Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12/03-2012, 16:12
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Standard Sv: Neste D&D-utgave?

Sitat:
Opprinnelig postet av trellian Vis post
Det er derfor jeg ikke er særlig interessert i en D&D 5th edition - hvis jeg skal tilbake til D&D-verdenen, blir det Pathfinder.
Litt fordomsfull? Vi vet jo nesten ingenting om 5e enda.
Gammel 12/03-2012, 16:14
SirGalrim sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Det som ville omvendt meg til D&D igjen (i motsetning til Pathfinder, som gjør en knakende jobb) [...]
PF er jo D&D Litt småtweaking med regler er det eneste som skiller.
Gammel 12/03-2012, 19:47
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Det som ville omvendt meg til D&D igjen (i motsetning til Pathfinder, som gjør en knakende jobb)
Jeg mente at D&D faktisk må overtale/omvende meg, i motsetning til Pathfinder, som allerede "had me at hello". Jeg mente ikke at de er forskjellige spill, bare at det ene faktisk må vinne tilbake min tillit mens det andre har min relativt fulle tillit allerede.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 13/03-2012, 08:45
trellian trellian er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av SirGalrim Vis post
Litt fordomsfull? Vi vet jo nesten ingenting om 5e enda.
Jo, men det er litt som med Maja - Wizards har ikke overbevist på over 10 år, og jeg kan ikke helt forstå at de skal endre spillet så radikalt at det blir interessant for meg igjen. Hos Paizo og med Pathfinder vet jeg i alle fall at folkene er både ekstremt dyktige og serviceinnstilte.
Gammel 13/03-2012, 18:42
SirGalrim sin avatar
Medlem

Dere snakker fortsatt som om Pathfinder er noe helt annet. Jeg klarer ikke se det. Altså jeg ser jo at det er puset opp utenpå, både grafisk og mekanisk. Men kjernen er jo akkurat det samme. Samme mekanikk/regler, samme typer eventyr, samme type fantasy. Jeg bruker Pathfinder selv nettopp fordi det er en litt pusset opp 3.5. Men nytt strøk maling endrer ikke fasongen og bruksmulighetene på rommet. Forstå meg rett, jeg har ikke noen grunn til å skryte opp Wizards og ned Paizo. Det er bare at jeg kan ikke se at Paizo har gjort noe som skulle tilsi at det er så mye mer å forvente av de enn WotC. De driver med akkurat samme greia.
Gammel 13/03-2012, 21:00
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Sitat:
Dere snakker fortsatt som om Pathfinder er noe helt annet. Jeg klarer ikke se det. Altså jeg ser jo at det er puset opp utenpå, både grafisk og mekanisk. Men kjernen er jo akkurat det samme. Samme mekanikk/regler, samme typer eventyr, samme type fantasy. Jeg bruker Pathfinder selv nettopp fordi det er en litt pusset opp 3.5. Men nytt strøk maling endrer ikke fasongen og bruksmulighetene på rommet. Forstå meg rett, jeg har ikke noen grunn til å skryte opp Wizards og ned Paizo. Det er bare at jeg kan ikke se at Paizo har gjort noe som skulle tilsi at det er så mye mer å forvente av de enn WotC. De driver med akkurat samme greia.
Det er vel det at Paizo fikset det mange D&D tilhengere ville ha fikset, ikke en totalt forandret utgave.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 14/03-2012, 00:07
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av omega1no Vis post
Det er vel det at Paizo fikset det mange D&D tilhengere ville ha fikset, ikke en totalt forandret utgave.
Dette.

Svar med sitat
Gammel 14/03-2012, 09:02
trellian trellian er offline
Medlem

Sitat:
De driver med akkurat samme greia.
Det Kjetil og Maja sier, pluss at Paizo er et mer vennlig sted å være - på forumene. Sjefsredaktøren, andre regelforfattere, modulskribenter osv. tar seg tid til å svare på spørsmål og delta i debatter, ta i mot feedback og tilpasse fremtidige utgivelser etter det. Dessuten leser jeg mange av Paizos publiserte moduler, og de er mye bedre og mer underholdende enn det Wizards klarer.

To tilnærmet like hus (hvor ett har et nytt strøk maling), kan se like ut på utsiden, men når folkene er mye hyggeligere i det ene, og det du får servert er mye bedre, så er valget enkelt for min del. Da går jeg inn i Paizo-huset.
Gammel 21/03-2012, 18:27
SirGalrim sin avatar
Medlem

Ok din forklaring Bjørn Ove gir meg i alle fall noe mening. Jeg har ikke så mye kjennskap til hvordan de to firmaene opptrer på forum, har kundekontakt osv. Bare leser reglene og modulene jeg. Så de to andre forklaringene gir meg ikke mening.
Gammel 21/03-2012, 18:58
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Forskjellene mellom D&D 3.0 og 3.5 var like kosmetiske som forskjellene mellom 3.5 og Pathfinder. Det var småting som ble endret, litt som (enda en matmetafor) å ha sukker og chili i en tomatsaus for å ta vekk litt av syrligheten.

Da WotC lagde 4e, endret de spillet til å bli mye mer likt dataspill som WoW og andre MMORPGer, og jeg syntes dermed at de hadde sviktet den positive trenden de var på. Paizo tok derimot tak i 3.5 og lagde den "4e" som WotC burde ha laget, og kalte det Pathfinder.

Dette gjør at jeg har mer tillit til Pathfinder og Paizo enn jeg har til D&D og WotC.

Klarere nå?

Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:32.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia