Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 9/11-2010, 16:35
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: [RATS] Jeg har lagd et spill!

Sitat:
Opprinnelig postet av Questor Vis post
Jepp, vil tro at det mytologiske begrepet "fugl" er sterkere for noen som kun har hørt om det i legender enn for oss som ser en nesten hver dag.
Det var faktisk tanken hele tiden.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 19/11-2010, 16:28
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Matthijs: Hva kan snørr og sperma brukes til? Altså, man lager barn av sperm, men snørr? Og hva med bæsj og tiss? Eller vaginalsekreter? Puss? Galle? Edder? Hummer? Kanari?
Snørr

* Det er ikke anbefalt å spise snørr, da de består av skitt, støv, partikler og bakterier som fanges i slimhinnene, melder BBC.

* Hovedpersonen i boken Rant, av Chuck Palahniuk, bruker buser til å lage mosaikk på soveromstaket.

* Det er vanskelig å lage lys av buser, og de brenner dårlig, melder Hubpages.com.

* Hvalsnørr samles inn for å studere dyrenes helse, melder Boing-boing.

Sperm

* Studier viser at sæd fungerer som et naturlig antidepressiva for kvinner, melder New Scientist.

* Sæd inneholder vitaminer, mineraler og protein.

* Hyaluronic acid, som forekommer i sæd, brukes i shampoo.

* Sædbanker betaler donorer.

* Sæd brukes til forplantning.

Bæsj

* Bønder har i årtusener brukt bæsj til å gjødsle åkeren.

* En ny FN-satellitt inneholder et eksperiment som skal forsøke å fastslå om bæsj kan brukes til å lage drivstoff ved fremtidige romferder.

* I Storbritannia bruker man bæsj til å skape strøm.

* Bakterier i bæsj kan brukes i medisin mot for eksempel diaré.

* I Nord-Norge bruker enkelte å ruse seg på metangassen fra kuruker.

* Kyr produserer store mengder metangass når de bæsjer. Denne kan også brukes til å lage strøm. Det anslås at metanet fra 10.000 kyr vil kunne produsere 30.000 kilowattimer.

* Elefantbæsj brukes til å lage papir

* I Afrika lager man hus av bæsj.

* Det er laget øredobber av elgbæsj, melder NRK. Det selges også elgbæsj på boks til turister.

* Også Katie Holmes og Tom Cruise bruker bæsj til kunst. De forgylte den første bæsjen til datteren Suri.

Tiss

* Utvannet tiss kan brukes til plantegjødning, da det er rikt på nitrogen.

* Skipbrudne har ved flere anledninger overlevd ved å drikke tiss.

* På den internasjonale romstasjonen resirkuleres astronaut-tiss til rent drikkevann.

* Hvis du koker tiss vil du sitte igjen med salt, som du kan ha på maten.

* Tiss kan brukes til å bleke tennene, og fungere som medisin mot forkjølelse, ifølge denne artikkelen.

* I samme artikkel kan vi lære at tiss kan brukes til å bedre hudkvaliteten, kurere bakfylla, lage ammunisjon (sammen med treaske, sulfur og kull), bleke klær, kurere smerten etter brennmanettråder og lage batterier.

Vaginalsekreter

Nå må jeg nesten jobbe litt, men ifølge Wikipedia inneholder vaginalsekreter "water, pyridine, squalene, urea, acetic acid, lactic acid, complex alcohols and glycols, ketones, and aldehydes". Det kan sikkert brukes til noe nyttig det også. "Complex alcohols"... kanskje man kan lage en slags drink av det?

Sist endret av Ole Peder Giæver; 19/11-2010 kl 21:08
Svar med sitat
Gammel 19/11-2010, 20:27
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Jeg var et lykkeligere menneske før jeg leste dette. Share don't scare.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 19/11-2010, 20:42
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Min kollega minnet meg på ytterligere et par punkter, så jeg har oppdatert bæsjelisten.
Svar med sitat
Gammel 20/11-2010, 21:37
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Iflg Vice magazine er forøvrig sperm en veldig dårlig hudkrem, til tross for hva enkelte myter vil ha det til. Det tørker visst ut huden. De kjørte et "vitenskapelig forsøk" over tid...

Urin kan også brukes til å desinfisere sår, og til å "modne" forskjellige former for mat. Blant annet bruker man urin på nedgravde haifinner på island, for å oppnå litt samme effekt som lutefisk såvidt jeg forstår. Min far har spist det.

Noen mennesker bruker urin og avføring på måter som andre mennesker ikke gjør, og synes det er stas.
Gammel 20/11-2010, 21:59
Kaare Berg sin avatar
Medlem

Jeg vil bare påpeke at dette er dobbelt så sant nå.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Svar med sitat
Gammel 20/11-2010, 22:14
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Også er urin en veldig fin varmeavleder. Sånne fakirer og sånn smører seg gjerne inn med urin først når de skal leke med ild og fakler og greier.

Kaare, du som skal være sånn harding? Også er referanser til kroppsvesker nok til å sette deg ut? Eller er det en act, og neste post inneholder referenser til kaviarkos?
Gammel 20/11-2010, 23:01
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Det er jo veldig trivelig å lese om kroppsvæskers nytteverdi, men tråden handler altså egentlig om noe helt annet... bare et hint, altså.

Svar med sitat
Gammel 22/11-2010, 22:41
Kaare Berg sin avatar
Medlem

Hard og psyk er to forskjellige ting

Svar med sitat
Gammel 25/11-2010, 12:35
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Rolleark er laget og lagt ut. Se bloggen min for link til nedlasting. Takk til Rune! Kjempebra jobba.

Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:34.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia