Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 14/01-2009, 05:31
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 5 går av stabelen 18. januar

R.I.S.K.
Rollespill.nets intensive spillskaperkonkurranse
- Til verdens ende

Dette er femte gang R.I.S.K.-konkurransen avholdes i regi av Rollespill.net. Konseptet til konkurransen er som følger:
  • Skriv et rollespill i løpet av en uke.
  • Stem på spillene uken etter
  • Vinneren kåres og blir automatisk en legende i det norske rollespill-miljøet.

Konkurransen begynner midnatt 18. januar. Innen midnatt 25. januar skal bidraget ditt være levert. Etter dette følger en uke med stemmeavgivning før vinneren/vinnerne kåres. I god tid før Holmcon

Alle de tidligere bidragene er å finne på min blogg: Gorby's Den
Her kan du også laste ned en gratis pdf av R.I.S.K.-heftet fra 2006 og bestille et fysisk eksemplar om du ønsker det.

Årets vinner vil få tilbud om å være med i et nytt R.I.S.K.-hefte. Det vil si at det neste heftet vil inneholde vinnerne av beste spill fra de tre siste årene. Dette blir mest sannsynlig en print-on-demand utgivelse gjennom Lulu eller Café-Press. I denne forbindelse vil et kreativt team jobbe sammen med deg og ditt spill for å optimalisere det for utgivelse. Detaljene rundt dette vil vi utarbeide etter konkurransen.

Jeg vil delta. Hva gjør jeg?
Hvis du vil delta trenger jeg en mail fra deg slik at du kan få et kandidatnummer. Bidragene skal leveres anonymt med dette kandidatnummeret.

Kan jeg levere mer enn et spill?
Nei. Et spill per reel deltager. Bruk kreftene dine på et spill. Hvis du ender opp med å skrive flere spill velger du i stedet det beste og sender inn det.

Når jeg har levert, hva skjer da?
Når fristen for å levere er ute begynner avstemningen. Du skal rangere de 5 beste spillene på denne måten: 5 poeng til det du mener er best, 4 til det nest beste osv. Dette sender du til meg på mail. I tillegg nominerer du et spill til hver av disse underprisene:

Introduksjonsprisen 2009
Forklaring: Hvilket spill mener du har størst potensiale til å friste nybegynnere til rollespillhobbyen? Nominer det spillet du helst ville presentert for dine ikke-rollespillende venner.

Nyskaperprisen 2009
Forklaring: Hvilket spill har det mest originale konseptet i år? Er det et spill som fikk deg til å redefinere hva du trodde om rollespill?

Presentasjonsprisen 2009
Forklaring: Hvilket spill klarer best gjennom teksten å formidle hvordan spillet skal spilles? Dette har ingenting med lay-out å gjøre, men hvor godt forfatteren klarer å gripe deg som leser.

Jeg ønsker feedback på mitt spill!
Alle deltagere vil få tilsendt en mail av meg med navn tre spill de skal gi feedback på. Dette gjøres i R.I.S.K. forumet her på rollespill.net. På den måten sørger vi for at alle får tilbakemeldinger på sitt spill. Det er så klart lov å diskutere alle spillene så mye dere vil, men med denne løsningen sørger vi for at ingen havner helt i skyggen.

Når blir vinneren annonsert?
Avstemningen vil foregå i akkurat en uke, altså til den 2. februar. Resultatet vil bli annonsert her på forumet så snart jeg har lagt sammen stemmene. Forskjellig fra tidligere år vil jeg utnevne en jury, bestående av utenforstående, som stemmer på spillene som får like mye poeng i en kategori.

Regler

Ditt spill skal være:

* En fersk ide. Ikke bruk en gammel ide som du har ønsket å gjøre noe med lenge. RISK konkurransen skal fungere som et eksperiment, og ikke en unnskyldning til å bli ferdig med et gammelt prosjekt.

* Spillet kan være hvor langt du vil. Men, det er smart å begrense lengden da spillene skal vurderes av forumbrukerne og stemmes på. Et sideantall på 2 til 10 sider anbefales. Vinnerne de to foregående årene har vært på så lite som 3 og 4 sider.

* Spillbart og komplett. Meningen skal være at spillet skal kunne leses av en uinnvidd, og gjennom informasjonen presentert, lære seg hvordan spille. Det er ikke lov å bruke et regelsett som allerede eksisterer (f.eks D20, Fudge, Savage Worlds eller for den saks skyld: Inntil vi synker).

* I doc, pdf eller txt format. Det trengs ikke være konvertert til pdf format allerede. Når spillene legges ut på hjemmesiden vil de være i pdf format for lettere gjennnomlesning. Hvis du satser kraftig på layout vil jeg anbefale å konvertere til pdf før du sender det til meg, da endel kan bli tapt i overføring til en annen PC.

VIKTIG: gmail takler maks 10 mb store filer. Hvis du bruker mye grafikk må du sørge for å komprimere pdf-en før du sender den til meg.

Dersom du ønsker å bruke bilder i spillet ditt må du bruke egenprodusert grafikk. Det er ikke lov å bruke bilder fra nettet. Dette spillet skal alene være ditt produkt. Dersom du ønsker å bruke en ekstern til å lage grafikk, må jeg opplyses om det på forhånd. Husk å kreditere grafikeren i teksten.

Konkurransen varer i akkurat en uke. Bidrag må være på min e-mailkonto før midnatt den 25. januar.

Min mailadresse er michaelsollien <AT> gmail <DOT> Com
I temafeltet skal du skrive ditt navn, kandidatnummer og navnet på bidrag.
F. eks: "Michael Sollien, kandidat 3, Zombiesplatterpunkspillet".

OBS! Denne teksten kan bli redigert. All redigering vil være i rød skrift. Husk å sjekke denne posten før konkurransen begynner, da det kan ha skjedd endringer.

Firetop Mountain

Sist endret av Gorby; 14/01-2009 kl 10:18
Svar med sitat
Gammel 14/01-2009, 08:25
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 5 går av stabelen 18. januar

Hurra!!!!!!!!

jeg bobler av begynner glede.

denne må klarifiseres?
Det er ikke lov å bruke et system som allerede eksisterer.
Det kan bety:
1. ikke lov til å bruke et eksisterende regelsett.
2. det er ikke lov til å bruke en eksisterende ternigmekanikk (terningmekanikker kan ikke copyrightes)
3. sikkert mange andre ting.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 14/01-2009, 09:50
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Wahey
Gammel 14/01-2009, 10:11
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sitat:
1. ikke lov til å bruke et eksisterende regelsett.
2. det er ikke lov til å bruke en eksisterende ternigmekanikk (terningmekanikker kan ikke copyrightes)
3. sikkert mange andre ting.
Alternativ 1 er riktig. Jeg skal rette opp dette.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 15/01-2009, 14:27
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Jeg har sendt avgårde en mail til en del av de som tidligere har vært med på konkurransen. Spre ordet, folkens! Si ifra til dine venner, naboer, fiender og husdyr!

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 15/01-2009, 15:03
Gomle sin avatar
Gomle Gomle er offline
Valgkomiteen

Er det noen grense for hvor mange spill man kan levere?

Vil det være mulig å få flere kandidatnummere?

MvH Lasse Lundin
Svar med sitat
Gammel 15/01-2009, 15:34
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

From the Holy Words of St. Gorby:

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorby Vis post
Kan jeg levere mer enn et spill?
Nei. Et spill per reel deltager. Bruk kreftene dine på et spill. Hvis du ender opp med å skrive flere spill velger du i stedet det beste og sender inn det.
Gammel 15/01-2009, 15:41
Gomle sin avatar
Gomle Gomle er offline
Valgkomiteen

ahh. me blind.

MvH Lasse Lundin
Svar med sitat
Gammel 15/01-2009, 17:41
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorby Vis post
* Spillet kan være hvor langt du vil. Men, det er smart å begrense lengden da spillene skal vurderes av forumbrukerne og stemmes på. Et sideantall på 2 til 10 sider anbefales. Vinnerne de to foregående årene har vært på så lite som 3 og 4 sider.
«Mårramøte», som vant i 2008, var på nøyatig én side. Men det var ikke det korteste spillet i konkurransen i fjor.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 18/01-2009, 21:14
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Fillern, pdf i år igjen.. Kan vi ikke et år ha bare tillatt med .txt uten linjeskift, slik at jeg kanskje kunne hatt håp om å havne i nærheten av top 3?
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:41.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia