Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14/04-2009, 12:30
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Standard Sv: Agricola? det beste siden nybakt brød?

yay me

Jeg fikk carpenter i innledende runde og sikret meg to rom i trekk fem og den andre family growth når kun enn annen spiller hadde fått økt en gang.
Det hjelper.

I finalen fikk jeg spilt ut en øks og bygde to ekstra rom før noen andre og , ja , FG før de andre. Scoret middels på selve gården men fikk inn 11 poeng på byggninger.

Å ja, en utfordring for alle der ute, når man spiller med E, I og K decks.
Hvilke to occupations bør du ha spilt ut tidlig for å kunne spise betalt av senere utspilte occupations?

Forslag?

- Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 14/08-2009, 11:05
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

ja ja, ingen deltager på "konkurransen" min.

Hva med single player Agricola da?

Noen som har scoret over 80 poeng?
Min beste er 84 så langt.
Kortkomboen var utslaget naturligvis.

- Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 14/08-2009, 22:18
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Har aldri spilt alene, men tror rekorden min er ca 50 poeng med fire spillere.
Svar med sitat
Gammel 14/08-2009, 22:29
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

sweet
Svar med sitat
Gammel 23/08-2009, 13:44
Marauder77 Marauder77 er offline
Medlem

En av få spill jeg kan spille ukentlig uten å gå lei.

Drafting av yrker og forbedringer går forøvrig helt greit, men ulempen er jo at noen kort da blir litt bedre, siden du stort sett vet hvilke kort som potensielt kommer i spill.

Persen på solospill er forresten 71 poeng, i 5 player 47 poeng, pleier som oftes å bli veldig jevnt i den gjengen jeg spiller mest med.
Svar med sitat
Gammel 24/08-2009, 08:16
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

har dere forsøkt med noen modifikasjoner på noen av kortene?

Liker Draft selv. Men ikke fått spilt det nok.

Lagt merke til hvor forskjellig spillet blir med færre eller flere spillere? Med den forskjellige resurss tilgangen.

- Fred
Svar med sitat
Gammel 25/08-2009, 01:44
Marauder77 Marauder77 er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av sunszu Vis post
har dere forsøkt med noen modifikasjoner på noen av kortene?

Liker Draft selv. Men ikke fått spilt det nok.

Lagt merke til hvor forskjellig spillet blir med færre eller flere spillere? Med den forskjellige resurss tilgangen.

- Fred
Agricola med 2 spillere er noe annet enn med 3, som igjen er annerledes enn med 4, osv...

Personlig synes jeg ressursene ved 4 spillere kanskje er den mest tricky, og generelt blir poengsummene lavest da.

Rent utover å spille med errataen, så har vi ikke tweeket kortene nei, men vi spiller med separate dekker, utifra korttilfanget mistenker jeg at en miks av de ulike deckene kan bli litt urettferdig.

Er det andre som opplever at det er Occupations/yrker som er det mest populære de første par rundene?
Svar med sitat
Gammel 25/08-2009, 08:58
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Occupations og wood

Og deretter starting player+minor improvment for å kunne spille en occupation
Svar med sitat
Gammel 8/11-2009, 15:22
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Kjøpte det til Monica i bursdagspresang, prøvde det for første gang i går Veldig kult spill, håper det fortsetter å være det.
Gammel 9/11-2009, 19:37
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Har aldri gjort det bra i Agricola, og er enig med dem som mener det er vanskelig å snu spillet når det først er begynt å gå dårlig (noe det ofte gjør for meg), men likevel liker jeg det. Jeg er vel en bonde innerst inne ...

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:00.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia