Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 27/11-2010, 13:56
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Salgstall Society of Dreamers

Tallene er litt omtrentlige, men det ser ca slik ut:

Jeg har gått 1943 kroner i pluss på dette spillet i halvåret siden det kom ut. Det finnes 108 trykte eksemplarer i omløp.

Salg via Lulu: +1283 kroner
Salg til Outland: +901 kroner (salgspris minus innkjøpspris)
Salg på Arcon & Tracon: +827 kroner (salgspris minus innkjøpspris)
Sendt til Fantask: -392 kroner (jeg har aldri fakturert disse, helt og holdent min feil)
Promo- og takkeeksemplarer & en til arkivet: -410 kroner

Det ser ut til at stuntet mitt med å selge spillet til 50 og 100 dollar kommer til å gi meg 688 kroner til denne måneden. Det er en veldig bra Lulu-måned; den første tjente jeg 352 kroner, den siste 83.

Skulle jeg lagd en businessplan på disse greiene her, ville den kort fortalt være:
- Selg på Lulu. Det er enkelt og gir oversiktlige, ganske jevne inntekter. I forhold til innsatsen/tid brukt på salg, er dette det ABSOLUTT beste alternativet.
- Selg til lokale spillbutikker du kjenner. (Med andre ord, Outland.) Her har du ikke så godt kontroll over hva som faktisk havner i kundenes hender, og det krever også at du selv fakturerer og ikke bare er en slabbedask.
- Selg gjerne direkte på festivaler, men gi promoeksemplarer bare hvis det har en funksjon, og ha en ordentlig startpris så du ikke går i minus ved å gi rabatt. Dette krever i grunnen at du har tenkt å dra på festivalen uansett - ellers er det et fullstendig tapsprosjekt ift reise- og festivalutgifter.

Sist endret av matthijs; 27/11-2010 kl 14:07
Svar med sitat
Gammel 28/11-2010, 11:49
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Salgstall Society of Dreamers

108 er bra! Pluss-penger er bra! Hurra!

Men kanskje litt trist samtidig? Trist at det er så små markeder for dette rundt omkring i verden.
Gammel 29/05-2013, 13:46
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Siden posten over (fra november 2010) har jeg solgt 18 stykker til, og tjent 966 kroner på det. Av disse er 1 eksemplar den spanske versjonen av spillet.

Nesten alt salget var i løpet av det første året. Nå selger jeg færre enn 10 eks i året.

Jeg har ikke gjort noen form for markedsføring av spillet etter det første året, tror jeg.

Sist endret av matthijs; 29/05-2013 kl 13:47
Svar med sitat
Gammel 31/05-2013, 20:29
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Rollespill ville jeg anbefalt å gjort over drivethru... Ikke bare synes jeg bøkene de trykker er av høyere kvalitet - frakten de tar er mye rimligere enn lulu.
Usikker på hvor mye av salget på lulu man beholder, men det er vel opp til 75% av salget gjennom Drivethru, hvis man låser rene elektroniske hos dem, POD bøker kan du ha hos dem og Lulu/andre steder i den kontrakten.
Hjelper også med at drivethrurpg er ren rollespill side og de som er der leter etter det.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:44.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia