Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10/02-2009, 08:46
Kapsberger Kapsberger er offline
Medlem

Standard Sv: Hvem er DU?

Navn: Martin Blystad
Alder: 28
Heimstavn: Stavanger, Eiganes
Hva driver du med: Grafisk designer, mista jobben som følge av finanskrisen, freelancer mens jeg går på dagpenger og prøver å få meg en ny fast stilling i bransjen.
Hva spiller du: Leder en Burnig Wheel setting og spiller i en Dark Heresy kampanje.
Hvorfor spiller du: Fordi det er utrolig gøy, utfordrende, kreativt, sosialt, og spennende. Kunne skrevet mye mye mer. Som sikkert alle her kunne.
Personlig gjenstand: En Technics SL-1210MK2 platespiller.
Hva var den siste boken du leste?: Mouseguard.. men om rollespillbøker ikke teller, var det Inkheart av Cornelia Funke.
Svar med sitat
Gammel 10/02-2009, 08:58
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Navn: Erlend Sand Bruer
Alder: 24
Heimstavn: Kringsjå, Oslo
Hva driver du med: Studerer til master i sosialpsykologi på UiO.
Hva spiller du: Leder en kampanje i Hunter: the Reckoning og spiller diverse småkampanjer her og der.
Hvorfor spiller du: Fordi jeg får noe ut av rollespill som jeg ikke får noe annet sted.
Personlig gjenstand: Laptop. Eller gitar.
Hva var den siste boken du leste?: Q&A av han indiske, den som ble film. Møkkabok. Nå leser jeg heldigvis Miéville's Iron Council.
Gammel 10/02-2009, 09:03
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Navn: Dina Ramse
Alder:20 nærmer seg 21
Heimstavn: Kommer fra Grimstad, bor i Oslo
Hva driver du med:Salgskonsulent på Direct Media, salg av annonser
Hva spiller du: Werewolf, Romanse, DnD 3.5 Mouseguard, Burning Empire..
Hvorfor spiller du: for å bli en god spiller, for å ha det gøy, for å være sosial, for å trene magemusklene (lol) Rollespilling gir meg noe helt spesielt, fantasien strekker seg, jeg sover nydelig om natten, kule drømmer..
Personlig gjenstand: Smykke om halsen.
Hva var den siste boken du leste?: Jeg leser tre bøker for tiden..
Eclipse-bok 3 i twilight serien av Stephenie Meyer.
I <3 Geeks
A Girl's Guide to Dating a Geek

[Edit: Leser fjerde boka til Stephenie Meyer[Edit/]
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 16/02-2009 kl 14:00
Svar med sitat
Gammel 10/02-2009, 09:27
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Er vel påkrevet å svare selv også, da.

Navn: Anders Nygaard, eller som folkeregisteret insisterer på: Nygård.
Alder: 27
Heimstavn: Oslo, Mellom Carl Berner og Sinsen
Hva driver du med: Kundekonsulent, SiOsenteret.
Hva spiller du: Godt i gang med D&D3.5 (femte level etter sist søndag), samt det jeg håper er første runde av en Itras By-kampanje. Også en for øyeblikket sovende Blue Planet-greie. I fremtiden kaller GURPS Star Wars og Transhuman Space.
Hvorfor spiller du: XP-avhengigheten begynner å røre på seg igjen. Kjenner det nå. Uten det ukentlige fixet blir ikke ting helt det samme.
Personlig gjenstand: V-maske.
Hva var den siste boken du leste?: Har begynt, ikke avsluttet en bunke. Samme Skirbekk-bok som Ole Peder. Dante. Marcus Aurelius. Ryddet nylig i hyllene, og fylte en hylle med bøker jeg aldri leste ferdig... siste ferdigleste: GURPS mysteries. Enkel og grei sjangeranalyse, over gjennomsnittet for SJgames, men ingen store åpenbaringer, rollespillmessig.
Svar med sitat
Gammel 10/02-2009, 10:07
Tokugawa sin avatar
Tokugawa Tokugawa er offline
Medlem

Navn: Thomas Grønvoll
Alder: 24
Heimstavn: Reinelv, ei lita bygd i nord norge. Bor for tiden i Oslo, nede i sentrumstrøket.
Hva driver du med: Litteraturstudier og kaffedrikking
Hva spiller du: Akkurat nå; Mage: the Awakening. Skal bynne med Maid. Sånn generelt sett; World of Darkness, med hovedtyngde på Mage: the Ascension og Demon: the Fallen.
Hvorfor spiller du: Fordi Jesus sa jeg skulle gjøre det og man må alltid gjøre som Jesus sier at man skal gjøre.
Hva var den siste boken du leste?: Straks ferdig med A Passage to India, av E.M. Forster

Sist endret av Tokugawa; 10/02-2009 kl 10:07
Svar med sitat
Gammel 10/02-2009, 13:24
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Hvem er DU?

Namn: Jone
Alder: 29, nærmar seg 30.
Heimstavn: Kjem frå Sandnes, bur i Oslo.
Kva driv du med: Eg har eit årsvikariat i Utdanningsetaten akkurat no. Ellers plar eg halda meg i spesialisthelsetenesta, der eg arbeider med psykisk helse.
Kva speler du: Eg leier "Tvitind". Eg har nyleg spelt i "Romanse". I teorien speler eg i "Reign" og i krhip si "Svartjord"-soge, men det har blitt smått med faktisk speling.
Kvifor speler du? Det er sosialt, stimulerande, og får meg til å le ofte. Fordi yndlingsstaden min å trekka meg tilbake alltid har vore inni mitt eige hovud.
Personleg ting: Eit dharmahjul-smykke av sølv, i "gotisk" stil, som ei god veninne av meg laga til meg.
Kva var den siste boka du las? "Swords against Death" av Fritz Leiber. Den var overraskande bra. Nett no parallell-les eg "Un Lun Dun" av China Mieville og "Swords in the Mist" av Fritz Leiber.
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 14/02-2009, 12:42
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Navn: Billy Bob Jim Jack.
Alder: 31
Heimstavn: Opprinnelig Grimtown, nå Oslo. "Some people say if you go back.." etc etc....
Hva driver du med: Selger bøker, som burde vært brent, til pene fruer på Majorstuen. Mye Larson, Nesbø og Stiansen inviterer på fest etc. Visste dere at dersom man blir rammet av atombombeangrep så beskytter en mursten (tykkelse, ikke mengde) like mye som en meter med bøker?
Hva spiller du: Tvitind, er i oppstarten på Svartjord og planlegger Vampire en gang. Jeg spiller ikke dataspill. Liker strategiske brettspill, men har sjelden noen å spille med.
Hvorfor spiller du: Mer og mer fordi det er sosialt. I gamle dager var det utelukkende for å leve meg ut av virkeligheten, men etterhvert er virkeligheten blitt mer ok, og det sosiale behovet økt.
Personlig Gjenstand: Samboeren min. Dersom noen har problemer med at jeg gjør henne til en gjenstand (objektifisering av kvinner og sånn) så sier jeg "fleshlight" i stedet.
Hva var den siste boken du leste?: Confessions of a Mask av Mushima Yukio.

Sist endret av krhip; 14/02-2009 kl 12:43
Svar med sitat
Gammel 15/02-2009, 02:16
Veronica sin avatar
Veronica Veronica er offline
Medlem

Navn: Vero(nica)
Alder: 26, enn så lenge
Heimstavn: Narvik/Trondheim
Hva driver du med: Det kan vel kalles sykepleie
Hva spiller du: Star Wars Saga, GURPS Interstellar Wars, D&D 3.5 (og talløse uferdige kampanjer som har dødd eller blitt lagt på is - akk)
Hvorfor spiller du: For å henge med folk jeg liker, fordi det er gøy, og fordi jeg liker å være med på å skape dramatiske historier
Personlig gjenstand: Almanakk
Hva var den siste boken du leste?: Interpersonal Aspects of Nursing (Joyce Travelbee)
Gammel 15/02-2009, 02:30
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Navn: Andreas
Alder: 25
Heimstavn: Bærum/Oslo. For øyeblikket "nabo" til ari behn.
Hva driver du med: Inside Sales account manager for Microsoft Norge (SMB markedet)
Hva spiller du: "Three Dead Men" en western/horror PTA kampanje og Brennende Pest, en Burning Wheel kampanje med svartedauen som hovedinspirasjon.
Hvorfor spiller du: Mental utfordring, og fordi det er sabla morro.
Personlig gjenstand: CD samling
Hva var den siste boken du leste?: Reaper's Gale av Steven Erikson
Svar med sitat
Gammel 23/02-2009, 16:28
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Navn: Bjørn Tore
Alder: 25
Heimstavn: Hønefoss
Hva driver du med: Jeg er redaktør for Pegasus, student på allmennlærerutdanningen og folkevalgt.
Hva spiller du: Stort sett bare brettspill om dagen, med litt dataspill på si. Innen rollespill liker jeg drama, spennende roller og gode historier bedre enn hakk og harv.
Hvorfor spiller du: Det er moro, sosialt og godt for hjernen.
Personlig gjenstand: Internets.
Hva var den siste boken du leste?: Vår ære og vår makt, av Nordahl Grieg.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:33.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia