Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 6/10-2008, 00:15
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Da har jeg blitt fascinert, etter snart 9 år med GW only produkter.. har jeg gått litt lei, av at reglene oppdateres, men meste parten av miniatyrene er like gamle.

Så jeg lette etter noe nytt, Rackham, nope, ingenting er inne nesten i det hele tatt, meste er ute av produksjon (tok ukesvis før de sendte tre pakker hit...)... Flames of War, WWII modeller er tøft det, men ikke spennende modellering messig. Warlords, spennende, men de er i fosterstadiet enda og har nesten ingenting..

Så Privateer Press sitt Warmachine/Hordes er greia - Steampunk er så digg at dette bare måtte prøves!
De har sykt bra utvalg modeller, ingenting av det de har ser kjedelig ut, så vil ha alt .

Så jeg har da bestilt Cryx og Khador startsettene, og neste gang blir det Circle of Orobus og Legion of Everblight (Khador og legion er mine favoritter på tvers av linjen). Til slutt skal jeg nok få anskaffet meg hele linjens sett.

Fant en kjempe bra side med forslag til kjøp her, samt strategier: [URL="http://battlecollege.wikispaces.com/"]

Hvis det ikke er spennende å spille er modellene og bakgrunnshistorien rå nok for min del til å smale på det.

Så da blir det å legge GW på hylla for en tid fremover.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 10/10-2008, 23:08
omega1no sin avatar
Medlem

Standard Sv: Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Da fikk jeg Khador pakken i posten .

Så nå maler jeg for harde livet - noen bilder imorgen av progressen kanskje .

Venter da på Cryx og Orobos Battleboxen og denne:

http://www.privateerpress.com/HORDES...arpwolfrx.html

Herregud den er lekker!

Så gleder meg stort til å prøve ut reglene og ha noen kamper

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 2/12-2008, 10:29
Kaptajn_Congoboy sin avatar
Kaptajn_Congoboy Kaptajn_Congoboy er offline
Medlem

Gratulerer! WM/H er et fantastisk regelsett. Ikke perfekt, selvsagt, men det er ingen regelsett.

Husk at Khador-boksens caster, Sorcha, har fått en liten regelendring på sitt Feat; det er nå kun alt innen LOS som blir Stationary. Ikke at det spiller så stor rolle i Battlebox da kjerringa jo bare Wind Rusher ned i fjeset på deg uansett.

Legion og Khador er muligens de to beste hærene. De er (muligens derfor) også (særlig Legion) relativt enkle å spille og passer derfor godt for nybegynnere. De er også veldig forskjellige i spillestil.

Jeg bor i Danmark for tiden der det er et aktivt WM/H miljø og spiller Protectorate og Skorne. Jeg håper å få litt fart i noe WM/H i Norge når jeg flytter tilbake; har prakket en Cygnar Battlegroup på en kompis i Oslo og har fått tre mann til å starte hhv Cygnar, Khador/Trollbloods og Protectorate på Gjøvik (!). Det var en gang et WM-miljø i Trondheim, vet ikke hvorden det går der for tiden, og i nærheten av Stavanger bor det en nyinflyttet danske ("Anaxagorax" på Warcry-forumet) som spiller Cryx og Circle og er veldig rutinert og dyktig.

Jeg har alltid syntes at Warpwolf Extreme'n ser litt ut som en spastisk ballettdanser, men smaken er som baken. Extreme Mauleren er derimot utrolig kul:

Man ser liksom at den kan (og vil) spise fiendens modeller og regenerere ekstra gjennom det...

Her er noen dårlige bilder av noen av mine ting på Battlegroup, det danske WM/H-forumet:
http://www.battlegroup.dk/forum/view...php?f=9&t=1406

Play like you've got a pair!

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 2/12-2008 kl 10:40
Svar med sitat
Gammel 2/12-2008, 17:54
omega1no sin avatar
Medlem

Har begge regelbøkene, WH Prime Remix, så bruker den og ikke kortene.

Har til Khador og cryx bestilt: Bile Thralls - Bloat thrall og Widowmakers - Winter guard (jeg veit de ikke er effektive, men liker modellene). Pluss Seraphen og goraxen til Legion og Circle.

Har en følelse at til jul, får jeg Lich Lord Terminus, Fenris, Epic Dark Prince og Woldwarden .

Planen videre til Khador er dette:

Doom Reavers
Spriggan
x2 Mortar team
Devestator
Man-O-War Stormtroopers

Så får vi se hva som skjer med de andre.

Spilte første kamp på fredagen som var, Cryx battlebox mot Khador, kampen ble avgjort med warcaster mot warcaster, og Cryx seiret til slutt!

Og med Extreme warpwolfen i hendene og slik den skal bli malt, så ser jeg lite ballerina tendenser

Må si titanen du malte var den beste, de andre hadde litt for mye inking over seg. - Men ser du har stjålet mitt Skorne male tema, lilla

Skaperen av Brent Jord

Sist endret av omega1no; 2/12-2008 kl 17:56
Svar med sitat
Gammel 2/12-2008, 18:18
Medlem

Her sitter jeg og lurker og får svar.

Bile Thralls og Widowmakers samt Seraph er gode kjøp - jeg ville kalle alle kjernefigurer i sine respektive hærer - man burde kanskje ha flere units Biles. Det samme er Winter Guard men de skal gjerne ha med seg en Rocketeer og kanskje Kovnik Joe for virkelig å rocke. Goraxen er en kul figur men lidt so-so i spill.

Terminus har jeg aldri skjønt meg på. Fenris slår sinnsykt hardt men tåler litt lite. Epic Vlad er helt sinnsyk. Woldwarden er veldig bra, særlig med Krueger. Doom Reavers skal spilles med Fenris, hvis ikke er de for dyre for det de kan. Mortars er et veldig godt kjøp. Sprigganen har jeg ikke så mye erfaring med, Devastator er en interessant jack om du liker å ploge deg igjennom fienden men mangler kanskje litt oomph.

Vurder Man'O War Demolitions Crew snarere enn Shocktroppers, da de sistnevnte ofte kan være litt trege i en Khadorhær med mye raske dukkemenn, som det ser ut som du planlegger. Mortars er veldig bra.

Her er en liten liste med festlige ting man har god nytte av i de fire hærene (bildespam! Også for å få andre interessert....):
Khador:
Manhunter:

...evt to, da med Yuri the Axe.

Man O'War Drakhun:

Nok spillets beste solo med unntak av High Paladin Vilmon

Greylord Ternion:

Cryx:

Skarlocken er nesten en auto-include i de aller fleste Cryx lister.

Mechanithralls. Dampdrevne zombier. Gode mot både infanteri og jacks og billige.

Bane Knights. Burde vært forbudt.

Ellers ville jeg advare mot Cryx' Helljacks, bortsett fra Nightmare (Denny's character jack) og denne krabaten:

...som koster et hode og en arm men er helt vanvittig. Han genererer sin egen fokus og kaster magi og spiser warcasteren din om du ikke mater ham med fokus. Slem slem fyr.

Legion:

Swordsmen. DEF14 og slår stein hardt.

Raptors. Spillets ondeste light cavalry.

Warmongers. Konkurrerer med Champions om Hordes' beste tunge inf. Har en fæl solo (War Chief) som gjør dem enda bedre.

En flygende slange med MOVE7 og vinger samt en slem slem hale, særlig mot 40mm og 50mm baser. Hjelpe meg.

Circle:

Shifting stones. Stygg support unit.

Tharn Bloodtracker Wolfriders. Disse har et utrolig nasty kombinasjonspotensiale med både Morvanha og Kromac.

Vanlige Tharn Bloodtrackers. Kjappe og potensielt hardtslående.

Woldwyrd. Spiser fiendens magi.

Gnarlhorn Satyr. En warbeast-variant av Khadors Drakhun.

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 2/12-2008 kl 18:20
Svar med sitat
Gammel 2/12-2008, 19:45
omega1no sin avatar
Medlem

Skal nok eie alt det ovenfor ja - hadde bestilt skarlocken for lengst hvis den ikke hele tiden var order now på maelstrom, hater å vente

Kjøper først for å male, så teste og så evt. øke på med flere, Fått høre at de fleste har 10 bile thralls.

Liker helljacks faktisk - og nightmaren og deathhjacken sikler jeg litt over. Har nightmaren på ønske listen, men tror jeg ender opp med terminus isteden, min kone liker den modellen bedre .

Liker shocktroopers bedre enn demolitons til man-o-war, mmodell messig, derfor de først, men ellers kommer de andre etterhvert .

Neste innkjøp av hærtype blir vel troll bloods tror jeg og så skorne.

Hm, ille dette i kr, siden jeg også har funnet interesse av Warlords Ancient miniatyrer (celts og romere) med field of Glory reglene.... Jaja, Men Hordemachines er øverst på listen

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 2/12-2008, 22:34
Medlem

Jeps, det koster penger, det her.

Jeg har også kikket litt på FoG (har regelsettet) men spillet blir nok litt for stasjonært for min smak.

Forresten har jeg en dansk WM-kompis som er norsk gift, og han feirer jula i Bergen i år. Sender ham en link til denne tråden.
Svar med sitat
Gammel 2/12-2008, 22:38
omega1no sin avatar
Medlem

Hehe, bra, virker ikke som noen i Norge nesten driver med dette, bare i Sverige og Danmark i Norden....

Så det blir svogeren og en kompis av oss som spiller.

Så viktig å få høre fra flere, kanskje jeg kan få lagt inn noen bilder etter jul, håper på anskaffelse av et kapabelt digital kamera da.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 3/12-2008, 13:19
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av omega1no Vis post
Må si titanen du malte var den beste, de andre hadde litt for mye inking over seg. - Men ser du har stjålet mitt Skorne male tema, lilla
Det er ikke inks, det er faktisk stort sett ikke brukt inks på miniatyrene, bare en shitload med blending og litt PP armour wash på jern og stål og O hellige Chestnut ink på bronsen...fulgt av mye highlighting. Gjenskinnet er fordi bildene er ræva og ble tatt utendørs i sterk sol med et papirark bak - det står i tråden, faktisk. Unntaket er Kreoss, som har fått bøttevis av varnish så rustningen hans skal se lakkert ut. Når jeg endelig finner ut av å ta ordentlige bilder av små dukkemenn skal jeg ta noen nye.

Alle elsker Skorne og lilla. Det er også en fyr her nede som maler sine lilla. Men mine var de første! Jeg falt for Thai Airs stewardesseuniformer da jeg besøkte en kompis som bor i Bangkok i fjor. Det var han som solgte meg en haug med Skorne billig.
Svar med sitat
Gammel 3/12-2008, 20:01
Anaxagorax sin avatar
Anaxagorax Anaxagorax er offline
Medlem

Så blev jeg også lokket herind af Kaptajn Thunderpants der Er nyligt flyttet til Stavangerområdet fra Danmark og arbejder lidt på at lære de lokale hvor fantastisk WM/Hordes er, indtil videre er der lidt sund interesse, en enkelt der faktisk havde et par figurer i forvejen og en der planlægger en Khador-hær og bare venter på at få regelbogen i posten for at bestemme sig helt hvad det skal være.

Med tiden burde kendskabet til spillet vel lige så stille brede sig og danne grobund for nogle sammenkomster fra de forskellige dele af landet. Det er ihvertfald en del af den snedige plan, der blev begyndt i en kælder i København for et stykke tid siden mellem kaptajnen og jeg.

Udover de nævnte Cryx og Circle har jeg også Cygnar og en lille mercenaries-hær. Noget af det kan ses i tråden her:

http://battlegroup.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=774
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hordes, miniatyrer, privateer press, steampunk, warmachines

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:24.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia