Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 9/02-2011, 15:42
Gomle sin avatar
Gomle Gomle er offline
Valgkomiteen

Standard RISK - Spillet du ikke leverte

Dette er en tråd hvor folk kan skildre litt spillene som aldri ble levert til RISK konkurransen. Jeg klarte selv å ikke levere noe spill iår, men hadde noen ideer underveis jeg håper å skrive ferdig senere.

Bolle. Trond Bolle.
Dette kommer til å bli et spill hvor vi følger mesterspionen Trond Bolle på nye eventyr med hans spionkamerater. Alle spillere er spioner bortsett fra en som spiller en antagonist/supervillian. Alle spionroller heter noe som kan knyttes til et bakverk, dette representerer også deres spesielle egenskap, f.eks Kristian Kringle, Lars Loff, Ragnar rundstykke osv.

Kom ikke langt på vei med system, men jeg tror det blir en lappebasert greie av noe slag.

Farfar, ikke kræsj romskipet mitt.
Dette blir et spill for 5 personer hvor 1 av rollene er kapteinen på et romskip på vei til en planet lagt borte. Han er i en kunsig søvn og vokner opp for tidlig av en alarm på skipet. Mens rollen var i den kustige søvnen har hjernen hans blitt underholdt av et dataprogram som har brakt han inn i en virtuell virkelighet. Rollen har problemer med å skille mellom den virtuelle virkeligheten og det han opplever på romskipet. De andre spillerne er roboter som jobber på romskipet, men de er også deler av den virtuelle virkeligheten i roller som hans familie.

Meningen var at man raskt skulle bytte mellom å være i den virtuelle virkeligheten og farfars bursdagsselskap til kaos på romskipet og stoppe alle fra å død.

Fikk skrevet ned litt system her, skal være spillederløst (duh ). Blir noe kort,lapp greier her også. Det skal være uklart hvilke roller som blir med når de bytter scene, siden alle spiller 2 roller.

Har du noen spill du ikke leverte i år? Eller tidligere år?

MvH Lasse Lundin
Svar med sitat
Gammel 9/02-2011, 17:56
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Standard Sv: RISK - Spillet du ikke leverte

Jeg deltok ikke i år. Kanskje derfor jeg har slaktet rundt meg som en seriemorder på leirskole.

Eller kanskje jeg har hakket og slashet leverte bidrag over en så lav lest fordi mitt tiltenkte bidrag skulle være et spill kalt:
Dragejegerne.

Et spill om en gruppe helter som i en verden hvor menneskets alder nærmer seg slutten nekter å gå stille inn i natten. Et spill om heltmot, om det å være alene selv rundt venner og kanskje litt om tilgivelse.
Et spill hvor man enten spilte våpendrager eller navngiver, brukte sverd eller magi. Hvor hver rolle var skilt fra selv hverandre av byrder de bar på, og knyttet til de andre rollene med bånd som ikke var enkle. Med en enkel mekanikk og en elegant måte å bruke bilder og film til å bygge inspirasjon og motstand skulle jeg redefinere fantasy sjangeren.

Med andre ord, avsindig ambisiøst, fult av ting som man har sett før og med kanskje litt vel mye innflytelse fra det store internett. Et eller annet sted mistet jeg iallefall tråden. Ganske kjapt da spillet flyttet seg fra notatblokk til PC. Og etter som jeg skrev så jeg at jeg hverken hadde tid, driv eller klar nok visjon til å gjennomføre. Så mitt emofantasy spill ligger i haugen over spill som aldri ble.

Jeg lukket filen på lørdag, og la keyboardet på hylla (figurativt).

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.

Sist endret av Kaare Berg; 9/02-2011 kl 18:00
Svar med sitat
Gammel 9/02-2011, 18:07
Exar Exar er offline
Medlem

Førsteutkastet var et spill som aldri fikk noe navn, men som skulle være erketradisjonell fantasy godt inspirert av DnD4's "points of light"-greie, men med portaler og overflødighetshorn som skulle unnskylde at det ikke fantes åkrer, veier og bønder i settingen, men bare riddere og trollmenn... Endte opp med å gå lei settingen selv i løpet av et par timer med skriving, så prosjektet ble forkasta.

Andreutkastet var "Vesle Hoa - Rollespillet", som skulle være basert på egnervisa og være et slag i ansiktet på de som mener den er politisk ukorrekt. Etter å ha tegnet opp utkast til hvordan det skulle bli så viste det seg at jeg ikke hadde ikke tid til å gjøre nok arbeid med settinginfo til at det skulle bli så bra som jeg ville, så ideen ble forkasta.

Tredjeutkastet ble levert, så det kan jeg jo ikke si hva var enda.
Gammel 10/02-2011, 12:26
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Spillet jeg ikke leverte skulle dreie seg om dramatikken forumla 1 sjåfører opplever UTENFOR bilen. Jeg fant fort ut at det morsomste med F1 er å faktisk kjøre bil, så jeg la hele ideen på hylla.
Svar med sitat
Gammel 10/02-2011, 13:03
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Det gotiske fantasyspillet "Myrkr" - skrevet på nynorsk - om å leve i skjærsilden med den overbevisning at det er den virkelige verden. Jeg tror kanskje jeg skal lage det ferdig en annen gang.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:59.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia