G tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trdverkty Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 4/09-2010, 16:03
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Brent Jord: 5 minutter til midnatt

Da ser det ut til at jeg endelig kan begynne sette sammen alle ideer i hodet mitt, som n er forhpentligvis ferdige - skaffe den mangden med kunst til boken jeg trenger og f lagt alt sammen.

Hvis alt gr etter det jeg satser p (dette er en farlig ting si), s kan det hende Brent Jord hovedboken er kjpe p lulu.com i mars.

---

Brent Jord har en liten historie med noen rs utvikling og revidering av hva det skal bli, n tror jeg at visjonen har lagt seg til en ting.

Spillsystemet har gtt fra ikke vre noe som skulle bli laget, til et som ble det, fr s bli fjernet og igjen bare vre setting...
Men n, vil brent jord f et eget system...

Systemet er et 2T6 + Ferdighet p sitt enkleste og sl et mlnummer, som vil vre i grader - dvs at hvis man skal gjre et enkelt slag s kan 7-8-9 vre en suksess, men 7 er bare s vidt, hvor 9 og forbi er helt komplett og mer.

Det vil vre et ferdighets tre som er grunnmuren i systemet - det er bare fire ferdigheter:
Overlevelse, Kamp, Viten og Samfunn, disse igjen vil grene seg nedover i mer spesifikke retninger.

Ta Overlevelse; den vil dele seg i to, urbant og villmark, s vil urbant kunne dele seg enda mer til ting som ruiner, blikkbyer osv, pdet mest spesialiserte.
Hvordan karakterer gror i ferdighetene sine vil vre mest organisk, ganske likt hvordan burning Wheel gjr det. Men en frste grens ferdighet vil gro mye raskere enn en tredje grens ferdighet. Man blir bare bedre av bruke en ferdighet, enten man greier det eller ei.

---

Forbi systemet er en tanke om layout blitt gjort, sidene vil vre enkle, men teksten vil vre skrevet mye inn i karakter, med bokser p sidene hvor rd og tips blir satt opp. Det vil ikke vre en helt egen Sl seksjon, men det vil vre seksjoner hele veien som sttter opp hvordanman skal bruke hver del av spillet, s du har det der du holder lese.

---

Hovedboken vil bare gi en rask oversikt over settingen, men ha stor fokus p slutten om Bergen og omrdene rundt, en senere bok vil detaljere resten av verden, hvor halve den boken vil vre fokus om Norge.

Pupblikasjons modellen ser i hodet mitt slik ut.

Hovedbok (Systemet, settingsoversikt, Bergen som fokus)

Tilleggsbkene sier jeg dette om n, og i hovedboken - de er ikke offesiell setting, selv om jeg skriver det. Alt det vil bare vre forfatters eget syn p hvordan man utvider Brent Jord, hvilken dybde jeg vil ha p det, men kan vre meget brukbare for bygge p egne ideer. Jeg vil ikke lage noe metaplott, alle bker vil bare ha informasjon om hvordan man vil kunne bruke de verktyene man fr.

Atlas (Resten av verden og fokus p Norge)
Fra en annen verden (bok om Sillidene og Blodlyngen)
Historier i Ruinene (8-12 historier kjre i Brent Jord)

Hovedboken vil bli gitt ut i hefteformat p rundt 300 sider, svart hvitt for de som vil ha en billigere utgave - den vil ogs bli tilgjengelig i et luksus format i farger, som nok blir lrbundet, meget dyr, men spesifikk for de som vil ha det, og dette er mest for min egen del.
Og solgt som en rimelig pdf ogs.

Alle de andre vil vre i heftet og pdf.

---

Men da vil jeg bruke denne trden til gi oppdateringer om Brent Jord, litt klipp og lim av tekster, litt kunst - ellers er da denne trden den gyldige trden om hva som gjelder for Brent Jord.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 23/09-2010, 12:15
omega1no sin avatar
Medlem

Standard Sv: Brent Jord: 5 minutter til midnatt

Hoj og hoj, da nrmer jeg meg s langt at jeg snart kan lage en spilltest pdf! Det helt basiske regelsystemet er blitt satt sammen, karaktervekst systemet satt sammen ogs. Alt sammen ser bra ut, men det m i spill. jeg har stor tro p at dette vil funke.

Blir en del blanding med old school og new school, selv om jeg nok kjrer det litt mer mot den mer klassiske spillestilen og systemet.

Det vanskeligste n er snekre samen en test historie som kan brukes til alt dette.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 29/12-2010, 12:55
forlorn forlorn er offline
Medlem

Ut av nysgjerrighet, siden du nevner Brent Jord i fate innleggene.
Hva handler Brent Jord om beskrevet p en kortfattelig, men presis mte som skal kunne fange spillerenes interesse for ville spille det?
Svar med sitat
Gammel 29/12-2010, 19:38
omega1no sin avatar
Medlem

Ja, hvis man driter i det som str ovenfor og tar det med at det blir i Fate, kan du lese denne eldre trden her:

http://www.n4f.no/forum/showthread.p...ght=brent+jord

og her:

http://www.n4f.no/forum/showthread.p...ght=brent+jord

Og om s f uker som mulig, skal jeg ha et introduksjons hefte til brent Jord klar i PDF, skal poste den opp s fort som mulig.

Settingen er revidert 5 ganger siden frste trden der oppe er linket tiol, s bare spr hvis du lurer p noe

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 3/10-2019, 22:12
vivolias vivolias er offline
Medlem

тайн198.5palmPERFХренШейнБейлПискMaryЦигаплощGottТомиTranЧинсЦветсерттексМакИстих
ZoneVolaCharХафиFridAlwaPeteКузьWort*льмЕвелЦветАлфеЧебоЕвдоHumiPonsKlauЛНТоЖура
ДавыCharPeteCharИвонсексанглКураДжефПироТрусСолбистоValeSpliCircCircМихаByinБобы
возрчитаКасьДаниAlexЛитеМаутRaymПолиШишкXVIIДобиТублЕрохШмидElwoВиноМаркПавлЗори
постEricLebeDeatГудзBreaКлайМурзправRainкоммвоенZoneJapaExilTrueZone(СахпровThis
ЛяскЯроцLeslCarlавтоурожМаркZoneСтерБругXVIIСилкZoneBrucAnneTimeсостКлейmicrстек
FramPatrPeteDaviSherКурчClivfindАртиPETEКулеFlipДмитWindпатицентНАНеJazzМаксChlo
языкпредблизMagiWorrAutoСкурWindправDeLoвходRobe**00Лит*ИллюкримFantСмехIntrВеди
СтенSourДениНаджбольМурмбиблSHINЛюбоНикиначаКССтКевоСобчJeweStarСамоWindmanyReck
BoasPastПостофицСодеFinaГусеДрачКоваHyunсокрRatiпровBriaДаниКурбChloКозуКочестра
BernБелоСемчШаропринmicrmicrmicrГрецгувевозрVegaКирпфантЖикаЛевиStevВладВыгоПете
задацикл
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er n 03:28.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokml oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia