Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/02-2013, 08:16
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Utsatt problemløsning ...

Tror de fleste har en tendens til å la et problem ligge. "Det kan vente", tenker vi, eller vi tenker at vi trenger litt mer tid å drømme om det ...
- og så utsetter vi det.

Og så kommer den dagen da vi virkelig skal skrive spillet, og MÅ ha en løsning på dette problemet i metoden! Hva gjør vi da? Jeg for min del blir ofte overrasket over hvor mange problemer jeg har liggende, i vente på min kreative oppmerksomhet, og så blir jeg litt matt over mengden kreativ løsnings-energi som kreves for å komme videre ...
- og så tar jeg fatt! Det må løses! Det handler igrunnen bare om å ta valg, valg-valg-valg, og så leve med valgene. Så da tar jerg disse valgene da, og ser hva som skjer. Som oftest skjer det bra ting.

Er akkurat der nå, med Fabula. Står overfor ei rekke problemer som må få en endelig løsning, slik at jeg kan skrive spillet ferdig. Gøy, og skremmende!
Gammel 11/02-2013, 13:02
Peter Collett Peter Collett er offline
Medlem

Standard Sv: Utsatt problemløsning ...

Et forpinende kjent fenomen! "Gjør ikke i dag det du kan utsette til i morgen" er ofte den enkleste løsningen på kort sikt. Under press må man likevel ta avgjørelser, på godt eller vondt. Som oftest går det godt, for man har jo all tid til å finpusse kantene når man først har valgt et emne!

Hvilke problemstillinger er det du står overfor i nyutgaven av Fabula som du ikke har sett på tidligere? Jeg mener å huske fra tidligere tråder at scenesettingen mer eller mindre er på plass og fungerer godt, så dette er vel noe annet?

Jeg er tilhenger av å ta utgangspunkt i andre spill der man ikke greier å finne på noen god løsning på egenhånd. Spilltesting og finjusteringer fører gjerne til at sluttproduktet blir unikt og egenarted uansett.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2013, 13:52
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Jeg tar aldri utgangspunkt i andre spill, bortsett fra når jeg tar utgangspunkt i "Inntil vi synker ...". Men det er et UNNTAK, ikke regelen. Regelen er at jeg aldri tar utgangspunkt i andre spill.

Men jeg syns det er klokt av andre å gjøre det. Det koster å være så sta og egenartet som meg.
Gammel 11/02-2013, 16:45
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Spørs hva man mener med å ta utgangspunkt i andre spill.

Jeg ser fordelene ved å kunne se hvordan andre spillskapere løser lignende problemer - se hva som funker og hva som ikke funker og ta lærdom av det.

Sånn er det med billedkunstnere også, sitter man fast når man skal tegne eller male, så er det bra å se på andre sin kunst for å vekke inspirasjonen

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:27.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia