Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 16/03-2010, 10:46
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Standard SJGames' report to the stakeholders

Er på nett nå, og fin å få med seg - mest interessant er kanskje biten et stykke nede, hvor det snakkes om spillindustrien generelt, og hva som har skjedd siden sist.
http://www.sjgames.com/general/stakeholders/

Synsing om saken her:
http://imagonem.org/2010/03/16/tingenes-tilstand/
Svar med sitat
Gammel 16/03-2010, 20:18
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: SJGames' report to the stakeholders

Takk for tipset. Eg likar verkeleg dei rapportane.
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 16/03-2010, 22:11
Hafwit sin avatar
Hafwit Hafwit er offline
Medlem

Standard Sv: Re: SJGames' report to the stakeholders

Mange tak for linksene. Det er interessant læsning.

Jeg får det indtryk at spilbutikker, som jeg kender dem fra Fantask i København, er en langsomt uddøende art. Hobbyen og industrien skal s'mænd nok overleve, men jeg vil savne butikkerne.

Det er selvfølgelig også muligt at jeg ser alt for sort på tingene. Mine evner som spåmand er ikke berømte.
Gammel 17/03-2010, 12:16
Medlem

Standard Sv: SJGames' report to the stakeholders

Var ikke hele spillhobbyen egentlig postordrebasert en gang i urtiden? Håper ikke vi er på vei tilbake til det.

Spillbutikkene ser ihvertfall ut til å trives så lenge de kaster nettet bredt, og inkludere alt de kommer over av kulturprodukter som ikke kan fås i andre butikker - bøker, tegneserier, alle slags spill, samlegreier, klær. Antar at de vil fortsette å klare seg, bare de finner måter å tilpasse seg på når det blir nødvendig. Men når blir det nødvendig? Og hva vil de måtte gjøre?

Sist endret av Anders Nygaard; 17/03-2010 kl 12:17
Svar med sitat
Gammel 17/03-2010, 14:08
Hafwit sin avatar
Hafwit Hafwit er offline
Medlem

De bliver jo nok nogle ret bredt favnende 'nørde-boutiques'. Fantask (som er min referenceramme) fører en del anime og andet der appellerer til anime-fans (såsom pocky!). Min frygt er lidt at rollespil bliver en biting.
Gammel 17/03-2010, 16:51
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Outland som er Oslos eneste rollespillbutikk har også blitt slik at rollespill er blitt en stadig mindre del av butikken. Det går en stund mellom hver gang de får inn noe nytt og da er det de store utgivelsene som D&D, Warhammer/40K spillene og av og til White Wolf og Ars Magica. Det hjelper ikke at de ikke tar inn indiespill (på grunn av at de hadde problemer med en sending fra IPR), så det blir sjelden noe nytt.
Gammel 17/03-2010, 17:08
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Outland som er Oslos eneste rollespillbutikk har også blitt slik at rollespill er blitt en stadig mindre del av butikken. Det går en stund mellom hver gang de får inn noe nytt og da er det de store utgivelsene som D&D, Warhammer/40K spillene og av og til White Wolf og Ars Magica. Det hjelper ikke at de ikke tar inn indiespill (på grunn av at de hadde problemer med en sending fra IPR), så det blir sjelden noe nytt.
Jeg har kjøpt alle mine Burning Wheel-bøker på Outland.
Gammel 17/03-2010, 17:13
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Det er fordi de distribueres gjennom Diamond/Alliance såvel som på IPR, så det finnes selvsagt unntak. Sorcerer var også tilgjengelig via Alliance så Outland hadde det også.

Sist endret av HOT; 17/03-2010 kl 17:14
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 09:30
Medlem

Færre, større og dyrere bøker har vel vært trenden en stund. Men D&D4 kan kanskje bli til mange store og dyre bøker etterhvert?

Håper uansett ikke at butikkene holder seg med rollespill bare fordi grumlete gamle grognards forventer det. (Men da overvurderer jeg kanskje stamkundenes makt?
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 20:50
Hafwit sin avatar
Hafwit Hafwit er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Anders Nygaard Vis post
Færre, større og dyrere bøker har vel vært trenden en stund. Men D&D4 kan kanskje bli til mange store og dyre bøker etterhvert?

Håper uansett ikke at butikkene holder seg med rollespill bare fordi grumlete gamle grognards forventer det. (Men da overvurderer jeg kanskje stamkundenes makt?
Tja, jeg kommer der jo næsten udelukkende på grund af rollespillene, så hvis de forsvandt ville jeg nok også gøre det. Ikke i vrede og forsmået ejerskabsfølelse, men simpelthen fordi jeg ikke ville have nogen grund til at komme der (så nært et forhold til det venlige personale har jeg heller ikke).

Fantask har forresten indie-ting, men det er et stykke tid siden de har indkøbt nyt. Måske sælger det ikke så godt?

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:22.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia