Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 18/02-2010, 00:52
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 6 - Oppvaskmøte

Her kan vi prate om Oppvaskmøte av kandidat 10.

Spillet kan du lese her.

OBS, hvis du er forfatter av dette rollespillet: kommentér gjerne ditt eget spill, men ikke røp at du er forfatteren i avstemnings-perioden.

Hvis du ønsker å kommentere, kan du lage deg et alter-ego på forumet, som ingen vet hvem er.

PS!

Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 09:45
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 6 - Oppvaskmøte

Dette har jeg lyst til å spille! Teit slutt, men den frelste meg.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 11:21
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 6 - Oppvaskmøte

Dette er ikke helt min oppfatning av rollespill, jeg forstår at andre ser dette som rollespill og som bra, men for meg så blir dette veldig fjert i fra det jeg tenker på når jeg tenker ordet rollespill. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bedømme dette spillet, jeg har ikke noe base å bedømme det fra, så jeg får si det sånt, spillet er veldig kort, det trekker ned for meg, men det er jo et småartig konsept, og det trekker opp, så det er sikkert bra.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 11:36
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

slenger meg med på maja på denne. Litt fjollete slutt, men jeg kan se for meg at jeg ville forsøkt å spille det
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 12:56
Exar Exar er offline
Medlem

Min vurdering av "OPPVASKMØTE"

Førsteinntrykk: Oppvaskmøter er ikke gøy, Nei-ikke-rollespillpoesi, ultrakort

Etter gjennomlesning:
Dette her er teit. Hadde det ikke vært for avslutningen med at man skal tro man er en oppvaskmaskin, så ville dette vært beskrivelsen av en vanlig dag på jobb for meg, og ikke på noen som helst måte artig. Og det å skulle spille en sokkeslukende vaskemaskin hjelper ikke noe på inntrykket mitt.

Jeg ville antagelig hatt mer glede av å rollespille en ludobrikke. Det eneste positive jeg kan finne her er at spillet er kort og lettlest.

Subjektivt D6-kast: 1
Objektivt D6-kast: 2

EDIT: Det jeg skriver her må leses i sammenheng med oppfølgerposten min noe lenger ned i tråden. Jeg skrev ting her som jeg nok ikke kan stå inne for.

Sist endret av Exar; 18/02-2010 kl 21:43
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 14:36
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Jeg lo! Jeg lo godt!
Spillet er veldig kort og greit presentert. Det er fint, det er faktisk det første jeg har giddet å lese igjennom.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 18/02-2010, 21:23
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

I disse to avsnittene ligger det potensial for ganske morsom spilling:

Sitat:
Problemet med styret i Gregersen Oppvask er at de er sammensatt av en gruppe mennesker som aldri kan innrømme feil. De kan heller ikke innse om de har gjort noe galt og skjønner ikke hvordan deres vaskemaskin har solgt så dårlig. De er overbevist om at deres vaskemaskin var en fantastisk oppfinnelse og snart vil ta over store deler av markedet.

For representantene er det helt åpenlyst at Gregersen Oppvask ikke skjønner hva de driver med og har gjort en dårlig jobb fra dag en. De er her for å forklare styret i Gregersen Oppvask at de har gjort masse feil.
Innledningen bygger opp til dem, og har en plass i spillet. Tokens-greia kan få en plass i spillet hvis det jobbes litt mer med dem, men det går fint uten også. Slutten er jeg enig i at blir fjollete. Den tilfører ikke noe.

Jeg ble forøvrig distrahert av koblingen mellom oppvaskmaskin og sokker. I min terminologi vasker oppvaskmaskinen oppvask, mens det er vaskemaskinen som vasker sokker.
Gammel 18/02-2010, 21:42
Exar Exar er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Exar Vis post
Dette her er teit. Hadde det ikke vært for avslutningen med at man skal tro man er en oppvaskmaskin, så ville dette vært beskrivelsen av en vanlig dag på jobb for meg, og ikke på noen som helst måte artig. Og det å skulle spille en sokkeslukende vaskemaskin hjelper ikke noe på inntrykket mitt.

Jeg ville antagelig hatt mer glede av å rollespille en ludobrikke. Det eneste positive jeg kan finne her er at spillet er kort og lettlest.

Subjektivt D6-kast: 1
Objektivt D6-kast: 2
Her har jeg vært alt for slem. Hovedgrunnen er at jeg kom rett fra et ekte oppvaskmøte da jeg skrev dette, og situasjonen kom litt for nær innpå livet. (Du kan gjette på hvilken side av bordet jeg satt på.) Jeg beklager at jeg kalte spillet teit. Det er litt teit å skulle spise sokkene til folk, men det kan også sees på som en humoristisk vri.

Jeg synes spillforfatter burde ha skrevet spillet enten med enda mer fokus på det humoristiske, eller med mer fokus på det seriøse. Det seriøse kunne vært et lærerikt rollespill om hvordan mange slike møter faktisk utspiller seg i det virkelige liv. Det humoristiske kunne vært en veldig artig parodi på ditto.

Slik det er nå føler jeg at spillet faller litt mellom to stoler. Jeg savner også sterkere spillmekanikk, og kanskje eksempler. Presentasjonen kunne også ha vært bedre.

Min "Objektive" vurdering her bør likevel være høyere. 3, eller kanskje til og med 4.
Gammel 19/02-2010, 07:54
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Martin Bull Gudmundsen Vis post
Jeg ble forøvrig distrahert av koblingen mellom oppvaskmaskin og sokker. I min terminologi vasker oppvaskmaskinen oppvask, mens det er vaskemaskinen som vasker sokker.
Shit pommfritt! Det la jeg faktisk ikke merke til, men du har jo helt rett.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 19/02-2010, 08:37
Exar Exar er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Martin Bull Gudmundsen Vis post
Jeg betraktet dette som en "gjennomgående skrivefeil"... men kanskje det ikke var det? Kanskje det finnes oppvaskmaskiner der ute som spiser sokker???

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:25.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia