Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 1/03-2009, 11:45
Kaptajn_Congoboy sin avatar
Kaptajn_Congoboy Kaptajn_Congoboy er offline
Medlem

Standard Sv: Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Jeg ser for meg at hver Forces of bok kommer til å være på størrelse med enten Pirates of the Broken Coast eller Legends/Metamorphosis....det avhenger litt av hvordan de ser for seg at utgivelsene skal funke: om de som bare er interessert i reglene og driter i fluffet skal kjøpe Faction Decks til en 70 kroner stykket og bøkene skal være tunge på fluff blir de nok på Legends-størrelse, om de skal være lette på fluff PotBC-størrelse. Siden de visstnok ikke skal introdusere nye regler, kampanjer eller noe sånt i Forces of bøkene slipper de jo endel sider.

Det er jo klart, du har jo 11 måneder igjen før Mk2 kommer ut, så det er jo ikke akkurat i neste uke bøkene du kjøpte "går ut på dato". Såvidt jeg forstår Kevin Smith kommer alt kunst/fluff-materialet i "Forces of"-bøkene til å være nye ting, så de gamle bøkenes ikke-regelinnhold går heller ikke ut på dato. Siden GW har gått fra 40k 3rd til 5th edition og Fantasy fra 5th til 7th edition på den samme tid som WM har gått fra Mk1 til de annonserte at det kom en Mk2, og planen er at alle hærene skal være oppdatert i løpet av 2010, tror jeg trygt vi kan si at PP har kikket på GWs forretningsmodell og plukket vekk de tingene de ser folk blir mest irriterte over.

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 1/03-2009 kl 12:04
Svar med sitat
Gammel 25/04-2009, 10:04
Medlem

Litt overraskende, men PP trengte jo et trekkplaster til GenCon:

Svar med sitat
Gammel 25/04-2009, 13:18
Hrafnir sin avatar
Hrafnir Hrafnir er offline
Medlem

Yay! Vi får en fraksjon med alver. Akkurat det vi trengte!
Svar med sitat
Gammel 25/04-2009, 21:02
Medlem

Xenofobe, arrogant alver som har føkket alt opp for seg selv godt og grundig og på hederlig alvisk vis skylder på alle andre for det, faktisk.

Retribution of Scyrah er fantastiske. Fanatiske, forvirrede elvish supremacy-psykotikere med en haug med hjernevaskede hitmen so trenes opp fra barnsben av til å dø for "saken".

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 25/04-2009 kl 21:05
Svar med sitat
Gammel 26/04-2009, 20:45
Einherjar Einherjar er offline
Medlem

haha, høres genialt ut!
Svar med sitat
Gammel 26/04-2009, 22:18
Medlem

Iron Kingdoms-bakgrunnen er riktig kul. Originalt, før Matt Wilson skjøt gullfuglen med miniatyrer og en allianse med Mike McVe m/fl. var det faktisk IK's D20 rollespillsetting han tjente penga sine på.
Svar med sitat
Gammel 4/05-2009, 22:03
Medlem

RETRIBUTION REVEALED

Privateer Press Announces New WARMACHINE FACTION

Bellevue WA. May 4, 2009—Privateer Press, Inc. is pleased to announce details on the first new faction to be introduced in its award-winning WARMACHINE tabletop miniatures game: The Retribution of Scyrah.

Releasing in September, Forces of WARMACHINE: Retribution of Scyrah will provide everything players will need to field the new faction, including model statistics, background material, and a modeling and painting guide. The book will be written for use with the upcoming new edition of game rules, WARMACHINE Mk II, which releases early 2010. Privateer Press’ bimonthly No Quarter Magazine will feature articles in issues #25 and #26 that will allow players to use their Retribution of Scyrah models with the current WARMACHINE rules.

When asked about the new faction Privateer Press Chief Creative Officer Matt Wilson said, “Retribution of Scyrah will be the first real look at the long-secluded and mysterious elven kingdom of Ios. The very first thing people should note is that these aren’t your standard tree-hugging elves.” In fact, Wilson went on to explain, the faction will include highly disciplined troops outfitted with some of the most advanced technology in the Iron Kingdoms, backed up by the never-before-seen sleek and powerful myrmidon warjacks. “The Retribution of Scyrah will bring amazing new depth and feeling to the WARMACHINE game in terms of play style and abilities,” Wilson concluded.

For more information on Retribution of Scyrah, including special previews of upcoming releases, visit www.privateerpress.com.

Mk2/Mk1-løsningen er riktig elegant. Retribution of Scyrah blir effektivt "first look" på en ferdig Mk2 hær, og man kan spille den med Field Test-reglene. Samtidig kan man spille den med Mk1-regler fra No Quarter (Privateer Press' svar på White Dwarf).
Svar med sitat
Gammel 4/05-2009, 22:19
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Gleder mg en del, spesielt med tanke på at dette blir en helt ny vri på Alver

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/05-2009, 22:21
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaptajn_Congoboy Vis post
Iron Kingdoms-bakgrunnen er riktig kul. Originalt, før Matt Wilson skjøt gullfuglen med miniatyrer og en allianse med Mike McVe m/fl. var det faktisk IK's D20 rollespillsetting han tjente penga sine på.
Synd det var til Dungeons and Dragons rollespillet havnet... For settingen er tøff, men de reglene ødela mulighetene til et mye mer variert og utviklende rollespill.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/05-2009, 22:24
Medlem

Det mest irriterende er at reglene er såpass integrerte i settingen at konversasjon mellom D&D 3.5 og andre regelsett er vanskelig.

Når det er sagt har jeg gitt blanke i hvilket regelsett jeg spiller rollespill i de siste 15 år. Det er spillerne og GM'en som gjør spillet, ikke reglene. Men det er sant at D&D class-systemet er en tvangstrøye. Og det bisarre miniatyrspillaktige kampsystemet de legger opp til i 3.5. er patetisk.

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 4/05-2009 kl 22:26
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hordes, miniatyrer, privateer press, steampunk, warmachines

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:45.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia