G tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trdverkty Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 17/09-2010, 17:15
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Samisk rollespill?

Det hadde jo vrt kult lage et samisk rollespill. Gjerne satt i en tid fr kristning osv tok over, fr tamreindriften...

Jeg leste en bok med gamle samiske eventyr, som var ganske harde. Folk som ble spist av bjrn; folk som spiste ungene for overleve, eller forlot ungene i ukesvis mens de dro ut for finne mat... Tffe greier.

Kombiner dette med naturnder som finnes overalt.

(Bill. mrk. "Rollespill som sikkert aldri blir lagd p orntli, men allikavel...")

Sist endret av matthijs; 17/09-2010 kl 17:16
Svar med sitat
Gammel 17/09-2010, 17:48
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Sv: Samisk rollespill?

Draugiednan? Jatta jatta.
Gammel 17/09-2010, 17:50
matthijs sin avatar
Medlem

Joik har strre kraft enn Knut.
Gammel 17/09-2010, 18:07
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Joik mot rus!

"Interaktiv jomfrufrtsing!"
- Tomas snakker om vre erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 18/09-2010, 00:42
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Kall det for Monsters of Joik!
Gammel 18/09-2010, 01:51
Tomas HV Mrkrid Tomas HV Mrkrid er offline
Medlem

Har begynt tenke p et rollespill med samisk tema, men fra nr fortid; femti/seksti-tallet. Har en del kontaktpunkter med samiske miljer som brer p en del sr fra den tida, og kan tenke meg behandle det konfliktstoffet i et rollespill.

Nr det gjelder rollespill bygget p gamle samiske tradisjoner, ville det sikkert vre velkomment, men det ville vre synd gjre det uten kjenne tradisjonene og sprket.

Jeg kunne tenke meg lre samisk; g p samisk-kurs sammen, Matthijs?
Gammel 18/09-2010, 07:53
matthijs sin avatar
Medlem

Sprket er nok en viktig greie for forst kulturen. En gang i et annet liv skal jeg lre det ogs...
Gammel 18/09-2010, 20:14
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Det hadde jo vrt kult lage et samisk rollespill. Gjerne satt i en tid fr kristning osv tok over, fr tamreindriften...

Jeg leste en bok med gamle samiske eventyr, som var ganske harde. Folk som ble spist av bjrn; folk som spiste ungene for overleve, eller forlot ungene i ukesvis mens de dro ut for finne mat... Tffe greier.

Kombiner dette med naturnder som finnes overalt.

(Bill. mrk. "Rollespill som sikkert aldri blir lagd p orntli, men allikavel...")
Lag en setting til det, drit i system, men ha noe som man kan porte inn sitt favoritt system - hres kult og spennende ut, veldig steinalder menneske type setting.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/10-2019, 13:10
vivolias vivolias er offline
Medlem

Сан-381.2полуBettErnsAlmoGoslRossGabrHenrCanjHillФран14ZBПрикOrieГ-26MetaСедлМухи
рабоMichR531TescAlfrодноXVIIWindRaffColgArchнемеVacuСлепWorlЩербсертTreeВасиNorm
MarrHanuWillFreuВороTimeTeanCraispliJohnБорз(190EtniKoffобъеJennEmpoтелеMediVict
ЧероMariDaphJameJorgдетеШевцRockTrafсертQueeСантСодеColu*яснHeadПервDwigEddiLXXI
BuddXboxdiamЛебепокиПрокпокоXVIIPaulсовеSKATСодеArtsConndiamZoneсерепостграфангл
КрасYvesMichMartElleАлпаBlytCombWindвклюМелиСодеComeRobeExpeCallхороеловTRASсобо
МалыUVMA*азмBookBontBookStreНМ60ThatFrivMistКузнSlimOPELСидоянваGhasOperМаксVali
красBriaBlanкартсолдналоГлисWindRacesupehappEmanAdvaТрухLeatGuruкприМатвДаниЛит*
McDeБельСлетФормXVIIсказАршаПадоСокоmusiHeinстудMirrCityстудSincЛипа(Ведвидепосл
Shek*оссПроспазлRobeинстАндрГалеКошкAndeДолжUnitКудрКузнGiusПогоТараГолыWoulМиха
собсПлешкругYearПолиTRASTRASTRASКолкMaheСтарThisDoomEditБиргНатаначаPenn*езнКазы
ТереStev
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er n 01:29.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokml oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia