Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22/11-2009, 19:56
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: L'espirit d'escalier

Hadde det vært mitt spill, ville jeg spilltestet det nå. Det er mange variabler og momenter som garantert må endres etter første forsøk, og det kan dukke opp uventede gøye ting som du har lyst å brodere videre på.
Gammel 22/11-2009, 20:19
razumny sin avatar
razumny razumny er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Hadde det vært mitt spill, ville jeg spilltestet det nå. Det er mange variabler og momenter som garantert må endres etter første forsøk, og det kan dukke opp uventede gøye ting som du har lyst å brodere videre på.
Planen var å spillteste i dag, men tiden strakk ikke til. Håper å få spilltestet ila. en uke eller to.

Sitat:
Opprinnelig postet av Henrik Lerdahl
Hvert år har feene et høst-seminar, der alle mulige slags okkulte innovasjoner og oppdagelser blir presentert. Det er banketter, fyrverkeri, framvisninger av nye typer forheksede klær og trylledrikker, og er generelt det største arrangementet naturfolket har på denne tiden av året.
Svar med sitat
Gammel 24/11-2009, 14:43
razumny sin avatar
Medlem

Da har jeg fått skrevet tankene mine i et strukturert dokument, samt laget min egen tilfeldighetstabell.

Etter å ha spilt et par runder med en kompis i går, har jeg kommet fram til at det nok er en ide å la metode for generering av Scene er opp til Sceneeier; med andre ord lander jeg på en både-og løsning, hvor man kan velge mellom å bruke scenekort eller tilfeldighetstabell.

Årsaken er enkel nok; det er ikke alle (e.g. min kamerat) som klarer å bruke to stikkord til å generere et suchett til en scene. Dermed er det greit å ha begge deler tenker jeg.

Sitat:
Hvert år har feene et høst-seminar, der alle mulige slags okkulte innovasjoner og oppdagelser blir presentert. Det er banketter, fyrverkeri, framvisninger av nye typer forheksede klær og trylledrikker, og er generelt det største arrangementet naturfolket har på denne tiden av året.
Svar med sitat
Gammel 4/03-2010, 14:08
razumny sin avatar
Medlem

Mye har skjedd siden sist jeg skrev i denne tråden. Kort fortalt lå hele prosjektet dødt inntil rett før Holmcon6d6, hvor jeg fikk testet det med fire andre. Etter den tid, har jeg mer enn fordoblet mengden tekst i rollespillet, og begynner nå å nærme meg klar en ny omgang med spilltesting.

Jeg har også opprettet en egen blogg for spillet, som finnes her: trappevidd.wordpress.com

Dessuten har jeg nå opprettet en twitter-feed for spillet, som finnes her: @trappevidd.

De fleste postene jeg har gjort om spillet tidligere finnes på hashtag'en #lesprit.

Sitat:
Svar med sitat
Gammel 5/03-2010, 08:57
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Jasså, du fortsetter med spillet som gjør oss alle til målbundne dustemikler!

Blir spennende å se hva du har gjort med det! Kjør på!
Gammel 5/03-2010, 09:08
razumny sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Jasså, du fortsetter med spillet som gjør oss alle til målbundne dustemikler!

Blir spennende å se hva du har gjort med det! Kjør på!
Nå er det bare den siste finpussen igjen før jeg er klar til ny spilltest. Jeg gleder meg!

Sitat:
Svar med sitat
Gammel 17/03-2010, 15:49
razumny sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av razumny Vis post
Nå er det bare den siste finpussen igjen før jeg er klar til ny spilltest. Jeg gleder meg!
Det stemte forsåvidt det, men så diskuterte jeg det med en kompis som ikke er rollespiller, som hadde endel gode spørsmål og innspill. De fleste av disse er nå enten inkorporert eller sjekket ut, og jeg nærmer meg helt klart ny testspilling.

Jeg har forøvrig opprettet en egen twitterfeed for L'esprit d'escalier, den finnes på @trappevidd

Sitat:
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:55.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia