Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22/02-2010, 09:21
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 6 - I min skygge

Jeg har lyst til å si at for meg er det ingenting som skurrer, annet enn at det er et spill som krever enormt mye av spillergruppen, ikke bare modenhet. Faktisk er jeg ikke sikker på om modenhet er det det kreves mest av.

Spillkort-idèen synes jeg er glimrende, men jeg ville faktisk kastet noen av kortene, uavhengig av spillerantall, og kortene som ble kastet ville blitt villkårlig. Jeg tenker at det ville bevisstgjort spillerne av "I min skygge" på det faktum at man bare vil touche en liten, liten del av hovedpersonens liv (før spillet).

Jeg synes grafikken var nydelig. Jeg syntes først det gjorde at det lille heftet så ut som en sangbok, en med mange vårsanger i. Den gav meg også Hemingwayske assossiasjoner med fjellene i bakgrunnen, selv om jeg synes de ser mest ut som sovende gaseller.

Jeg har forbannet lyst til å spille spillet.

Jeg er klar over at jeg ikke har gitt tilbakemeldinger på alle spillene, men jeg hadde veldig lyst til å skrive dette her.
Gammel 22/02-2010, 13:44
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Hum hum. Jeg burde lese det, og burde spille det, og burde analysere det, men jeg har bare ikke lyst.

Det er rent personlig, og har utelukkende med temaet "selvmord" å gjøre. Sånn er dét.
Gammel 22/02-2010, 21:38
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

For meg så handler ikke "I min skygge" om selvmord, men om de etterlatte og litt om personene i et liv som har blitt endt for egen hånd.
Gammel 28/02-2010, 13:51
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Takker for tilbakemeldingene. Det har vært veldig nyttig, og jeg har allerede blitt ferdig med en versjon to av spillet. Jeg har endret på formidlingen og gjort teksten mindre oppstykket. Det er også lagt inn flere eksempler på føringer, og det henvises mindre, type "se andre steder i teksten fnåfnåfnå".

Det er ellers trist at det var så mange som reagerte negativt på temaet. Jeg ønsker under ingen omstendighet å harselere, som tidligere sagt.

For ordens skyld bør jeg sikkert nevne at jeg ikke har vært nær noen som har tatt selvmord, men jeg har vært nær mange kandidater som til syvende og sist har berga, og hadde i min spede ungdom vært en kort tur inne på tanken selv. (Med trykk på "kort".)

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere

Sist endret av Gru; 28/02-2010 kl 13:52
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:27.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia