien fungerer er mye bedre her enn i forgjengerene. Men som så mye annet i spillet kunne mange av magiene trengt testing og balansering.
Gammel 30/01-2004, 18:53
Jakob Kreuzfeld Jakob Kreuzfeld er offline
Medlem

Standard

-tiden for loading. da spillet komm ut spillte jeg det hos en kammerat med helt NY pc som han hadde satt sammen selv. det tok alikevel et halvt minutt til et minutt å loade. i motsettning til 5-10 sek da de gamle var nye.
-jeg har runnet spillet to ganger. og det er mulig å velge seg frem til tilsammen hele 8 klasser. dette er minst 8 for lite.
-jeg er enig i at magisystemet var en god tanke, bortsett fra at det eliminerte behovet for en cleric.
-jeg syns M&M at til nå hatt sin topp på 6-7.
Gammel 30/01-2004, 20:31
olav the unholy sin avatar
olav the unholy olav the unholy er offline
Medlem

Standard

jeg har prøvd might & magic 2 å det var i hvert fall ikke noe bra,
da spiller jeg heller 7ern
Svar med sitat
Gammel 30/01-2004, 21:21
SirGalrim sin avatar
Medlem

Standard

Sitat:
-tiden for loading. da spillet komm ut spillte jeg det hos en kammerat med helt NY pc som han hadde satt sammen selv. det tok alikevel et halvt minutt til et minutt å loade. i motsettning til 5-10 sek da de gamle var nye.
Mulig det otk lengere tid, men det tok nok ikke så mye lengere tid hos meg. Da ville jeg reagert.
Sitat:
-jeg har runnet spillet to ganger. og det er mulig å velge seg frem til tilsammen hele 8 klasser. dette er minst 8 for lite.
Ok tok lit feil av deg der da. Men du tar litt feil du også. Det er i alt 14 klasser å spille, det er 8 slutt klasser ja. Litt få kanskje, men greitt nok når man ikke holder seg i en klasse hele spillet, og kan velge mellom videre klasser ute i spillet.
Det blir forøvrig 20 klasser og 12 slutt klasser i MMT. Det blir og mulighet for valg av raser (som har spesielle egenskaper alla MM.
Gammel 30/01-2004, 21:34
olav the unholy sin avatar
olav the unholy olav the unholy er offline
Medlem

Standard

det som gjør fallout spillene så bra er att det er helt klasse løst,
noe som gjir deg full kontroll over karakteren
Svar med sitat
Gammel 31/01-2004, 12:25
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av olav the unholy
jeg har prøvd might & magic 2 å det var i hvert fall ikke noe bra,
da spiller jeg heller 7ern
åh du mener det spillet som komm ut i ca. 87-88.
Gammel 31/01-2004, 12:29
Medlem

Standard

det siste problemet med M&M IX er at man måtte downloade ganske magd patch'er fo at det skulle fungere skikkelig. når man har en PC uten intrenett man soiller på, er dette et stort problem.
Gammel 31/01-2004, 16:21
SirGalrim sin avatar
Medlem

Standard

Sitat:
det siste problemet med M&M IX er at man måtte downloade ganske magd patch'er fo at det skulle fungere skikkelig. når man har en PC uten intrenett man soiller på, er dette et stort problem.
Sant. Det kom vel bare en offisiell patch til MM9, men det har kommet noen uoffisielle for a rette på alle feilene 3DO ikke hadde "råd" til å fikse.

Slik er desverre tedensen i spillbransjen nå. Stadig flere spill blir lagt ut for salg med mange bugs. Og utviklerene er klar over dette, men de unskylder seg med at de kommer jo med mange patcher...
Gammel 31/01-2004, 22:07
Ole Ole er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av SirGalrim
Slik er desverre tedensen i spillbransjen nå. Stadig flere spill blir lagt ut for salg med mange bugs. Og utviklerene er klar over dette, men de unskylder seg med at de kommer jo med mange patcher...
Mitt inntrykk er at problemet er utgiverene, ikke utviklerene, førstnevnte bestemmer når spillet skal gis ut. Man kan kanskje si at utviklereme burde være flinkere til å si nei, men da sliter de kanskje med å finne utgivere.
Gammel 1/02-2004, 00:06
SirGalrim sin avatar
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole
Sitat:
Opprinnelig postet av SirGalrim
Mitt inntrykk er at problemet er utgiverene, ikke utviklerene, førstnevnte bestemmer når spillet skal gis ut. Man kan kanskje si at utviklereme burde være flinkere til å si nei, men da sliter de kanskje med å finne utgivere.
Sannere en sagt. Det er få utviklere som tør å stå for mye på sitt, untatt de store, og de som her spillt som er antatt å bli store hits.

Man ser for eksempel på Gothic II, et meget bra rollespill utviklet av tyske Pirayha Bytes. Gitt ut i tyskland av JoWood. De ville selvfølgelig gi det ut i resten av verden, men slet med å finne utgivere helt til Atari sa ja. De har ikke fått tilbake fått tilbake respons fra Atari hvor godt spillet har solgt, men det antas at det har solgt greit. Atari har heller ikke ønsket at det skal gis ut patch til spillet, selv om PB alerede har laget patch'en.....

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
[Artikkel] Terapi i rollespill - artikkel matthijs Rollespill generelt 22 1/07-2004 17:40
Rollespill i undervisningen? matthijs Rollespill generelt 32 24/06-2004 15:33
Rollespill i media Ole Peder Giæver Rollespill generelt 60 12/03-2004 22:40
Belønninger for godt rollespill matthijs Spillskaping 48 10/02-2004 20:43
d20 Modern: I skyttergraven for D20 Regnbue Utenlandske rollespill 126 29/01-2004 11:41

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:20.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia