Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Science fiction / Fantasy / Horror

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 1/07-2011, 20:03
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Skjønner ikke David Lynch

Absolutt brilliant. Vingummy Dune.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 3/07-2011, 04:18
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Skjønner ikke David Lynch

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Apropos Dune, Alejandro Jodorowsky skulle mekke Dune på 70-tallet og det skulle bli et 14-timers epos. Nå kommer det en dokumentar om prosjektet. I artikkelen finnes det også et intervju med Jodorowsky og Moebius om prosjektet:
VIKTIG MELDING: Ingen media/video filer er lagret på dette forumet. Når du klikker på lenken under, godtar du å se på innhold fra et annet nettsted. Vi kan ikke holdes ansvarlige for innholdet av dette materialet. Dersom filen ikke vises, vent noen minutter eller prøv igjen senere.
Godta! (Vis / Skjul)
Ah, det legendariske ufullførte Dune-prosjektet, som ledet til så mye annet. Moebius og Jodorowsky gjorde The Incal, og flere andre ting sammen; Dan O'Bannon og Moebius gjorde tegneserien The Long Tomorrow, en viktig inspirasjonskilde til både (Ridley Scotts) Bladerunner og The Incal; Giger og O'Bannon møttes og samarbeidet senere om å henholdsvos designe og skrive (Ridley Scotts) Alien, osv osv. En eksplosjon av kreativitet som har formet mye som kom etter.
Hadde ikke hørt om denne nye docen, håper den blir fullført.
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 3/07-2011, 04:28
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Skjønner ikke David Lynch

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi Vis post
Det tenkte jeg også før, og jeg liker (fremdeles) Lynch's filmer. Men så leste jeg i forbindelse med Lost Highway eller Mulholland Drive (eller begge) i et intervju at det var en konkret "kode" til disse filmene. Én riktig måte å tolke dem på som Lynch har lagt opp til. Og det kjente jeg ødela litt for meg.
Jeg kan jo håpe på at det er overdrevet eller ikke helt riktig. For når en film er så stappfull av symboler, stemninger, mystikk og "indirekte" handling, så blir det nesten feil at det skal være "en riktig" måte å tolke dem på, samtidig som man higer etter å gi det uforståelige en mening.
Jeg har også hørt om disse "cluene" for å "forstå" Mulholland Drive. Og jeg irriterer meg over dem som påstår at de har skjønt hver "clue" og kan forklare filmen i detalj og bokstavelig. Ja, i DVDen kunne man finne "David Lynch's 10 Clues to Unlocking This Thriller". Du finner dem på wp-siden til filmen.
Sitat:
One DVD reviewer noted, the clues may be "big obnoxious red herrings" and another described them as "vague and cryptic, and frankly a little condescending".
Lynch ville aldri skrevet noe som virkelig skulle få deg til skjønne alt det mystiske i en av filmene hans. Mannen vil ikke engang ha kapittelinndeling i DVD-utgavene av filmene, for han synes det fjerner noe av mystikken.
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 3/07-2011, 13:12
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Sv: Re: Sv: Skjønner ikke David Lynch

Sitat:
Opprinnelig postet av punch Vis post
Ah, det legendariske ufullførte Dune-prosjektet, som ledet til så mye annet. Moebius og Jodorowsky gjorde The Incal, og flere andre ting sammen; Dan O'Bannon og Moebius gjorde tegneserien The Long Tomorrow, en viktig inspirasjonskilde til både (Ridley Scotts) Bladerunner og The Incal; Giger og O'Bannon møttes og samarbeidet senere om å henholdsvos designe og skrive (Ridley Scotts) Alien, osv osv. En eksplosjon av kreativitet som har formet mye som kom etter.
Hadde ikke hørt om denne nye docen, håper den blir fullført.
De ble også enige om å teste ut modelleffektene på en B-film som sikkert ikke ble en suksess, kalt Star Wars.
Gammel 3/07-2011, 17:14
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Skjønner ikke David Lynch

Jeg må inrømme at jeg har ikke sett så veldig mange Lynch filmer siden jeg liker bedere rene underholdnings filmer enn de som er så ektremnt konstneriske, men en jeg har sett er Eraserhead, hva synes deres om den, eneste jeg kan si om den er at den er veldig, veldig, veldig sær.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:20.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia