Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23/10-2009, 14:47
say sin avatar
say say er offline
Medlem

Standard Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Sitat:
Opprinnelig postet av Alwyn Vis post
Ja, det er Dk's oppgave å kontrollere om organisasjonen følger opp vedtektene og vedtak på Landstinget. Det er vel knapt noen uenighet om det. Det er derimot ikke DK's oppgave å avgjøre hvilke virkemidler Landstinget bør velge for å virkeliggjøre målene i vedtektene. Det mener jeg DK's beretning inneholder klare eksempler på at de gjør.
Øøøø... DK skal rapportere tilbake til Landstinget hvordan de sentrale organene har forvaltet Landstingets vedtak, herunder vedtaket om formålsparagraf, handlingsplan osv. Da må de åpenbart si noe om virkemidlene. DK kan helt åpenbart ikke avgjør hvilke virkemidler Landstinget bruker for å nå målene, men de skal vurdere om virkemidlene som alle organene bruker er i overensstemmelse med LTs vedtak.

Den siste setninga di krever eksemplifiseringer. Du skal altså lete etter setninger der DKs beretning avgjør hvilke virkemidler Landstinget bør velge. Jeg klarer ikke engang å forstå hvordan en sånn setning skulle kunne bygges opp for å ha et sånt innhold. Det måtte i så fall bli noe sånt som at "Desisjonskomiteen har bestemt at Landstinget må vedta X for å realisere Y". Surprise, surprise: Noe slikt finner du ikke.

Derimot finner du en hel rekke andre meninger om hvordan vedtak og praksis i Hyperion spriker. Det er jo hensikten med en kontrollkomité at den skal gi denne typen tilbakemeldinger. "Organisasjonens hensikt er X, men praksis Y i AU og vedtak Z i FS umuliggjør realiseringen av X". Denne typen tilbakemeldinger er viktig, fordi den gir et signal til LT: Enten må dere forkaste X eller instruere en endring i Y eller Z.

Roses are #FF0000, violets are #0000FF, all your base are belong to us.
Svar med sitat
Gammel 23/10-2009, 21:38
Thomas sin avatar
Thomas Thomas er offline
Medlem

Standard Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Sitat:
Opprinnelig postet av janfredrik Vis post
...Tidligere har jo dette vært gjort av frivillig i arbeidsutvalget (takk til tekniske thomas og AJ , og jeg tror ...
Takk for teknisk kredd, verdsettes

Forstår dette er en kontroversiell sak, men håper vi kan ha en god tone over debatten på landstinget, og få med mange av de gode spørsmålene og svarene fra denne tråden.

MAT ....

Pamp, xValgkom, xAU, xInterimstyret
The Shadow Project, Nydalen Datagruppe

"Ja, jeg er teknofil"
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:23.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia