Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/01-2009, 22:00
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Standard Agricola? det beste siden nybakt brød?

en bekjent nevnte denne for meg:
Agricola: Overanalyse av veterinæren
http://www.boardgamegeek.com/thread/363525

Ellers, hva mener du om agricola?

- Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.

Sist endret av sunszu; 11/01-2009 kl 22:01 Begrunnelse: legge ved lenken kanskje?
Svar med sitat
Gammel 12/01-2009, 00:31
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Sv: Agricola? det beste siden nybakt brød?

Sitat:
Opprinnelig postet av sunszu Vis post
en bekjent nevnte denne for meg:
Agricola: Overanalyse av veterinæren
http://www.boardgamegeek.com/thread/363525

Ellers, hva mener du om agricola?

- Fred
Har spilt det to ganger nå, og det er det beste siden Puerto Rico for min del

Liker at det blir så mye variasjon med occupation og minor improvements-kortene, slik at det ikke fungerer å bare følge samme strategi hvert eneste spill. Eneste negative jeg har oppdaget foreløpig er at brikkene som følger med grunnspillet er nitriste, heldigvis selger de jo ordentlige tredyr ved siden av .
Svar med sitat
Gammel 12/01-2009, 01:16
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Elsker spillet. Synes det er en meget god utvikling av Caylus. Har faktisk fått en ny Caylus-bølge i hjertet mitt etter å ha hatt en affære med Agricola.
Gammel 12/01-2009, 02:43
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Standard Re: Agricola? det beste siden nybakt brød?

Freds bekjente var meg. :)

Spilte Agricola for andre gang nå i helga. Det tok lang tid fordi alle var nybegynnere (utenom det var min andre gang), men det var veldig gøy.

Se forøvrig boardgamegeek for å finne masse tråder om å "pimpe" (teit ord) Agricola-spillet sitt. Jeg startet også en tråd her om å få tak i små dyr i Oslo. Har vært i leketøysbutikker men ingen har små nok dyr. Tenker klistrelapper fra BGG for ressursene (men må få tak i noe å punche dem ut med, ellers blir det mye klipping av rundinger).

Har spillet så mye fra Caylus? At man velger en action som ingen andre kan gjøre, og flere actions blir tilgjengelige etter hvert - er vel det eneste?
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 12/01-2009, 14:05
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

I forhold til Caylus har man har jo arbeidere som man setter ut forskjellige steder, så det er flere mekanismer som ligner. Men noen like spill er de jo langt i fra.
Svar med sitat
Gammel 12/01-2009, 15:03
Medlem

Jeg synes spillet har alle de gode elementene jeg likte i Caylus - et økende antall mulige, eksklusive handlinger, innsamling av ressurser og bygging av forskjellige ting. Klart det er store forskjeller - men jeg ser litt på Agricola som en forutsigbar utgave av Caylus (ettersom handlingsalternativene i Caylus bygges av alle spillerne og kan gå mange veier).

Klart at det egne spillbrettet til Agricola gjør mye med spillet, da. Og at tematikken i vidunderlige Agricola er mye mer gjennomført.
Gammel 12/01-2009, 16:04
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Sitat:
Opprinnelig postet av Erlend S. Bruer Vis post
Jeg synes spillet har alle de gode elementene jeg likte i Caylus - et økende antall mulige, eksklusive handlinger, innsamling av ressurser og bygging av forskjellige ting. Klart det er store forskjeller - men jeg ser litt på Agricola som en forutsigbar utgave av Caylus
Agricola er vel ikke mer forutsigbart enn Caylus? Mente du uforutsigbar?
Svar med sitat
Gammel 12/01-2009, 17:19
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Agricola? det beste siden nybakt brød?

Har hørt mye bra om det, og har hørt det sammenlignet med Stone Age, som jeg selv liker veldig godt.
Gammel 12/01-2009, 21:46
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av BT Vis post
Agricola er vel ikke mer forutsigbart enn Caylus? Mente du uforutsigbar?
Agricola er mer forutsigbart på den måten at du vet hvilke handlingsmuligheter som kommer når - i Caylus må du satse på å skape dem selv, og du har bare kontroll over hvor bygningene du selv bygger kommer. I Agricola vet du fra tur 1 at siste handlingsmulighet er renovation/fences - og det har litt å si for hvordan du bør legge opp strategien. I Caylus må man bruke ressurser på å forme spillet, i Agricola må man "bare" finne en strategi som både passer korten på hånden og som ikke kolliderer med andres strategier.
Gammel 12/01-2009, 23:54
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Moralen er uansett at begge er nice.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:09.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia