Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/02-2008, 05:38
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard Om det å kommentere sitt eget spill

Hei folkens. I år er konkurransen anonym. Forrige gang vi gjorde dette sendte forfatterne meldinger til meg som jeg så limte inn i trådene. Den jobben har jeg ikke mulighet til å gjøre i år - kommer ikke til å sitte så mye foran PC-en de neste ukene. Har dere noen forslag på hvordan vi skal gjøre dette?

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 05:53
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Standard Sv: Om det å kommentere sitt eget spill

Som jeg skrev i annen tråd; så føler jeg at det er kanskje rett og rimelig at forfatter ikke får lov til å gi rene tilbakemeldinger før konkuranseslutt. Dette særlig fordi forfattere da vil kunne ha anleding til å kunne komme med klarifiseringer, eller perspektiver på spillet sitt som kan endre utfallet av avstemningen. Effektivt sett gi dem mer enn en uke på å "utforme" presentasjonen.

Det er litt uheldig at en da må vente så lenge på å kunne få svar på spørsmål man måtte ha i forhold til spillet. Men tror ikke det er noe stort problem. Folk kommer nok til å titte innom her etter at resultatene er offentliggjort og, og da kan de sjekke trådene sine for svar på spørsmålene sine i samme slengen.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 18:00
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Det er litt synd/litt fint. Jeg synes det er fint at folk som får kritikk holder kjeft og lytter/tar i mot. Tror man lærer mer slik i forhold til å gi seg inn i forsvarstaler. Det er synd fordi det blir mindre temperatur i trådene/de kanskje vil dø hen raskere.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 11/02-2008 kl 18:00
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 18:03
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Det er synd fordi det blir mindre temperatur i trådene/de kanskje vil dø hen raskere.
Jeg syntes ikke det funket så veldig mye bedre i fjor for å være ærlig. Jeg endte opp med å vinne, men tråden til Arkana tok aldri særlig av.

Jeg synes at vi som deltar i konkurransen burde sørge for at alle spillene i konkurransen får oppmerksomhet og at det føres debatt i trådene om alle spillene. På den måten øker vi samtidig interessen for konkurransen på forumet (og kanskje utenfor det?).
Gammel 11/02-2008, 18:05
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Temple Vis post
Jeg synes at vi som deltar i konkurransen burde sørge for at alle spillene i konkurransen får oppmerksomhet og at det føres debatt i trådene om alle spillene. På den måten øker vi samtidig interessen for konkurransen på forumet (og kanskje utenfor det?).
Jeg er ikke med, og har allerede kommentert åtte av 12 spill og testspilt to av dem. Får jeg kjeks?

Sist endret av Ole Peder Giæver; 11/02-2008 kl 18:07
Svar med sitat
Gammel 11/02-2008, 19:01
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Jeg er ikke med, og har allerede kommentert åtte av 12 spill og testspilt to av dem. Får jeg kjeks?
Klart det! Kjeks til alle!
Gammel 12/02-2008, 01:06
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av RISK08 kandidat 5 Vis post
Men med tanke på videre spilldesign er det da mye mer interessant å stille oppfølgende spørsmål midt i kommenteringa, enn å komme inn etterpå?
(fra tråden "Da var vi ferdige?")
Godt poeng! Og er kanskje en av grunnene til at jeg savner litt mer debatt på nettopp dette, samt noen som kan gå inn og ta en avgjørelse.

Akurat når det gjelder din metode med å opprette ny konto for å kunne svare, er jo det en ganske grei metode hva anonymitet angår. Men hadde foretrukket å fått bekreftet fra en eller annen forum-ansvarlig om at ikke slik konto-spaming fører til noen ubehageligheter for dem.
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 01:11
RISK08 kandidat 5 RISK08 kandidat 5 er offline
Medlem

Vel, de gjorde det samme den gangen for to år siden, så ut til å funke bra da.

(Men det er kanskje en fare for at man glemmer hvem man er logget på som, ene eller andre veien...)

(Hm. Jeg lurer forresten litt på hvem jeg er. Kanskje jeg er en av de andre som har snakket her? Kanskje ikke? Den som spiser lever får se.)
Svar med sitat
Gammel 12/02-2008, 01:12
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Enrahim Vis post
Som jeg skrev i annen tråd; så føler jeg at det er kanskje rett og rimelig at forfatter ikke får lov til å gi rene tilbakemeldinger før konkuranseslutt. Dette særlig fordi forfattere da vil kunne ha anleding til å kunne komme med klarifiseringer, eller perspektiver på spillet sitt som kan endre utfallet av avstemningen. Effektivt sett gi dem mer enn en uke på å "utforme" presentasjonen.
Enig.
Gammel 12/02-2008, 01:17
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av RISK08 kandidat 5 Vis post
Vel, de gjorde det samme den gangen for to år siden, så ut til å funke bra da.
Tja. Jeg vet ikke hvem du er enda. Men sist var det ikke så vanskelig å reflektere seg til hvem som var hvem av de som begynte å debatere sine egne innlegg. Sammen med skrivestil og tematikk i selve spillet var argumentasjonsmetoden og stilen på innlegene avslørende. Spesielt når det gjaldt de allerede mest profilerte debatantene her på forumet.

Jeg syntes man må bestemme seg for å enten gjøre greia annonymt eller ikke, ikke en slik halveigsløsning. Blir feil når jeg vet hvem halvparten av skribentene er og ikke den andre halvparten.

Sist endret av SirGalrim; 12/02-2008 kl 01:17
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:52.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia