Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Molde Spillklubb > Rollespill

Notiser

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23/03-2017, 23:13
Kroiden sin avatar
Kroiden Kroiden er offline
Medlem

Standard Sv: Pathfinder gamelogg!

På en måte så føler jeg meg fristet til å ikke skrive om våre hendelser her. Grunnen er vel mest den at aldri har vi vel sett mer inkompetente ut.

Men vi får vel fortelle historien som den utfoldet seg.
Cubensis datt sammen som en sekk grunnet det mentale angrepet og han forble liggende på bakken, skummende fra munnvikene, hele tiden vi var her.

Disse mentale angrepene forsatte stort sett hele tiden vi var her og det slet alvorlig på oss. (1)
Effekten, bortsett fra en lammende tåke i de mentale prosessene, var at vi gjennomlevde våre verste mareritt, så en kan trygt si at vi ikke hadde det spesielt gøy. Den eneste som overhodet ikke ble ble påvirket var Dragan. Jeg aner ikke hvorfor. (2)

Vi hørte plutselig en stemme back oss som sa «hei». Der sto det en skallet mann med ett langt skjegg som presenterte seg som Jack Flinn, wizard. Vel, vi var noe undrende til hva han gjorde her, men vi mangler en person etter Morganas død og han påstår han vet hvordan han håndterer eksplosiver. Med vår nye venn (3) satte vi så igang med vår vanlige taktikk. se etter verdier.

Vi søkte igjennom stedet, men det ble snart klart at de som hadde angrepet det og drept de som bodde her hadde også plyndret stedet. Det eneste vi fant var ett slags reir laget av metall skrap. Jeras smadret det mens Jack prøvde å dirke opp en dør. Det tok så lang tid at Jeras falt sammen i en uresponsiv haug, fanget i sine egne mareritt.

Vi, eller rettere sagt Jack, fant også ut hva som drev på med de mentale angrepene. Jeg kom sent til selve kampen og konstaterte at vår motstander var liten, utenomjordisk og veldig vanskelig å gjøre kål på. Jack endte ting med en velplassert fireball. Siden vi alt hadde plassert eksplosivene og stedet var tømt for verdier så dro vi litt unna og avfyrte ladningen. Det var ett ganske episk smell.

Vi vendte så tilbake til Dinvaya i det fromme håp at hun kunne reparere den mentale skaden. Hun skred til verket, men det tok fremdeles over ett døgn før vi var noenlunde restaurert.
Siden Redtooth sa at vi stort sett hadde gjort kål på alt som ville gitt oss mer rykte innen Scrapwall (4) bestemte vi oss for å sette kursen mot denne arenaen vi hadde hørt om. (5)

Jeg var fremdeles litt hanglete etter å ha fått presset en masse mareritt igjennom hodet og fulgte derfor ikke med på at Jeras plutselig ble angrepet og angrepet fra alle kanter..
Han ble også innhyllet i ett slags magisk mørke. (6)

Den «kampen» som fulgte vil jeg helst fyke igjennom i stillhet. La oss si at dette at vi ikke hadde frontkjempere utenom Jeras (som i dette tilfellet stort sett ble meid ned med en gang) og var basert på avstandskamp viste at vi hadde en stor svakhet i enkelte kampsituasjoner. (7)

Til slutt klarte jeg med en bruk av burning hands og web magiene å gjøre ende på to av dem, mens Jack omtrent forstøvet den siste med en av disse fireballene sine. (8.)
Siden vi på det tidspunktet stort sett var halv eller hel-døde vendte vi tilbake til Dinvaya i første hånd. Deretter bestemte jeg meg temmelig diktatorisk for at vi skule dra tilbake til Torch.

Urist og Dragan informerte meg begge at deres dager som eventyrerer var over. I det minste for en stund. Urist vil vist stifte familie eller noe og Dragan er lei av ikke funksjonerende våpen og stygge mutasjoner. Jack forsvinner også etter at jeg høflig, men bestemt informerte ham om at hans tjenester ikke lenger var nødvendige. (9)
Jeg får huske å få healing wanden jeg ga til Urist tilbake før han forsvinner. Jeg mistenker den kan komme til nytte.
Så etter de siste viderverdighetene er det bare Jeg, Nelda og den siklende Cubensis igjen av laget. (10)
Jeg får nok en gang se om jeg kan finne noen solide folk som kan kjempe i nærkamp denne gangen så sant jeg kan finne noen som er gale nok til å bli med oss.

Gratis sprit og mat virker overraskende bra i så måte i følge mine erfaringer. (11)
Jeg får arrangere ett begravelses selskap for Jeras og Morgana og se om noen av interesse dukker opp.

1. Det største problemet var nok at hver gang angrepet slo will-saven så ble will-saven gjerne redusert og dermed ble det verre å klare kastet neste gang.
2. Han hadde mutert, blitt en abomination og var dermed ikke mulig å påvirke slik som de svake humanoidene. Hjernen hans består stort sett av gele.
3. Kyra mistenkte ham senere for å ha blitt sendt ut for å ødelegge gruppen. Sluttresultatet kan tolkes som en enorm suksess i så fall.
4. Også kjent som Scrapworth.'
5. Noe som i ettertid kan beskrives som «worse idea, ever!»
6. Vi møtte noe som såvidt jeg vet het Dark Stalkers og fikk skikkelig deng!
7. Ola hadde ikke noen god dag på spilling og endte med at en av Ares fireballs sendte ham laangt inn i minus HP. Det faste utsagnet for ansvarsfraskrivelse innen pathfinder gruppa; «Det var Ares skyld» hadde faktisk veldig bra hold i seg for en gangs skyld. Dette gjorde også at Ares person ble prompt flyttet ett hakk nærmere Evil-status. Ikke minst da han nesten ga Urist samme behandlingen.
8. Det mest ironiske var vel at angriperne våre bare var her for å fange oss og bringe oss til arenaen siden Lords of Rust lederne hadde blitt lei av å vente på oss.
9. Samt at resten av partyet så stygt på ham og mumlet «Morder!»
10. Det mumles om at Nelda har ett problem hun burde få fikset snart...
11. Vi har en tendens til å få tak i nytt personell i vaken etter de som må erstattes.

Sist endret av Kroiden; 23/03-2017 kl 23:27
Gammel 29/03-2017, 22:45
Ayra sin avatar
Ayra Ayra er offline
Medlem

Ikke en gamelogg, men det kom opp spørsmål om crafting på dagens session.
jeg tenker det kan være greit å bruke "better crafting" systemet
dette gjelder da for crafting av ikke magiske og alkemiske gjenstander.

"better crafting "
  1. Determine the complexity of the item to be made. As always, the DM’s input here may be decisive.
  2. Pay one-third of the item’s cost, including masterwork and unusual materials increases, in order to acquire necessary raw materials.
  3. Make a Craft check. If successful, the item is completed in the item’s time unit.

oversikt over reglene finnes her http://www.d20pfsrd.com/skills/craft...aft-rules-3pp/
men med disse forandringene:

Base DC 15

laging av full plate teller som "very complex" refitting som "moderate"
exotic weapons are either moderate or complex.
firearms are very complex.
Vedlagte bilder
Filtype: png craft.png (14,9 KB, 4 visninger)
Gammel 30/03-2017, 22:10
Kroiden sin avatar
Medlem

Vel tilbake i Torch satte jeg i gang med å samle det jeg trengte til en skikkelig markering.

Tønner med øl, helstekte griser på spidd, barder for å synge, gjøglere for å gjøgle, tillatelse fra byrådet til å arrangere denne shindigen på markedsplassen og, siden Morgana hadde vært en av Calistrias utvalgte, alle de «tempel danserinnene» (1) jeg kunne få tak i.

Jeg solgte også unna en haug med ting som bare lå og støvet ned i lootbagen og andre steder, noe som resulterte i to ting.

1. Den største haugen med penger jeg noensinne hadde sett (2) og
2. En sterk mistanke om at Sunviel Trott, som kjøpte alt det tekniske stashet jeg solgte, var ett medlem i den Tekniske Ligaen. Det er kul umulig, eller i det minste ekstremt usannsynlig at en enkel kremmer skulle ha så mye gull tilgjengelig uten å ha ganske seriøs backing fra noen.

Etter å ha satt ting i gang så fikk jeg Val Baine (3) til å være festarrangør for å sikre at ingen gikk sultne eller verre, forble edru! (4)
Cubensis hadde omsider kommet ut av det to uker lange marerittet han hadde levd i og dopet seg omgående ned med numerian fluids for å slippe unna virkeligheten. Vi stappet ham inn i ett kott for å holde styr på ham og startet festen.
Val var like god som sitt rykte og likvaken for Morgana og Jeras/avskjedsselskapet for Urist og Dragan samlet omtrent alle i en radius av tre kilometer eller så.
Når stemningen hadde nådd ett bra punkt (5) var jeg ute for å rekruttere nye folk.

Sevulian, en barbar fra de nordlige stammene (6) pekte seg kjapt ut som en bra tank å ha med seg i kamp, Jeg fikk ham med i gjengen på rekordtid og greitt var det for omtrent to minutter etterpå forsvant han sammen med en tempeldanserinne. Jeg snakket med mange andre også, der iblant en paladin og ett orakel (7).
Den siste rekrutterte, var en halfling ved navn Rufus Harstone, en meget stillferdig bard (8.) som satt ved baren i vertshuset med ett forstørrelsesglass mens han kikket på noe skrot. Han skilte seg så mye ut at jeg endte med å spørre ham om han ble med i gjengen. Han sa ja, spesielt da jeg nevnte at vi stadig kom over mystiske tekniske ting. (9)

Neste morgen satte vi kursen mot Scrapwall etter å ha gjort litt innkjøp. Jeg la igjen brev med instrukser og vei beskrivelse til de andre som hadde vist interesse, men som ikke hadde møtt opp da vi dro slik at de kunne følge etter. Vi lot Sevulian dra med seg Cubensis. Det kan jo tenkes han kommer til nytte. (10)

Reisen var rolig , men mot slutten skjedde det noe som brøt monotonien og i enkelte tilfeller noen bein. Vi så det først mot horisonten og det minte mest om en stor bevegelig steinhaug. Når steinhaugen satte rett kurs mot oss ble det snart at det var en Bulette, en såkalt landhai.

Vi gjorde oss klar til kamp i en viss fart.

Kampen var for såvidt kort, men den var også svært blodig. Hverken jeg eller Rufus ville ha overlevd i 6 sekunder, så det var svært kjekt at Sevulian sto i front. (11)
Heldigvis hadde Rufus en wand som han kunne bruke og holdt dermed Sevulian på beina til landhaien ikke gjorde det. Vår barbariske venn tok så ett seierstrofe, en tann, og vi forsatte mot Scrapwall.

Vel fremme hilste vi på portvakten inn til selve Scrapwall, Severoth Slaid, og fikk litt sladder om tingenes tilstand. (12)
Deretter dro vi til Dinvaya. Jeg fortalte henne om det som hadde skjedd og fikk presentert Sevulian og Rufus uten hendelser. Ikke minst fordi Cubensis hadde blitt droppet utenfor.
Etter å ha overnattet dro vi så til arenaen. Jeg fortalte dem om hva som lå hvor og hva som hadde skjedd der mens vi reiste slik at de skulle vite hvor ting er hen. (13)

Vel fremme ved arenaen viste Sevulian at det enkleste kan lede til kjappe resultater. Han gikk bare fram og sa at vi var kommet for å slåss og vi ble sendt rett til arenaen. (14)

Vel fremme i arenaen møtte vi trollet Helskarg stående på en tribune over selve arenaen. Som en av lederne i lords of Rust tok hun med tydelig velbehag mot oss selv vi var saftig forsinket. (15)
Hun sa at vi kom litt bardus på, men at en passende test skulle straks bli startet.
Helskarg forsvant så fra tribunen sin og dukket kort tid opp i en vogn trukket av to ogrer. Vognen kom ut av to store porter under tribunen, Sevulian slengte fra seg Cubensis som ett potetsekk og med det var kampen i gang.

Jeg ble truffet av ett eller annet griperedskap med en gang og jeg klarte ikke å komme meg løs. (16)
Jeg fikk tak i og kastet Jeras sitt adamantium greatsword til Sevulian og ba ham om å kutte kabelen som holdt meg, men han var for opptatt med sitt til å gjøre det så jeg ble dratt mot Helskargs vogn. Det er mulig hun angret på det siden hun da kom innen rekkevidden av min burning hands magi, Sevulian kverket en av ogrene så vognen ikke kom seg videre og Rufus manet frem en ildelemental som danset rundt beina på Helskarg.

En av ogrene klarte å få inn en stjernetreff på meg med en diger klubbe. Det var som å ta rennfart og hoppe hodestups inn i ett tre. Jeg ble stående og svaie mens indre organer, blodmengde og denslags holdt en indre avstemning om det var på tide å dra sin vei siden denne kroppen ikke var noe bra sted å være lenger.
Heldigvis bestemte mesteparten av dem seg for å bli, så jeg kreperte ikke. Når synet mitt klarnet ser jeg derimot rett på ett veldig sint troll og mine indre organer føler at denne avgjørelsen om å bli var muligens noe forhastet.

1. For de som ikke er informert, Calistrias templer er veldig ofte også bordeller og ingen nedrakking av de som «danser» der takk. De er profesjonelle som praktiserer sikker sex.
2. Og likevel vil de nystartet 6de level personene til de andre ha nesten like mye i start penger på egen hånd som det vi delte på tre. *sukk* Jeg føler meg meget blakk.
3. Khonnir Baines datter som driver ett vertshus og som vi en gang reddet fra en løpsk robot.
4. Ansettelsen ble sikret ved at jeg plukket frem en haug på ett par hundre gullmynter +, la dem foran Val og sa at jeg liker fester. Hennes svar var at hun likte at jeg likte fester. Hennes erfaring som krovert sikret også at en behagelig stemming av munter fandenivoldskhet spredde seg på festen. La oss se det i øynene. Ingen edru person som tenker på å bevare liv og helse ville bli med i vår gjeng når de kjenner til hvordan det har gått med mange av medlemmene.
5. Men før «tempeldanserinnene» hadde forsvunnet med de beste kandidatene.
6. Jans erstatning for Dragan. Sinnssykt pansret og med mer HP enn Olas og mins SP tilsammen.
7. Ifølge mine opplysninger var det noe slikt Are og Andreas jobbet på, men all den stund ingen av dem møtte opp er jeg ikke sikker.
8. Olas nye SP. Strengt tatt er han en variant av bard, Archaelogist.
9. Kyra sa ikke akkurat slik siden Kyras forståelse av temaet teknologi er noe tynt, men det virket.
10. Jeg innrømmer at jeg sliter med å se for meg hvordan det skulle skje, men man vet jo aldri.
11. GMen vår har en gjennomsiktig grønn D20. Han bør ikke få bruke den flere ganger. Han har en stygg tendens til å score crits med den. Den skjedde skummelt ofte i løpet av denne spillingen.
12. Sist var vi en dag forsinket på vei til arenaen og de sendte på oss noen som omtrent gjorde kål på hele partyet. Jeg lurte litt på hva som ventet oss nå som vi var tre uker eller så forsinket.
13. Eller i det minste hvor ting hadde vært før vi gjorde eventyrer-ting med det/dem.
14. Stakkaren hadde jo ikke fått slåss på nesten 24 timer!
15. Det var tydelig at Sevulian ikke var den eneste som likte å slåss.
16. En autograpnel. Av og til er denne miksen av romfarts-teknologiting og fantasy en pest og en plage. Spesielt om du setter din ære i å være blissfully unaware som Kyra gjør. Heldigvis er magien «Haste» fremdeles kjekk å ha.
Gammel 6/04-2017, 22:13
Kroiden sin avatar
Medlem

Ting i arenaen får plutselig to nye deltakere. En av tilskuerne hopper plutselig over kanten og ned på selve arenaen. Samtidig kommer nok en ogre ut fra portene og løper mot Helskarg for å assistere. (1)
Etter å blitt dengt ettertrykkelig ett par ganger tok jeg hintet og flyttet meg fra frontlinjene der Rufus fikk meg tilbake fra dødens rand.
Vår nye venn (2) viste seg å være en utsending fra gudinnen Sarenrae som (3) var sendt for å passe på at jeg ikke døde. En guddommelig takk for at jeg hadde befridd Sarerae paladinen Alronard fra hans udøde tilværelse noen måneder før.

Sevulian er temmelig dødelig i seg selv og når han nå fikk hjelp av Borum, så gjorde de ende på all motstand relativt fort og stillheten senket seg over arenaen igjen. (4)
Det var dødsstille i noen sekunder og plutselig så flyktet en god del av tilskuerne fra stedet. (5)

Vi så på hverandre, trakk på skuldrene og plyndret de overvunnede, som i praksis vil si Helskarg. Det hun traff meg med viste seg å være magisk (6) og hun hadde ett grått adgangskort. Utover det var det ikke stort, så vi fortsatte opp trappene til tribunen over.

Vi kom omsider til en port som ledet inn til den øvre tribunen, men døren var stengt. Ikke uventet åpnet det grå kortet døren og vi gikk inn. Rommet var ikke stort og så tomt ut.
Innenfor lyste plutselig to magiske speil (7) som hang på veggene og ett demonisk utseende fjes kom frem på dem. Det viste seg å være Hellion som hånet oss, forlangte at vi skulle stikke eller falle på kne og stort sett omtalte oss lite flatterende.

Vi ba ham ikke akkurat om å kysse seg selv bak, men det var mest fordi vi ikke rakk det. En bølge av vanhellig energi slo ut fra speilene og skadde oss. Jeg freste og angrep det ene speilet med spydet mitt. Det ble smadret og falt til gulvet i tilfredsstillende mange biter. I mellomtiden fikk Rufus Sevulian til å rive det andre speilet løs fra veggen og stappe det i sekken hans.
Jeg er ikke helt sikker på hva han skulle med det, men jeg legger meg ikke borti det. Det virker som Rufus vet hva han gjør.
Litt lenger fremme i rommet var de to speil til som nok en gang ble brukt til å angripe oss. Jeg smadret ett og hjalp så Sevulian å ødelegge det andre. Vi åpnet så portene inn til tribunen. Helskarg holdt visst til her. Det var en trone her som vi smadret og en fall-lem i gulvet så hun kunne komme seg kjapt ned til arenaen.

Før vi gikk videre ga jeg en magisk kappe til Borum siden han ikke hadde en. (8.)
Vi gikk så ned en av de to trappene og kom ned til noe som minnet om ett tempel til Hellion.

Tempelet var ikke tomt, det var fylt med Hellion prester og deres leder, halvorken Nalakai.
Det burde være unødvendig å si at de ventet på oss og hadde skumle planer.

Det første som skjedde var vel at vi ble pepret grundig med magi beregnet på å gjøre oss til siklende idioter. (9)
Det slo til på Sevulian og Rufus, Borum klarte faktisk å motstå magien (10) og jeg sto bak en vegg så angriperne ikke så meg. Jeg fikk assistert Rufus så han fikk rista av seg den ekle magiske effekten han var under og så prøvde vi to å assistere våre to kampmaskiner. (11)
Det var nå vi fant ut måten å ta livet av Sevulian på. En vellykket bruk av «Hold Person» magien og en drøss med minions som samlet seg rundt ham og gjorde coup-de-grace forsøk. (12)
Sevulian overlevde fire coup-de-grace forsøk på rad (13) før våre felles anstrengelser og en velplassert «Burning Hands»-magi ryddet området en smule. Når Sevulian først kom seg i gang så forsvant motstanderne rundt ham veldig fort. (14)

Etter kampen knuste jeg de magiske speilene jeg fant og vi plyndret jo alt vi fant av verdier. Vi fant også en mystisk ting i enden av rommet som virket som ett slags alter. (15) Alle karene jogget muntert bort og pisset på det for å vise sin respekt. Jeg stakk det med spydet mitt noen ganger sånn på rent prinsipp.

Vi sjekket så sovesalen til minionene til Nalakai uten å finne noe. Vi fant en trapp som leder videre nedover i komplekset, men før vi går ned så ville vi sjekke resten av denne etasjen. Dette ledet til litt festligheter med barbarer som prøvde å tvinge opp metall-porter med ren styrke og bruken av grå adgangskort. La oss si det slik at Sevulian er enda mindre begavet i teknologi enn meg.

Vi kom inn i ett rom med fire lysende søyler som Rufus øyeblikkelig identifiserte som noe han kalte en generator. (16)
To av disse metall golemene (17) slipper seg ned fra taket og kommer mot oss. Jeg antar en ny kamp venter.

1. Du vet dette med at alt er altid Ares skyld? Det stemmer fremdeles. Hans nye person, Paladinen/orakelet Borum ble med og dermed ble motstanden økt med en ogre.
2. I en kombo av klasser kjent som en «Healbot». Det kom godt med selv om Olas SP var høyt og lavt med healing wanden sin.
3. Såvidt jeg forsto det i det minste. Jeg er jo nå den eneste som er igjen av den originale besetningen med unntak av Nelda, og hun har ikke vært aktiv på en lang stund.
4. En av de mer minneverdige øyeblikkene fra kampen var når halflingen Rufus stjal greatcluben til en av ogrene, rett ut av nevene hans med magi. Den så veldig forvirret ut etterpå.
5. Vi nådde Scrapworth 10 ved å beseire Helskarg. Det skremte også vekk en haug av minions. Pluss: Kampene heretter blir etter sigende lettere. Minus; hver kamp droppet i XP-verdi med 1600 eller så. Det første skulle spesielt Sevulian snart få en grunn til å være glad for. Jeg synes dog det var synd at vi ikke fikk noe XP for å nå Scrapworth 10 som virker som max verdi.
6. Noe som får meg til å lure ; Hvem i hule er det som gjør teknologiske ting magiske??
7. I stedet for «magiske speil» , les: monitorer.
8. Tanken var god, men ikke spesielt virkningsfull. Stakkars Are gjorde det ikke så bra på saves-kastene han gjorde denne spillinga.
9. Tror det var en magi som heter confusion. Den virket dessverre bra siden vi ble truffet av såpass mange på en gang.
10. På andre level får paladiner legge til sin karisma modifikasjon til alle saves. Denne modifikasjonen er gjerne +5. Are sa fremdeles at han anså sine saves som crappy. Storforlangende type.
11. Ørner skulle vise seg å være overraskende effektive tatt i betrakting lav AC (14) og 5 hit points hver.
12. Ett full rundes angrep på en helt hjelpeløs person. Det gir en automatisk kritisk treff og om offeret overlever skaden fra dette må offeret også klare en Fortitude sjekk på 10 + skade fra angrep eller dø. Det er i det hele ganske grønnjævligt å bli utsatt for.
13. Det er her at dette med å være glad for færre motstandere fra punkt 5 slår inn. Han var likevel nærmere å stryke med enn vi var komfortable med og minnet hans er fire kutt nær halspulsåren.
14. Der var skummelt hvor kjapt de gikk unna til tider og det slår meg at vi bør pønske ut noe i tilfelle flere av våre motstandere tar kontroll over ham og vender ham mot resten av oss. Han er fullt i stand til å kverke minst en person i partiet pr runde.
15. Jeg antar det var en slags projektor av ett eller annet slag. Dette var jo ett tempel og jeg antar Hellion ville gjøre en gjesteopptreden i ny og ne.
16. Knowledge (Technology)- kast på 40, bitches! Han kunne sannsynligvis plukke ut hva ellers denne arbeideren hadde laget i dette komplekset med det kastet.
17. Også kjent som roboter.
Gammel 7/04-2017, 00:33
Ayra sin avatar
Ayra Ayra er offline
Medlem

angående punkt 5, så er baselinen på 1600 xp om dere bare er 4 personer, om dere blir 5-6 mens dere utforsker der så går nok den xp'en tilbake i encounterne

og helt korrekt ved punkt 13. Det hadde vært to andre clericer med hold person der om dere ikke var på 10 scrapworth... Det kunne ha blitt stygt!
Gammel 9/04-2017, 09:16
Kroiden sin avatar
Medlem

Jeg må innnrømme at jeg i punkt 5 ikke helt husket hvor mye XP det var snakk om så jeg tok en vill gjetning.
Gammel 21/04-2017, 21:57
Kroiden sin avatar
Medlem

Kampen ble kort og voldelig, som gjerne er tilfelle med oss. Det skadet ikke (1) at Nelda ble med oss etter hvert. (2)
Etter en kjapp introduksjon av gjengen (3) gikk Rufus og meg bort til en stor dør i den nordlige delen av rommet. Vi åpnet den med adgangskortet og så ut på en plattform noen meter over bakken. Bakken var dekt av skrot, men det var omtrent blankpolert. (4)

Rufus kikket over kanten og rakk akkurat å konstatere at vi ikke var alene lenger, når den første grey oozen kom over kanten og kveilet seg rundt meg. Har dere noen gang blitt forsøkt fanget av en av disse skapningene? Det er ikke spesielt behagelig. Svineriet skviser deg hardere enn skatteetaten og skiller ut syre i tillegg.
Rufus kunne ikke gjøre stort der og da, så han tok beina på nakken og alarmerte resten av gjengen.
Snart ville de tøffe kampmaskinene komme meg til hjelp trodde jeg. Ha!

Jeg må innrømme at Sevulian skuffet stort her en stund, selv om han var den som faktisk hjalp meg løs. Nelda og Borum var adskillig mer aktive i å faktisk angripe djevelskapen. (5)
De gjorde kort prosess. Etterpå fikk vi utbedret skadene de fikk på våpnene med en magi både Rufus og jeg har i arsenalet vårt. (6)

Med kampen over og generelle reparasjoner over , sjekket vi det siste rommet på denne etasjen. Det viste seg å være Nalakais personlige rom.
I det øyeblikket vi kom inn i rommet så aktiverte Hellion ett av disse hersens magiske speilene (7) og skadet oss. Jeg knuste speilet med spydet mitt og kokte av sinne innvendig.

Gud, du liksom!
Pingle som er redd for å møte oss ansikt til ansikt, sier jeg (8.)

En undersøkelse av rommet frembrakte en brønn Sevulian var veldig begeistret for (9) og Nalakais personlige bønnebok som Rufus raspet til seg. (10)
Så var det vi slo av våre kollektive hjerner en stund og bestemte oss for å sove slik at magikerne kunne få tilbake magiene sine. (11)

Problemet var at ALLE la seg og sovnet.

Logikken (12) bak dette var noe i retning av dette: Rufus var tom for magi og han er slett ingen frontkjemper så han la seg. Borum er nok pansret, men dette med helbredelse er en stor del av hans kampferdigheter og han var omtrent fullstendig tom, så han sovnet. Undertegnede hadde brent igjennom en god del magier (13) og selv om jeg kan slåss litt er nok magier fremdeles greia. I ett anfall av vanvittig optimisme må jeg ha tenkt at kampmaskinene ville forstå dette med at en vaktordning mens magikerne samlet krefter ville være opplagt for den enkleste intelligens.

Jeg glemte to ting. Sevulian er noen hakk under målet for den enkleste intelligens og rasisme.

Så, Sevulian observerte at alle la seg og fulgte deres eksempel. Hva så med Nelda?
Nelda er plenty smart nok til å fatte viktigheten av dette med en vakt. Hun er jo kriger, så for henne er vel det omtrent instinktiv væremåte. Det er her dette med rasisme kommer inn. Nelda er også en dvergs dverg og ikke i svarte om hun ville holde seg våken mens en haug mennesker og annet lå og sov rundt henne. Hun la seg også, antageligvis i protest og der lå vi alle og snorket.

Scenen er dermed satt og at det ikke gikk verre med oss (14) er i grunnen mer enn vi fortjente.

Vi, eller rettere sagt fire av oss, ble brått revet ut av søvnen når fire mordere prøvde å kutte over strupene våre samtidig. (15) Sevulian, Borum, Rufus og meg har nå nok ett kult arr nær halspulsåren. Dette med at de gikk etter Rufus over Nelda var også noe overraskende og ikke en trusselvurdering jeg ville ha gjort.
Jeg fatter egentlig ikke hvordan vi overlevde. Sarenrae må holde sin hånd over oss eller noe. (16)
Det jeg frykter er at Hun sikkert blir lei av det snart.

Kampen som fulgte var kaotisk og vi var alvorlig svekket av en del ting. Det verste var nok at vi ikke kunne se noe som helst. (17) Vi hadde møtt slikt før, men da hadde vi i det minste hatt på oss rustninger og hadde våpen klare til bruk.
Vi hadde heller ikke fått tilbake magiene våre og ingen naturlig leging av sår hadde hatt tid til å skje. Det forhindret ikke at vi gjorde det beste ut av det vi hadde. (18.)

Sist vi møtte disse typene som sprer ett ugjennomtrengelig mørke rundt seg var det kun min indre ild som ga oss seieren. Det samme skjedde denne gangen også. (19) Jeg lot ilden flomme ut mot de som forsøkte å drepe meg og den sviktet meg ikke.
Riktig nok kjente jeg lukten av svidd lendeklede som antydet at Sevulian hadde vært blant de jeg traff, men han er overraskende resistent mot ild.
Det samme kan ikke sies om Borum. Mens jeg famlet meg frem igjennom mørket snublet jeg over hans livløse kropp. En gang for lenge siden fikk jeg to gaver av Sarenrae. Nå ga jeg en av tilbake.

Når kampen omsider var over og den siste av angriperne hadde blåst seg selv i luften (20) tok vi en liten oppsummering. Vi var utslitte, magisk svekket, tømt for magi , halvdøde og i ett tilfelle spedalsk. Vi bestemte oss for å dra tilbake til Redtooths Warren for å sove og samle litt krefter før vi dro til Dinvaya for å se om vi kunne bli kvitt de mange tingene som svekket oss.

Søvnen min mens vi var i Redtooths Warren var tung og usedvanlig detaljert. Det var som jeg levde barne og ungdomstiden til en annen person. Minnet om trær dekt av snø hang fremdeles i meg da vi dro til Dinvaya dagen etter. (21)

Dinvaya ristet litt på hodet når hun så oss, men siden Cubensis ikke var der, så skred hun til verket og fikk vekk både spedalskhet og styrketap. Jeg fortalte også om våre siste opplevelser, mens hun holdt på og Rufus leste i Nalakais bønnebok.

Rufus fant ut at Hellions mål var å drepe noe nevnt som «The Source» eller «The Prime» som tydeligvis hadde skapt Hellion og brukt ham som en slave. Hellion ønsket å tilintetgjøre og om mulig ta over alt det denne skaperen hans hadde samlet for å bruke det til egne planer.
Rufus fant også ut at denne tingen befant seg under fjellet Silver Mount, som er rett ved hovedstaden i Numeria, Starfall.

Så Hellion er bare toppen av isfjellet?
Jeg er ikke spesielt overrasket, men ondskap avler mer ondskap og om Hellion er «the lesser evil» som det heter, så antar jeg at skaperen hans neppe er spesielt vennligsinnet av seg.

Hvordan ting går får tiden vise, nå trekker jeg meg tilbake til søvnen og drømmene. Jeg har knapt lukket øynene før jeg nok en gang lever en annens liv blant de nordlige stammene i Numeria. (22)

1. Vel, ikke oss i det minste.
2. Tok tid å levle opp en smule så hun var ikke med i den første kampen. Hun fant også ut at hun var spedalsk.
3. Siden Kyra var den eneste som var igjen av den originale gjengen hun var sammen med.
4. Alle som leser dette og sier noe i retning av «Oozes naturligvis, dere blinde idioter» får 50 XP.
5. Jeg fikk inntrykk av at Jan ikke likte tanken på å få syreskade på våpenet og skjoldet sitt. Noe som er veldig sannsynlig når du slåss mot grey oozes.
6. Så Jan pinglet ut uten grunn. (peker på Jan og ler MUHAHAHA -ondskapsfullt)
7. Det kalles en «Monitor« blant de mer tekniske begavede.
8. Kyra har stunder der hun ikke er helt koblet til virkeligheten. Og jeg er stygt redd at vi snart vil møte Hellion ansikt til ansikt og det vil neppe være greitt eller gøy å være oss.
9. Resten av oss hadde tydeligvis sett ett innendørs vannklosett før.
10. Han skulle finne en del interessante opplysninger i denne noen dager senere.
11. Tror nesten Kyra må ta skylden for denne gedigne blemma, siden hun er det nærmeste denne gjengen har til en leder og det kommer nok under lederens plikter å lage en vaktordning.
12. Eller det som passerer som hjerneaktivitet i vår gruppe. Jeg vil bare nevne at vårt sammenligningsgrunnlag ikke er det beste. Den smarteste blant oss er Cubensis og han er sprøyte gal på sitt normale og bare irrasjonell når han tar seg sammen.
13. Sorcerere har nok lite utvalg i magier, men de kan bruke magiene sine relativt ofte før de er tomme for seriøs magi.
14. TPK (total party kill) var i høyeste grad en mulighet.
15. Coup-de-grace igjen. For de med dårlig husk. Les om Sevulians prøvelser med dette og fotnote nummer 12 i forrige pathfinder game logg.
16. «Noe» er her at GMen kastet relativt elendig på skade.
17. Dømrade Dark Folk!
18. Og det Kyra har er ild. Masse ild til Borums fortvilelse siden han har en tendens til å være midt i flammene. Forunderlig at en tilhenger av Flammegudinnen er så sårbar for ild egentlig.
19. Kyras metode med å sette fyr på alt innen rekkevidde er brutal og ikke akkurat alltid kjekt for resten av partyet, men en kan ikke nekte for at hun oppnår resultater. Hun tok ut alle de fire motstanderne, samt teknisk sett Borum, men alternativet var vel at de hadde kverket oss etter tur.
20. Av og til så ville disse eklingene eksplodere som en siste «up yours» når de døde. Jeg gjentar mitt utsagn om «Dømrade Dark Folks»!
21. Tror Kyra er den eneste som har «GM approved»e drømmer.
22. Det er en grunn til dette , ja.

Sist endret av Kroiden; 30/04-2017 kl 08:32
Gammel 30/04-2017, 18:16
Kroiden sin avatar
Medlem

Det virker som jeg drømmer lenge (1), men jeg våkner brått av spetakkelet når Sevulian nok en gang prøver å bryte opp en dør som glir inn i veggen ved å løfte den opp. Rufus drar kortet sitt og får den opp. Det virker ikke som Sevulian har tatt den forbindelsen ennå.
Vi har tydeligvis også fått en nytt medlem av vår muntre gjeng. En halv-alv som kaller seg Silverin. (2) Han sier at «stemmene i hodet hans sa han skulle dra hit og hjelpe oss». Det sier litt om hvor ille ute vi er å kjøre at alle de andre godtok ham uten å blunke før jeg var skikkelig våken.

Vi går ned til de nedre nivåene for å sette en stopper for Hellion en gang for alle. (3)
Nelda blir igjen i etasjen over for å sikre retretten.

Trappen leder ned til en liten plattform med en dør som leder inn i komplekset igjen. Trappen fortsetter nedover såvidt jeg kan se. Plattformen er vel ti meter over bakkenivået. Vi er tydeligvis i en diger hule eller noe. Rufus og Sevulian gjør sitt vanlige døråpnings-rituale og gjengen går inn. Jeg gjør ikke det. Jeg er fascinert av en diger dam med selvlysende grønn væske som jeg ser på bakkenivå. Jeg hiver en liten stein oppi og istedet for det forventede plasket får jeg noe som mer høres ut som ett «glopp». Væsken er så tyktflytende som maling. Det startet nok som vann, men over tid så har nok skummel gugge rent ned fra taket til å forvandle vann til dette. Jeg følger etter de andre, men kjenner fremdeles en vag uvilje mot det unaturlige i dette. (4)

De andre har i mellomtiden konstatert at kortet de har ikke åpner alle dører. Den andre døren de kom til forble stengt, så de gikk videre. Jeg antar jeg måtte hatt en slags forutanelse om at ting var i ferd med å bli voldelige, for jeg begynte å prøve å brøyte meg fremover i køen. Gangen var såpass small at vi ikke kunne stå ved siden av hverandre. Dessverre var jeg litt seint ute.
Sevulian åpnet døren i enden av gangen og ser rett inn i trøbbel.

Fra mengden av motstandere fikk jeg inntrykk av at Hellion hadde samlet det han kunne her. Jeg mener, når en av motstanderne dine er en orkisk barbar med en magisk motorsag så har du arbeidet ditt lagt ut for deg.
Dessverre hadde de også dark folk her og snart sto vi der i stupmørket ute av stand til å se noe som helst, mens motstanderne våre så helt fint. (5)

Sevulian fikk rikelig med vondt i denne kampen, selv om jeg kastet «haste» så snart jeg kunne. Barbar orkedamen med motorsagen het Kulgara og var en av de lederne i Lords of Rust vi ikke hadde møtt enda. Hun gjorde ett massivt førsteinntrykk på Sevulian. (6)
Som om det ikke var ille nok så aktiverte Hellion ett av disse magiske speilene sine og kastet magi igjennom det. Rufus og Silverin blir begge påvirket. (7)

På dette tidspunktet begynner mørket å krype fremover og jeg mister folk av syne. Jeg kan ikke lenger se dem, men jeg hører kampen og det haster ganske mye å komme seg fremover til Sevulian.
Hvorfor?
Vel slik ting er nå er det kun han som slåss tilbake, men han ser ikke og han tar seriøse mengder skade. Tanken på at f.eks. Hellion skulle dukke opp i speilet igjen, kaste en ny magi og lykkes å påvirke Sevulian slo meg på dette tidspunktet som svært ile. (8.)
Underveis , mens jeg røsket og dro meg fremover i køen (9), fikk jeg hjulpet Silverin og Rufus mot magien som påvirket dem. Når jeg kom langt nok frem, begynte jeg å klaske healing potions i bakhodet på Sevulian for å holde ham på beina. (10) Det virket lenge nok til at folk kom seg ut av veien for det som ville komme.

Silverin ble sendt ut på plattformen vi kom inn fra for å beskytte oss mot ett eventuelt bakholdsangrep, noe som skulle vise seg fornuftig. Ut fra mørket kom fiendene springende opp trappen som perler på en snor. Silverin blokket veien for tre motstandere og selv om han fikk hjelp fra Rufus sine ørner etterhvert har jeg en følelse at han ville ha klart seg helt fint alene. (11)
Rufus fulgte etter Silverin. Jeg antar han hadde vært med oss lenge nok til å vite hva jeg kom til å gjøre. Lyden av Sevulian som gikk i bakken til bakgrunnslyden av den fremdeles snerrende motorsagen gjorde det klart at jeg ikke hadde mer tid på meg og med en stille bønn om at jeg ikke skulle gjøre drepe den som hadde holdt oss i live så langt slapp jeg flammene løs.

Det skulle bli min mest episke bruk så langt av den magien som jeg er mest naturlig med.
Etter noen sekunder hørte jeg på skrikene at jeg hadde truffet bra, deretter kom en enorm bølge av ild ut fra mørket. Jeg har aldri opplevd den effekten før, så jeg aner ikke grunnen, men sluttresultatet var svært bra for oss. (12)

Det var fremdeles noen motstandere igjen, men de var ikke av samme kaliber som Kulgara og ble meid ned temmelig kjapt. Spesielt når den ene dark folken strøk med og vi kunne se igjen.
Det siste kom godt med, for mens vi hadde slåss hadde enda en av lederne i Lords of Rust sluttet seg til oss. Ettinen Draigs hadde klatret opp fra bakkenivået og skvist seg gjennom døren inn til rommet vi var i. Dessverre for henne hadde vi hatt tid til å samle oss og til og med helbrede litt før hun nådde frem. Det gjorde at Draigs endte sine dager omringet av fiender som angrep fra alle kanter. Hun falt til slutt etter å tatt imot nok skade til å kverke en blåhval.

Etter å ha helbredet oss selv gjorde vi vårt vanlige plyndringstokt. Rufus og meg fant de magiske gjenstandene i rommet, deretter gikk de andre i gang med å utforske rommet vi ikke hadde fått opp døren til når vi kom inn, I mellomtiden gjorde jeg noe som ga meg mye sjelebot. Jeg ødela hvert eneste an Hellions magiske speil som jeg kunne finne. Mens jeg holdt på med det siste av dem ble jeg forstyrret av høye rop og mye bannskap fra de andre.

Ropene gikk i retning av «Tråkk på den!!», «Knus dem!!» og variasjoner over temaet; «Hva, er det du snakker om ??!!» Samtidig mente jeg at jeg hørte lyden av noe som fløy forbi bak meg.
Slik jeg forsto det fra de andre åpnet de den stengte døren med ett grønt kort som vi fant på Kulgara. Sevulian påsto riktig nok at han brøyt opp døren, men jeg stiller meg tvilende til utsagnet hans. Der inne fant de en masse tekniske ting (13), samt at Rufus så en masse bittemå golems (14) som når døren åpnet prøvde å stikke av. Når de ble forsøkt hindret angrep de Rufus og spetakkelet var i gang.

Vi gjorde det ikke spesielt bra mot de fem tingene, jeg tror vi tok to av dem og resten stakk. (15)
Jeg lener meg mot og sklir ned veggen til jeg sitter på huk. Jeg er plutselig utrolig trøtt og slukner i løpet av sekunder. Jeg sov ikke lenge i realiteten, men i drømmeland gikk jeg fra tenåring til voksen. Når jeg våknet igjen noen minutter senere husket jeg hele dette livet som om jeg hadde levd det i virkeligheten. Et liv veldig forskjellig fra mitt eget. Nå er jeg en av de nordiske bardene, en skald! (16)

1. Det var ikke en cowboystrekk en gang. Omtrent 3 minutter.
2. Andreas har endelig sluttet seg til oss igjen etter å ha brukt en måned på å mekke erstatningen for Urist. Jeg forventer meg ganske enorme ting.
3. Alternativet etter det som er skjedd er vel at han gjør kål på oss.
4. Dette fra en person som kaster flammer fra hendene sine.
5. Nevnt før at jeg synes dark folk er noe herk. Den oppfatningen har ikke endret seg nevneverdig.
6. Tror han fikk over 40 poeng i skade etter det første angrepet. Nok til å ha sendt Kyra inn i sjokk.
7. Litt skuffende, Andreas, jeg forventet bedre.
8. Han gjorde ikke det, noe jeg antar skyldes at GMen ikke direkte ser på det som sin jobb å drepe spillerne.
9. Noe vi fant ut i ettertid at jeg ikke skulle vært i stand til å gjøre siden hverken jeg eller noen av de andre (såvidt jeg vet) hadde det rette featen som gjør dette mulig. Jeg får legge til at gangen var tross alt 5 fot bred og det skulle være mulig for normalt store personer å gå forbi hverandre. Føles fremdeles litt flaut derimot.
10. Til dem som protesterer og sier at healing potions må drikkes for å ha effekt, Nei, de må ikke det. Cure spellene er touch spells og så lenge den magiske væsken berører det som den skal affektere så går det bra. Jan kommenterte derimot dette med at han fikk helse og en masse glass splinter i bakhodet.
11. Det må vel nevnes at GMen kommenterte at «dette er mooks» mens Silverin slaktet seg gjennom en av dem i runden. Den eneste grunnen til at han ikke tok flere var nok at han ikke fikk tak i dem. Rufus sine ørner kverket jo en av dem på egen hånd, så «mooks»-stempelet var nok korrekt.
12. Kulgara hadde på seg en plasmagranat som tydeligvis ikke likte å bli grillet. Den gikk av og gjorde ting virkelig utrivelig i en 20 fots radius eller så. Tror den gjorde 40 poeng skade eller så om du ikke hadde DR, motstand mot skadetypene ild og elektrisitet eller/og ikke fikk til save-kastet. Når du legger til at jeg nesten gjorde maks skade på mitt skadekast, så snakker vi krematorium.
13. Noe som gjør at Kyra ikke egentlig hører etter siden hun ikke forstår den slags.
14. Også kjent som roboter.
15. Noe som gjør at jeg forventer at de returnerer med forsterkninger.
16. Bakgrunnen for Kyras livaktige drømmesekvenser er at jeg ville ha ett dip-level som skald, men vi hadde jo aldri noen egentlig down-time så dette at Kyra plutselig hadde de skald ferdighetene kunne ikke forsvares. Derfor ble det diskutert med GM og godkjent at Kyra kunne ha trening som skald i drømmeland. Vi imiterte dermed til en viss grad en effekt du kan få fra numerian fluids der du sover i 24 timer sammenhengende, lever ett liv i drømme og våkner opp ett level høyere. Siden Kyra faktisk steg i level på vanlig vis, så delte vi opp søvnen.

Sist endret av Kroiden; 1/05-2017 kl 14:47
Gammel 14/05-2017, 19:07
Kroiden sin avatar
Medlem

Vi fortsetter vår utforsking at dette nivået siden vi ikke har hatt tid til det enda. Sevulian går plutselig i bakken med ett brak. Han har besvimt og såvidt jeg skjønner det skyldes det mangel på mjød. Borum melder seg frivillig til å passe på ham. Heldigvis kommer Nelda ned fra etasjen siden hun kjedet seg og vi fortsetter med et noenlunde antall. (1)

Vi plyndrer oss muntert gjennom etasjen og finner nok en gang at orker tydeligvis har skrivekløe.
Kulgara har i likhet med Nalakai også skrevet en slags dagbok og den gir oss litt mer info om tings tilstand. Spesielt dette med at Hellions skaper og «mor» heter Unity og at Hellion ikke er den første hun skapte. I papirene omtales en profet og androide ved navn Casandalee som i likhet med Hellion var skapt som en slave, men som hadde brutt fri og dratt sin vei. (1)
Hellion omtaler henne som sin søster og Kulgara hadde noen notater om at hun hadde hatt ett såkalt neurocam i sin besittelse som ville fortelle om Unitys styrker og svakheter.
Det antas at hun døde for flere århundrer siden, men det var håp om at neurocamen fremdeles eksisterte. Kulgaras papirer nevner en landsby, Iadenveight, som Casandalees siste hvilested.

Nelda snakker og leser heldigvis ork, så vi får tak i denne informasjonen ganske smertefritt.
Selv er jeg mest opptatt av en dolk vi finner i Kulgaras skap og sikrer meg den for eget bruk. (3)
Vi går ut på en plattform og ser ut over en enorm grotte. I ett hjørne ser Nelda ett slags hi som antageligvis er stedet ettinen Draigs kom fra. Vi (4) bestemmer oss for å undersøke stedet nærmere om anledningen skulle by seg.

Etter å ha undersøkt stedet (5) bestemmer vi oss for å dra en etasje ned, åpner en dør og går rett i det forbannede «dark folks»- skapte mørket som ingen av oss kan se igjennom. (6)
Vi skred til verket med bistre miner og tok mot usette angrep vi ikke kunne gjøre stort med som vanlig, når mørket rundt oss plutselig forsvant. (7)

Når vi kunne se gikk ting en god del enklere, men dessverre ble Silverin overmodig og forfulgte den siste av våre angripere ned en trang gang som endte i en grotte med flere motstandere. Han ble omringet og systematisk angrepet.
Selv om vi forsøkte å nå ham ble vi for seine og Silverin døde av skadene sine. (8.)
Vi tok en blodig hevn og de siste dark folksene døde like etterpå.

Vi hadde to veier ut herfra og vi tok den som gikk nordover. Det førte oss etterhvert til en grotte hvor vi fant en masse lik som hadde død på en fæl måte. Det virket som brystkassene deres hadde eksplodert innenfra! (9)
Det var også en del veggtegninger av en firearmet rød skapning som vi (etterhvert) identifiserte som en Xill, en outsider fra ethereal plane. Skapningen legger vist egg inn i levende skapninger og det tar en alien når de har vokst nok. Jeg antar dette er det siste medlemmet av Lords og Rust, den mystiske Zagmaander.

Vi fortsatte videre og kom til en ny hule. Noen hadde smadret to av de magiske speilene til Hellion her. Denne noen viste seg å være Zagmaandar selv og hun har ett forslag til oss.
Dersom vi befrir henne fra den forbannelsen Hellion har lagt på henne slik at hun kan forlate dette planet, vil hun hjelpe oss i kampen mot Hellion. (10)
Uvanlig nok ender det ikke med kamp, siden vi godtar forslaget. Nå er det riktig nok ingen av oss som kan bruke remove curse ennå (11), men heldigvis er det en cleric i nærheten som har tilgang på dette. Zagmaandar ventet derfor noen timer mens vi dro tilbake og overtalte Dinvaya til å hjelpe til. Hun var ikke helt gira på å slippe en ond dimensjons-hopper løs, men med overtalelse og det uomtvistelige faktum at dersom hun ble her så ville hun avfolke området å gi dem til sine barn går Dinvaya med på å hjelpe oss. (12)

Dinvaya befridde Zagmaandar fra det som bandt henne her og under over under så ville hun ære den avtalen hun hadde inngått med oss. Hun vil dermed hjelpe oss mot Hellion når den tid kommer, og jeg tror det ikke er så veldig lenge til nå.

1. Både healboten og meatshieldet er vekk. Opplagt Ares skyld!
2. Også kjent som å rømme for livet med Unitys jaktbikkjer i hælene.
3. En magisk dolk basert på kulde. Kyra, som omtrent er reinhekla pyroman, fant dette med kulde svært fascinerende. Skader ikke at det også er ett temmelig skummelt våpen.
4. Eller i det minste jeg. Responsen i de andre var noe lunken.
5. Les: «plyndret det for verdier».
6. Jeg må si at vi som spillere er drittleie av denne greia. Det virker som vi har møtt dem hele tiden i det siste og vi bare raver rundt i mørke.
7. GMen er OGSÅ drittlei av dark folks og det evindelige mørket deres. Så han bestemte at de hadde kastet dette mørket sitt når kampen i etasjen over hadde begynt, noe som gjorde at den gikk ut nå.
8. Tatt i betraktning hvor lang tid Andreas har brukt på å lage Silverin var dette resultatet noe anti-klimatisk. Rett skal være rett, Silverin overlevde en god del lenger enn forventet fra situasjonen han var i. Det som til slutt gjorde kål på ham var denne irriterende greia med at dark folk gjerne eksploderer når de dør. Det var ikke mye skade, men mer enn nok til at Silverin bikket over den skjebnesvangre grensen. Vi ble enig om at det nok en gang var Are sin skyld, so no worries.
9. «Alien» flashback!
10. Det ble kommentert en del på at hele Lords gjengen bare besto av kvinner. De burde kalt seg for Ladies of Rust istedet.
11. Selv om Nelda stolt markedsfører sitt ene level som Torag cleric og remove curse er magi du først får på femte level som cleric.
12. Kyra begynner å få en meget brukandes Diplomancy ferdighet.
Gammel 3/06-2017, 18:44
Kroiden sin avatar
Medlem

Etter å gjort avtalen med Zagmaandar forsvinner mesteparten av gjengen (1) og jeg står igjen alene. En ratfolk som heter Tinkerwhisk dukker på. (2) En gunslinger utsendt av Redtooth for å assistere oss. Jeg tok i mot med takk siden vi to var de eneste der på dette tidspunkt. Dessuten er jeg litt skeptisk, siden den siste gunslingeren i gruppen var mest kjent for misfires heller enn faktiske resultater. (3)

Med unntak fra en dark stalker som vi ekspederte med sedvanelig overdreven voldsbruk skjedde det ikke noe mer.
Vel, det og det faktum at vi fant ettinen Draigs sitt hi og plyndret det.
Deretter hadde vi ett aldri så lite taktikk møte.
Det er fremdeles en etasje til under oss, der Hellion mest sannsynligvis er.

Vi kom frem til at bare vi to ikke hadde særlig store sjanser (4), så vi vendte tilbake til Torch og solgte alt det skrapet (5) vi hadde samlet opp og etterpå hadde vi ett seriøst gravøl for Silverkin.

Til slutt gikk vi på en skikkelig spending-spree og fikk gjort ting magiske og den slags.

Forhåpentligvis vil vi være litt flere neste gang, eller kanskje Hellion blir lei av å sitte i hullet sitt etter at all hjelpen hans har krepert og stikker av. Vi får se.

1. Dårlig oppmøte. Jan kom ikke, Are var på jobb, Ola er vel opptatt med å flytte til Bergen og Marita deserterte oss for å bli jaget av zombier med den andre gruppa. De av oss som faktisk var der kom frem til at dette kollektivt er Ares skyld, som det alltid er.
2. Med Silverin død trengte Andreas en ny person og this is it!
3. Jans evne til å kaste en på terningen overrasket meg stadig.
4. Vi er begge squishy.
5. Les «Loot».

Sist endret av Kroiden; 8/06-2017 kl 19:41
Stengt tråd

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:59.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia