Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Nytt fra Hyperion > Støtteordninger

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 3/12-2007, 15:48
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Klage på vedtak om å ikke behandle søknad 2007

Sitat:
Opprinnelig postet av Jens Friberg Vis post
det har ikke vart utlyst frister
Joda, frister har vært utlyst i kalender, enhjørningen og på forum.

Uten å ta stilling til denne konkrete saken her syntes jeg det generelt litt underlig å ikke la prosjekt være tidelig ute med å søke og derfor utsette behandlingen med 3-4 måneder. En grunn jeg umidelbart kan se for å gjøre det slik er hvis mange gode prosjekter søkte støtte ved denne tildelingen og tildelingsutvalget mener at dette prosjektet også fortjener støtte. Da er det naturlig å nå prioritere de prosjekt som ligger nærmest i tid og må ha støtte nå for å kunne gjenomføres, og heller utsette avgjørelse vedrørende dette prosjektet til man har en ny pott penger å fordele. Om så er tilfelle kunne det vært heldig om det ble formidlet (uformelt eller formelt) til søker.

EDIT2: Og virker jo på Inge og AJ som det har vært en viktig faktor ja.

Sist endret av SirGalrim; 3/12-2007 kl 15:59
Svar med sitat
Gammel 3/12-2007, 15:51
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Sitat:
Enig....
Jeg finner bare litt info om andre saker (referat fra förste møtet tolker jeg det som...), det har ikke vart utlyst frister, det har ikke vart åpent på kontoret på angitte tider, det har ikke vart mulig å presentere prosjetet slik at en del spørsmålstegn kunne være unngått, og når svaret kommer 2,5 uker etter opprinnelig frist så er det at jeg ikke får svar før om flere mnd.

Er det bare meg eller er det litt ironisk at det er akkurat dato som er grunn til at jeg ikke får behandlet søknaden anno 2007....
Det er etter min mening galt å påstå at det ikke har vært utlyst frister. TU har hatt et stort fokus på offentliggjøring/annonsering av søknadsfristene og reglene. Vi har i forbindelse med hver søknadsrunde annonsert på forum, nettsider, gjennom mail til alle styremedlemmer i alle medlemsforeningene og gjennom SMS-informasjon til ledere mfl. TU er generelt sett fornøyd med responsen så langt, og vil påpeke at dette er første gang vi får tilbakemelding om at vi ikke har utlyst frister eller ytterligere informasjon.

Det er mitt ansvar å legge ut referater fra TU-møtene, og det er to av disse som mangler. Det beklager jeg og skal få rettet opp i.

Jeg vil også påpeke at vi møtes fysisk for å behandle søknadene, og TUs møter foregår vanligvis noe tid etter selve fristen. Derfor tar det litt tid etter fristen er ute før dere får svar på søknaden, og det håper vi det er forståelse for.

Et tillegg for å oppklare videre; saksbehandlingen av søknader foregår slik: En forening søker innen en angitt frist. Deretter møtes et Tildelingsutvalg bestående av fem personer (det vanlige har vært å møtes innen to uker etter fristen). På møtet behandles da alle innkomne søknader iht til retningslinjene som er vedtatt av FS. Når referatet fra møtet er klart (eller utkast til dette), tildeles midlene gjennom akseptskjema i DLS. Når dette er signert elektronisk utbetales midlene.

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 3/12-2007 kl 15:58 Begrunnelse: La til info om saksbehandling.
Svar med sitat
Gammel 3/12-2007, 15:58
Jens Friberg sin avatar
Jens Friberg Jens Friberg er offline
Medlem

Standard Re: Klage på vedtak om å ikke behandle søknad 2007

Nå kommer det ny informasjon.

Fra å ha bart et meget generelt dato, fabruar/mars("sannsynligvis"), til å være noe som an løses relativt sjapt etter nyttår. Det betyr en god del.

MEN

Denne utsettelsen vil også mulig påvirke andre prosjekter i Elysium, som ev kommer få en mindre tildeling neste år.
Gammel 3/12-2007, 16:06
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Standard Sv: Klage på vedtak om å ikke behandle søknad 2007

Merk at det med hastebehandling gjelder med forbehold om at dere kan begrunne hvorfor prosjektet ikke kan vente til ordinær behandling i februar/mars. Ellers vil jeg påpeke at Elysium fikk tildelt 12.500 kr til et annet prosjekt i denne søknadsrunden, og at det maksimalt innvilges 35.000 til en forening (jf. retningslinjene punkt 2.5.) i samme søknadsår. Dvs. at Enfinia-søknaden uansett ikke kunne fullt ut innvilges.

Videre er forholdene at den totale rammen (sett i forhold til de tildelinger som ble foretatt denne runden), kun har 14.000 kr i rest som da ville vært det maksimale Enfinia kunne blitt tildelt denne runden, med mindre FS kansellerer tildelingene til andre foreninger foretatt på dette møtet eller forplikter midler fra neste års tildeling på kommende FS-møte.

PS! Det er viktig for meg å presisere at det er et helt nytt TU over nyttår, og jeg kan ikke svare for når de vil ha søknadsfrister eller første møte. Derfor får du ingen konkret dato eller tidsramme akkurat nå.

Inge Carlen

saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 3/12-2007 kl 16:13
Svar med sitat
Gammel 3/12-2007, 16:19
Jens Friberg sin avatar
Medlem

Hastebehandling er det definitivt.
En behandling i sluuten av mars(jeg må vurdere etter verste mulige scenario...) med ev forsinkelse og 2 uker behandlingstid og tiden det faktiskt tar å få ut pengene ligger plutselig langt frem i tiden og urovekkende nær laiven.
Det er feks nok tid til at vår avtale med markeier skal ha gått til helvete grunnet manglende betaling, men mindre vi får inn nok midlre til å dekke det og annet vi trenger.

Dette er en god grunn til å være ute i god tid, men det hjelper åpenbart lite.
Gammel 3/12-2007, 16:22
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Da anbefaler jeg deg å sende TU en forespørsel om hastebehandling, så kan vi evt. ha et ekstraordinært TU-møte under kommende FS-møtet om ca. to uker.

Tillegg: Jeg kan høre med TU om vi kan ta en hastebehandling på mail eller via telefonmøte, og i så fall kan det gå fort. Men da må du sende en forespørsel om hastebehandling, med utførlig begrunnelse, til inge AT n4f.no.

Inge Carlen

saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 3/12-2007 kl 16:28
Svar med sitat
Gammel 3/12-2007, 16:29
Jens Friberg sin avatar
Medlem

To ting

1
Når er fristen for å sende TU en forespørsel om hastebehandling?
Jeg må bruke dyr eksamenstid på å se om laiven skal legges unner andre organisasjoner og prøver å se hva jeg har av tid

2
Er det mulig å få inn de datomessige retningslinjene i PDFen om retningslinjer for søknadene.
Skifte av forening(ev.) og mye annet trøbbel kunne være unngått hvis vi hadde vært beviste på en slik ordning.
Gammel 3/12-2007, 16:37
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Sitat:
To ting

1
Når er fristen for å sende TU en forespørsel om hastebehandling?
Jeg må bruke dyr eksamenstid på å se om laiven skal legges unner andre organisasjoner og prøver å se hva jeg har av tid

2
Er det mulig å få inn de datomessige retningslinjene i PDFen om retningslinjer for søknadene.
Skifte av forening(ev.) og mye annet trøbbel kunne være unngått hvis vi hadde vært beviste på en slik ordning.
1. Det er ingen frist, søk så snart du kan.
2. Du må presisere hva du mener. Det er opp til det enkelte tildelingsutvalg å fastsette søknadsfrister og møtedatoer/frekvens. Jeg kommer derfor ikke til å gå inn for å ta dette med i retningslinjene.

Jeg må nesten spørre: Er dere laiv-arrangører fra Elysium eller en frittstående gruppe? Prosjektmidlene er til å støtte aktivitet som utføres av en medlemsforening. Dersom dere "skifter arrangør" fordi dere da omgår en klar regel som begrenser støtte er dette etter min mening ganske klart i strid med både denne ordningens ånd og bokstav.

Inge Carlen

saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 3/12-2007 kl 16:38
Svar med sitat
Gammel 3/12-2007, 17:09
Jens Friberg sin avatar
Medlem

Vi arrangerer dette i elysium, men vi er selvsagt individer fortsatt.
Hvis det blir store problemer for elysium å lage laiven så har selvsagt vi som har jobbet med laiven et ønske om å prøve å redde laiven.

Hva vi må gjøre for å få til det er en seinere spørsmål.
Formelt sett er så klart elysium arrangører for dette, men rettigheter til illustrasjoner og tekster og annet ligger hos private personer. Hvis det blir umulig å lage en elysiumlaiv ut av dette så vil vi som har rettihetene til det kreative materialet ev. prøve oss som uavhengig gruppe, feks med midler dirrekte fra frifond.

MEN
Intill det har gått fullkommelig til tartaros er vi arrangører fra Elysium. Andre ting er altså dirrekte kriseløsninger og eventualiteter.

Sist endret av Jens Friberg; 19/12-2007 kl 12:57
Svar med sitat
Gammel 3/12-2007, 18:07
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

FYI: N4f-mailen min er for tiden nede, så dersom noen sender noe i dag kommer det ikke fram. Send til adressen ingec A_T powertech D_O_T no i mellomtiden.

Inge Carlen

saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 3/12-2007 kl 18:23
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:29.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia