Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13/06-2012, 08:00
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Hvis du skulle kjørt en lengre kampanje...

Har ikke prøvd AW ennå. Vil gjerne prøve med noen som allerede kjenner spillet.

3:16 er et spill jeg virkelig liker, og det ville være spennende å kjøre en lengre kampanje i det.

Itras by har jeg spilt alt for lite. Kjenner en trang til å utforske denne merkelige byen mer, med alle dens vridde mysterier ...
Gammel 13/06-2012, 10:17
trellian trellian er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Hvis du skulle kjørt en lengre kampanje...

Sitat:
Opprinnelig postet av Simira Vis post

Det eneste jeg har spilt årelange kampanjer i er D&D.
Me too. Selv om Savage Conspiracy X-kampanjen nok har nådd 15 sessions også. 2013 er nok året hvor jeg går tilbake til lange kampanjer i motsetning til å bytte spill og GM-er to-tre ganger i året.
Gammel 13/06-2012, 10:45
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Hvis du skulle kjørt en lengre kampanje...

Sitat:
Opprinnelig postet av trellian Vis post
Sitat:
Opprinnelig postet av simira
Det eneste jeg har spilt årelange kampanjer i er D&D.
Me too. Selv om Savage Conspiracy X-kampanjen nok har nådd 15 sessions også. 2013 er nok året hvor jeg går tilbake til lange kampanjer i motsetning til å bytte spill og GM-er to-tre ganger i året.
Kun Fabula her.

Det vanlige er kampanjer som går over 30+ spillinger, fra høst til vår. Men jeg har noen som har gått lenger også, over flere år, flere av dem over 100 spillinger. Den aller lengste var en dobbelkampanje, med to grupper som innimellom spillte sammen, og som strakk seg tilsammen over 263 spillinger. Finalen var syv intense felles-spillinger ei helg på ei hytte i Finnskogen. Har fremdeles kontakt med gutta som var med på den.

Det var til den finalen mange av de nye elementene i Fabula-metoden ble skapt. Var nødt til å finne på noe for å få spillingene til å fungere på det stadiet. Både konfliktsystem og fortellerteknikken var pressa til bristepunktet, og kunne ikke fungere slik det var.

De lengste kampanjene har virkelig pressa metoden, særlig konfliktsystemet. Når du kjører klassisk rollespill med lærepoeng som får rollene til å bli bedre hele tida, blir det etterhvert litt vel mange høye terningslag. Og så er det en egen utfordring å holde tilbake på ville fenomener, mektige gonduler, og det ubendige maktsuget som gjerne melder seg når rollene blir tøffere.

Men gøy er det!

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 13/06-2012 kl 10:49
Svar med sitat
Gammel 13/06-2012, 18:16
Questor Questor er offline
Medlem

Jeg har hatt gleden av å spille lange kampanjer med endel systemer. Noen nesten latterlig lange. Shadowrun (10 år+), Earthdawn (nesten 15 år), og endel kortere på mellom 1 og 5 år (DoD Trudvang, Champions/Herosystem, Ars Magica, Deadlands, CoC, osv). I gjennomsnitt vil jeg si at vi har spilt/spilte en gang i uka.

Frem til for en 5-6 år siden var nærmest alle kampanjer jeg ledet eller deltok i sånne langvarige prosjekter. I det siste har det blitt mer "både og".

Enig med Thomas ang 3:16, der har jeg sikkert ledet rundt 10 sessions i en kampanje allerede, og både jeg og spillerne er ivrige på mer.

Apocalypse Worlds kampanjen vår er vel litt på samme sted (en 8-10 sessions), og også der ivrer spillerne etter mer.

Om jeg skulle startet en ny kampanje med et system nå, ville jeg kanskje sett på BRP (en gammel favoritt), en aller annen FATE variant (Spirit of the Century, Bulldogs eller Kerberos Club). Kunne også godt tenke meg å kjøre en lengre kampanje i Marvel Heroic rpg, hvor jeg la opp til at spillerne spilte flere roller hver, og belyste noen "events" fra flere hold.
Svar med sitat
Gammel 27/07-2012, 23:27
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Bubonic Vis post
Akkurat nå nå nå kunne jeg tenkt meg å bruke... Hmm... Burning Wheel. Tror jeg.
For å slå ihjel en død hest med denne tråden, så har gruppa mi kjørt en (for oss) lang kampanje i Burning Wheel, og ENDELIG funka systemet som det skulle, noe jeg bare kan takke gode diskusjoner på HolmCon for - når belief'ene satt som de skulle ble det dødsbra. Så langt har det i stor grad overgått andre fantasyspill vi har spilt. Kan bare anbefale BW på det sterkeste.
Svar med sitat
Gammel 8/09-2012, 01:53
EBG EBG er offline
Medlem

Er stolt deltager i en Pendragonkampanje som har pågått i tolv år. Kanskje mitt favorittrollespill.

GMer en nå fem år lang Warhammer 2. utgave-kampanje, som er en fortsettelse (neste generasjon) på en tilsvarende 1. utgavekampanje. Har også en Scion-kampanje på snart halvannet år nå, som begynner å trekke opp mot en forrykende avslutning.

En on-and-off Street Fighter-kampanje har også pågodt lenge. Samme med Dark Heresy og diverse World of Darkness-kampanjer.

"Planteeter? Den spiste akkrat tre mann!!!"

"Ja... den har jo vært utdødd i seksti millioner år! Det er jo klart den er sulten!"

(Møte med en Brontosaur i en ikke fullt så seriøs CoC-spilling...)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:12.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia