Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 30/11-2004, 20:26
Playmo sin avatar
Playmo Playmo er offline
å det æ faan'm'ække kødd engang

Question Brettspillet Metro

noen som har testet ut brettspillet Metro?
Så bare spillet på Outland her om dagen og lurte på om dette var noe i det hele tatt, ingen i buttikken hadde prøvd det heller.
Gammel 1/12-2004, 09:56
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Standard Sv: Brettspillet Metro

Sitat:
Opprinnelig postet av Playmo
Så bare spillet på Outland her om dagen og lurte på om dette var noe i det hele tatt, ingen i buttikken hadde prøvd det heller.
Ja, jeg har testet det.
Metro er det du får hvis du blander TransAmerika med Carcasonne. Det har også visse likhetstrekk med "the Very Clever Pipe Game".

Spillet er en fin avveksling når du har spilt Carcasonne litt for mange ganger, og har lyst til å prøve noe som ligner. Spillmekanikker en tilstrekkelig forskjellig fra Carcasonne o.l., i motsetning til f.eks. Carcasonne - Jegere og Samlere (som er Carcasonne med andre bilder på brikkene...)

Jeg er dog ikke sikker på om jeg foretrekker Carcasonne eller Metro. Eller kanskje det komemr an på hva jeg spilte sist?

Herman
Svar med sitat
Gammel 1/12-2004, 16:51
Playmo sin avatar
Playmo Playmo er offline
å det æ faan'm'ække kødd engang

Så konklusjonen er at dersom jeg liker Carcassonne (noe jeg gjør), vil jeg også like dette spillet og at det er verdt 275,- (eller hva det kostet) ?
Gammel 2/12-2004, 13:01
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Jeg har spilt spillet én gang (med Herman faktisk) og syntes det virket omtrent like kult, som Carcassonne ja.
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 30/01-2005, 00:03
Teo sin avatar
Teo Teo er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Playmo
Jeg har nå gått til innkjøp av Metro, og må si at det er et ganske underholdende spill i Carcasonne stil, slik som Herman sier.
Men for en som er vant til å spille Carcasonne med et par grunnbokser og noen flere tilleggssett, så blir Metro bare et spill som passer som avveksling en kveld vi ikke har så god tid. Jeg vil heller anbefale og bygge ut Carcasonne bunken..
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia