Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14/06-2010, 18:01
Kaptajn_Congoboy sin avatar
Kaptajn_Congoboy Kaptajn_Congoboy er offline
Medlem

Standard Sv: Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Jeg har ikke den fjerneste anelse, og med meg avhenger det av hva jeg driver med når dere holder det, men siden togbilletten fra Oslo til Bergen på en vilkårlig helg tur-retur kan bli så billig som 500 kroner med Minipris og flyet kan bli rimelig billag av og til det og (her er det dog nødvendig med henting!) er det jo ikke en umulighet. Skal spørre folk på Arcon. Evt. stikk forbi www.2d6.no
Svar med sitat
Gammel 14/06-2010, 20:05
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaptajn_Congoboy Vis post
Jeg har ikke den fjerneste anelse, og med meg avhenger det av hva jeg driver med når dere holder det, men siden togbilletten fra Oslo til Bergen på en vilkårlig helg tur-retur kan bli så billig som 500 kroner med Minipris og flyet kan bli rimelig billag av og til det og (her er det dog nødvendig med henting!) er det jo ikke en umulighet. Skal spørre folk på Arcon. Evt. stikk forbi www.2d6.no
Det beste er hvis flere samarbeider på å reise det. Siden av oss som ville arrangert det selv, bare ville hatt en bil tilgjengelig. Men så finner vi det ut når det nærmer seg.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 14/06-2010, 23:06
Medlem

Legion of Everblight Heavy Warbeast: Scythean

Sitat:
The vicious creations of Everblight are as varied as that dragon’s fevered thoughts. The scythean is the culmination of his experiments and dreams of slaughter. The hulking monstrosities are birthed in the bloody cauldrons of Everblight’s corrupted acolytes and sent forth to rend flesh from bone. When a scythean falls upon its prey with its terrible claws, its fury is so great even the most resilient of foes is torn asunder in a savage orgy of gore.
Dragens feberdrømmer dreier seg åpenbart mye om varianter av Carniveanen....

http://privateerpress.com/hordes/gal...easts/scythean

Forces of HORDES: Trollbloods

Sitat:
For Kith and Kriel
Caught amid the destructive wars of man, the many tribes of the trollkin have united to save their kind and drive out those who despoil their lands. Led by mighty warlocks who can summon ferocious full-blood trolls to their side and backed by hearty trollkin warriors, pygmy sharpshooters, and powerful champions who have banded together to forge their own legends, the trollkin are prepared to stand their ground against any army that dares threaten them.

Unite the kriels under your banner with Forces of HORDES: Trollbloods, featuring:

• Complete faction rules and profiles for using all current Trollblood models in HORDES Mk II.
• New troops to bring to the fight, plus the all-new warlock Captain Gunnbjorn.
• An in-depth look at the history and structure of the trollkin kriels.
• A painting and modeling guide to help ready your forces for battle.
• Trollblood Theme Force lists and rules, which allow you to create armies based on specialized forces from the Trollbloods.

Sate the Hunger of Trolls upon the Carnage of War!
Svar med sitat
Gammel 14/06-2010, 23:25
omega1no sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaptajn_Congoboy Vis post
[SIZE="5"]

Dragens feberdrømmer dreier seg åpenbart mye om varianter av Carniveanen....
n
Liker dragens feber drømmer jeg, de stemmer med mine egne om dette

Khador og Legion for the win!

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 18/06-2010, 09:12
Medlem

Bilder av de nye battleboxene. Det ser faktisk ut som om 'casterne også er i plast! Ingen Retribution eller Mercs BB enda.

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 18/06-2010 kl 09:13
Svar med sitat
Gammel 19/06-2010, 16:39
Trencher Trencher er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Er hordes boka ute?
Svar med sitat
Gammel 21/06-2010, 09:36
Medlem

Ikke enda. Merc boka kommer den 9.juli (problemer med tollen i USA) og Primal Mk2 boka burde være her samme måned - men det har typisk blitt 1-2 uker forsinkelser på de siste bokutgivelsene pga den overnevnte tollen.
Svar med sitat
Gammel 29/06-2010, 09:45
Medlem

Så er det, takket være Albion01, kommet inn bilder fra Arcon 26.

Vi spilte Nightfall ligaen på Arcon. Normalt kjører en PP liga over 3 uker, men tanken var at de påmeldte skulle få prøve systemet og bli kjent med ligaideen. Det ble ikke kjørt noen turnering av flere grunner. En av dem var at noen av spillerne først kunne komme på lørdag og andre måtte dra på søndag, og at en turnering da evt. måtte ha blitt kjørt parallelt med WHFB-turneringen.

Vi hadde 8 spillere til ligaen og det ble spilt over 20 spill i løpet av helga. Åpningstidene var fredag og lørdag fra 10 til 22 og søndag fra 10 til 16. Det ble også kontinuerlig kjørt demoer hele helga. Bildene er fra lørdag og søndag, da vi ikke hadde noe kamera fredag.

Min normaltilstand det meste av helga kan ses her:

Kaptajn Congoboy forklarer reglene mens interesserte kikker på

Men nok om det! På tide å komme i gang!

Ironclads....øh....Ironclad, Centurion og Charger i multiplayer King of the Hill

Det ble spilt et par MP King of the Hill scenarioer i løpet av helga. Det fungerte overraskende bra og var stor morro. Spillerne var ikke rangert etter klokka, som i reglene, men hadde sine turns skjevt over bordet. I akkurat dette King of the Hill-spillet var det Cygnar vs Cygnar Deathmatch:

Albion01, Anders Gjøls og Templar i King of the Hill 4-spiller MP

Jeg hadde rigget opp en Ladder til ligatracking selv, som kan ses i bakgrunnen av dette bildet. Legg merke til Nightfallkartet.

ParagonKobold mot Ironclad

ParagonKobolds Rhulic Mercs mot Ironclads Cygnar, samme spill som over:

På lørdag var alle fire bordene konstant aktive. Her ser vi bakerst Albion01's Cygnar med Siege mot seraphs Retribution og i forgrunnen Anders Gjøls' Cygnar mot Hrafnirs Khador:

Thumbs up er dagens løsen

Det ble mange mange demospill, så arrangører tar seg her en velfortjent hamburgerpause med Forces of Warmachine: Cryx:

Wonder of the world

Men når man tar seg en pause, begynner mengdene av demokandidater å tårne seg opp. Heldigvis kan man rekruttere hjelp fra erfarne spillere til demoer:

Hrafnir gir en demo

Ironclad gir en demo

Noen har kanskje lagt merke til det utmerkede terrenget? Det er for det meste Anders Gjøls' verk og har flydd (!) i en ryggsekk (!!) som lasteromsbagasje (!!!) fra Danmark. Det blir solid når man lager det av finer! Endel av terrenget ble igjen i Norge (hurra!), for bruk til senere demospill og turneringer. Her har vi en close-up av en av bygningene:

Med en liten Deathripper i

Etter mange mange spill på fredagen og søndagen drakk vi et par øl hjemme hos Hrafnir og så sovnet alle langt tidligere enn man kunne forventet. Ja ja.

Søndag var det ikke på langt nær så stort trykk. De fleste miniatyrspillerne hadde dratt hjem og det ble bare til et par demoer. Vi spilte Finale-scenariet Color Guard og jeg fikk endelig et par spill inn, begge mot Cygnar. Her er to bilder fra spillet mot Anders:

Nemo har gjemt seg bakerst på brettet

En Bastion vurderer om Trencheren er høy nok til å bli med på Halberd-karusellen i tivoli

Ligaen endte med at Cygnar (med 50% av spillerne) nærmest overrant hele kartet (PP-symboler: område er ikke i spill):

The blue tide! My god!

...men jeg klarte ihvertfall å bite meg fast i Witches' Peak (der det hadde vært lite slåssing hele ligaen) og forsvare det to ganger mot Cygnar. Slik vant jeg Hero-stempelet. Yay!

Men dog; det skulle kåres en vinner. Og med 32 poeng og 8 spill var det:

Champion!

...Anders som vant miniligaen med 2 poeng over Hrafnir!

Alt i alt var det en veldig bra helg. Jeg vet ikke helt hvor mange mennesker som prøvde demoene, men jeg noterte navnene på 12 og det var ihvertfall like mange, om ikke fler, jeg ikke fikk med meg navnene på. Spillerne var entusiastiske ovenfor liga-systemet og Battle Journals med stempler har en særlig tiltrekning for folk....achievements, vet dere.

Play like you've got a pair! Neste event er en 15poengs Mangled Metal/Tooth and Claw (kun warcasters/warlocks og warjacks/warbeasts) i OMSK. Dato kommer, men det blir på sensommeren. Det er krav om malte figurer - ikke nødvendigvis fransk figurmaler-stil, men ihvertfall 3 farger på figurer og basing. Tanken er at de nye - muligens noen av dere som prøvde spillet på Arcon - skal kunne være med. Det blir SR2010, Kill Box scenarier, og fine mynt - og diplompremier til de tre beste!
Svar med sitat
Gammel 29/06-2010, 11:22
omega1no sin avatar
Medlem

Gøyale saker det her, bra terreng også

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 30/06-2010, 10:15
Medlem

Nye HORDES quick start regler:

http://privateerpress.com/files/Hord...oRules-WEB.pdf
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hordes, miniatyrer, privateer press, steampunk, warmachines

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:44.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia