Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18/04-2004, 18:35
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Kan ikke så mye om de andre spillene, men for Ærens Hånd kan jeg si litt. Det er allerede noen som knapt/såvidt har spillt før.
D.v.s spillt litt før, men aldri dette spillet.

Det er fortsatt plasser i gruppen. Bare å si i fra det så skal både jeg og Joshy prøve å være behjelpelige som best vi kan!
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 18:46
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Standard

Som olav sier er det nok mulig å få noen til å spill lede for dere i starten. Sett inn en kontaktannonse her på forumet, så kanskje noen svarer.
Gammel 18/04-2004, 18:55
Sola^ sin avatar
Sola^ Sola^ er offline
Medlem

Standard

Møtte ei jente i helga som ikkje syntes rollespel var noko moro for den gangen ho skulle prøve så lo alle dei andre av ho. Ikkje bra start.

Men ho virka som ho hadde litt spesielle tanker og idéer. Og kan tenke meg at mykje komiskt kan kome ut av fantasien hennar, og at det kanskje var resultater av det dei flirte av.
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 19:28
*Black Mamba* *Black Mamba* er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbue
Kan ikke så mye om de andre spillene, men for Ærens Hånd kan jeg si litt. Det er allerede noen som knapt/såvidt har spillt før.
D.v.s spillt litt før, men aldri dette spillet.

Det er fortsatt plasser i gruppen. Bare å si i fra det så skal både jeg og Joshy prøve å være behjelpelige som best vi kan!
syns det virka litt stort jeg...... folk må love å ikke le av meg

jeg vil være med på noe fantasy jeg.... Det er ikke noen som vil starte et nytt et da(et som ikke er så vanskelig?)

Bang Bang He Shot Me Down.. Bang bang I Hit the Ground.. Bang Bang That Awful Sound.. Bang Bang My Baby Shot Me Down.
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 20:03
rindjata rindjata er offline
Medlem

Standard

Rex driver jo på og starter et nytt fantasy -men om han stadig har plass vet jeg ikke... det du ser er det resten av oss har sett -vampyrtyvene har ikke noe særlig skjedd med siden begynnelsen.

Både Rex og Regnbue har i hvert fall vært svært hyggelige mot meg når jeg har null peiling -som ikke er så alt for uvanlig :wink: (men dere trenger da sjeldent å si det så mange ganger da, ikke sant?) Og rollespill over forum er ikke så veldig vanskelig, bare ta deg tid til å sette deg inn i det som skjer, så går det helst greit.

Nå fortsetter jo Naroon å være sjofel mot meg, men jeg tar jo generelt igjen, og vel så det. Neida, alvorlig talt, generelt er folk svært flinke på å være tålmodige... Som de sier, en del her er ikke så vant med formspill at det gjør noe, vi lærer mens vi spiller. Som jo er den artigste måten!
T. Pratchett
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 21:15
Naroon Shimmerflow sin avatar
Naroon Shimmerflow Naroon Shimmerflow er offline
Medlem

Standard

Bare å slappe av, ingen her vil le av deg eller karakteren din.
Dette er nytt for deg og det er bare å hoppe i det, ingen vits å holde tilbake, da går du glipp av alt for mye morro.

dessuten er jo dette forumet genialt for deg; her kan du få tips og råd til hva det skulle være, alle er meget behjelpelige, bare å spørre i vei.

-Kjetil Nordeng

-Durion Hawk i Jaktspillet
-North Hammerfeld i Ærens hånd
-Ethan McCoy i FOX VIII
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 21:49
rindjata rindjata er offline
Medlem

Standard

Tror nok neppe du kan gjøre noe som folk ville oppfatte som så svært tåpelig.. eller... det er vel rettere å si at det gjør jammen erfarne rollespillere også. Hovedregelen er bare å ikke være for nervøs til å spørre om du lurer på noe. Samtlige av spillene har en info-tråd (som da blir for Out Of Character som du nevnte) om du lurer på noe hvem som helst kan svare på -eller som alle sannsynligvis lurer på. Ellers kan du sende en PM til spilleleder, eller, om du er mer komfortabel med det, en av de andre spillerne. Ditt valg -men ingen av oss biter

edit, endre, føye til: hardt :wink:
T. Pratchett
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 22:50
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Standard

Min holdning til nybegynnere (for aa sitere the Butcher i Diablo I) : Aah... Fresh meat

Mer serioest : rollespillmiljoet er avhengig av nyrekruttering for aa ikke bli en gjeng med innstoerka suppehuer som sitter i hver sin krok med sine forvrengte ideer og kjefter paa alle som ikke er enige. Dessuten er nybegynnere ofte morsomme aa spille med fordi de velger ofte andre innfallsvinkler enn oss "veteranene" som har en tendens til, for de som har spilt lenge med hverandre, aa bli litt forutsigbare. Det finnes ingen "gale" handlinger i rollespill. Jeg tror jeg har gjort flere idiotiske tid etter at jeg kunne paaberope meg lang fartstid som rollespiller enn du vil rekke i loepet av det foerste aaret ihvertfall. Noen med vilje og noen fordi jeg rett og slett ikke tenkte meg om

Det snakkes i blant om "nybegynnerfeil" i rollespill, men som sagt... vi gamlekara gjoer like dumme feil som det... men, jeg tror jeg ikke skal gi eksempler paa mine... man skal jo helst proeve aa framstaa som intelligent
Svar med sitat
Gammel 18/04-2004, 22:52
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Som nybegynner på rollespilling (innkludert forumrollespilling) er kanskje det greieste å være reaktiv... det vil si, se hva andre gjør og gjør det du vil gjøre på nogenlunde samme måten (skriv for eksempel på samme måte hvis det er forumspilling det dreier seg om). Ikke bry deg om det hvis du føler at andre er flinkere enn deg på noen måte, bare gjør ditt beste. Etterhvert får du mer føling med ting.

Riddere av Gaia skal begynne "snart", men "snart" kan nok kanskje ta litt tid hvis livet mitt fortsetter som det gjør nå. Uansett, feel free til å melde deg på det når det åpner, hvis du liker sci-fi. Det er svært sjelden at jeg ikke ville sette pris på villige nybegynnere i trådene mine.

Ellers ser rindjata og Naroon ut til å være ypperlige velkomst-ønskere her. Og siden de spiller i nesten alt som er også så...

*smile* Om jeg hadde tid så skulle jeg startet et heltemodig lite fantasy-spill som ikke behøvde vare så lenge og som bare skulle være ment som intro og opplæring for nye spillere... men nå har jeg altså ikke tid. Kanskje om en stund.
Gammel 19/04-2004, 18:33
*Black Mamba* *Black Mamba* er offline
Medlem

Standard

*smile* Om jeg hadde tid så skulle jeg startet et heltemodig lite fantasy-spill som ikke behøvde vare så lenge og som bare skulle være ment som intro og opplæring for nye spillere... men nå har jeg altså ikke tid. Kanskje om en stund. [/quote]

Ja det ville vært fint om du vill gjøre det en gang..... Haster ikke da.
Det er mye lettere å lære det på dataen egentlig(er litt sjenert så det er lettere å spøre her) Er ikke sjenert når jeg blir kjent da

Bang Bang He Shot Me Down.. Bang bang I Hit the Ground.. Bang Bang That Awful Sound.. Bang Bang My Baby Shot Me Down.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:16.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia