Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 9/01-2009, 16:00
Kaptajn_Congoboy sin avatar
Kaptajn_Congoboy Kaptajn_Congoboy er offline
Medlem

Standard Sv: Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Der fant jeg faktisk de mystiske trønderne som jeg har hørt spilte Warmachine men aldri sett noe til...ga en av dem links til denne tråden, kanskje han kikker forbi?

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 9/01-2009 kl 16:00
Svar med sitat
Gammel 9/01-2009, 22:31
Einherjar Einherjar er offline
Medlem

Må si det er muligheten til å kombinere egenskaper og finne kombinasjoner som fasinerer meg ved dette spillet. Ble sittende hjemme i jula med Prime, som jeg hadde lånt av Hrafnir, åpen på faction sidene og fundere på kombinasjoner av egenskaper i flere timer hehe.
Svar med sitat
Gammel 17/02-2009, 11:23
Medlem

Så skjer det ting:

Det lenge etterlengtede Warmachine Mk2 (også kjent som 2nd edition) kommer:

http://privateerpress.com/WARMACHINE/mkII/

Endringene ser stort sett ut til å dreie seg om tre ting. Det første er at warjacks skal forbedres litt, hovedsakelig ved å gjøre dem tøffere og gjøre det lettere med power attacks (de vil gjerne at du skal kaste rundt med, slamme, skalle ned, og arm locke figurene, åpenbart), det andre er at den store mengden special rules og større og mindre spørsmål omkring dem skal ryddes opp i, og at noen eldre regler som ikke brukes så mye skal slås sammen for å rydde opp i det. Det tredje er at poengsystemet, som alltid har vært litt svakt, skal revurderes.

De har spilltestet det her internt i over et år - og i april kommer det en åpen betatest, der de lager en måneds liga og lar alle spillere komme med feedback.

Det her må da sies å være måten å lage en 2nd edition på for et figurspillselskap.
Svar med sitat
Gammel 28/02-2009, 23:46
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Samt, reglene skal være ganske inkompatible med hverandre (gamle mot nye, for de som frykter lang ventetid mellom WM og hordes bok v.2). Like mye som D&D 3.0 er fra D&D 4.0.

Håper bøkene denne gangen har en bedre pristab, og det ikke blir hundre bøker å skaffe seg slik som med GW.

Skaperen av Brent Jord

Sist endret av omega1no; 28/02-2009 kl 23:47
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 10:22
Medlem

Releaseplanen er visst først åpen beta WM i april, så åpen beta Hordes mai eller juni. WM Mk2 kommer i januar 2010, Hordes Mk2 kort tid etter, og så er det duket for stressrelaterte problemer hos Privateer Press' stab; det skal utgis totalt 10-13 bøker i 2010, foruten WM og Hordes Mk2 "Forces of" bøker for alle 8 factions pluss mercs pluss muligens Retribution of Scyrah (selv om den siste kanskje kommer i 2009 og blir kompatibel både med Mk1 og Mk2). I tillegg kommer det faction decks for alle factions.

Når røyken har lagt seg etter det der fortsetter de så med utgivelser etter 2011 i samme mønster som tidligere, dvs alle factions i en bok. "Forces of" bøkene er et steg på veien snarere enn en ny standard. Sier ihvertfall Kevin Smith.
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 11:05
omega1no sin avatar
Medlem

Men hva er poenget med Hær bøker bortsett fra å melke penger hvis de skal fortsette med enkle bøker for alt?

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 11:19
Medlem

Alle figurene fra Prime, Escalation, Apotheosis, Superiority og Legends fra alle factions i samme bok?

Det tror jeg hadde blitt litt voldsomt, kanskje en 6-700 sider i alt.
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 11:23
omega1no sin avatar
Medlem

Nei, det hadde vært mer genialt å hatt 1 - Regelboken m'fluff og historie om verden 2 - Hærboken, og der ville alt holdt seg inn i 300-350 sider.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 11:29
Medlem

Jeg tror egentlig ikke det. Reglene skal bli mer konsise og fyller per nå rundt 80 sider med diagrammer. Det ville betydd en bok på 100 sider og en bok på 600....hver warcaster/unit/solo/jack har jo sitt "fluff", som de ikke akkurat kan ha i originalregelboken.

Vi får se hvordan det blir. Ihvertfall bra å vite at de ikke går permanent over til Codexformatet.

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 1/03-2009 kl 11:31
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 11:36
omega1no sin avatar
Medlem

De bør i allefall ha en ganske rimelig pris på hær bøkene. Rett før det ble nevnt investerte jeg i de siste bøkene jeg manglet til WM og H. Føler meg litt snytt som jeg var med GW, hvor et sett med regler blir byttet ut etter nesten ingen tid (wh40k 4th ed til 5th ed f.eks).

Alt for de mest konsise reglene man kan finne.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hordes, miniatyrer, privateer press, steampunk, warmachines

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:05.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia