Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Science fiction / Fantasy / Horror

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 22/02-2011, 19:49
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Vårens fantasybøker har begynt å ankomme.

Tor.com har oversikten over vårens fantasybøker.

Steven Eriksons "The Crippled God" den siste boken i hans epos "Malazan: Book of the Fallen" har allerede ankommet Outland. Etter at den forrige boka "Dust of Dreams" så ut til å gå mot tragedie, skal det bli interessant å se om man kan snakke om en happy ending (noe jeg har mine tvil om). Uansett har det vært en glimrende serie (med noen dødpunkter) til tross for volumet på de ti bøkene.

Patrick Rothfuss kommer med "The Wise Man's Fear" som er oppfølgeren til den vel mottatte debuten "The Name of the Wind". Debuten var en av de få fantasybøkene de siste årene som ikke har vært av kategorien "grimdark" eller får Warhammer til å virke som Ole Brumm, noe som gjorde den til et friskt pust i fantasygenren.

Elizabeth Moon skal etter 30+ år fortsette på Paksenarriontriologien og første bok i en ny triologi heter Kings of the North. Skal bli spennede å se om denne er like sjarmerende som minnene er fra den opprinnelige triologien.
Gammel 22/02-2011, 21:59
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Standard Sv: Vårens fantasybøker har begynt å ankomme.

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Patrick Rothfuss kommer med "The Wise Man's Fear" som er oppfølgeren til den vel mottatte debuten "The Name of the Wind". Debuten var en av de få fantasybøkene de siste årene som ikke har vært av kategorien "grimdark" eller får Warhammer til å virke som Ole Brumm, noe som gjorde den til et friskt pust i fantasygenren.
Gleder meg til denne, koste meg stort med "The Name Of The Wind".

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 24/02-2011, 02:17
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Elizabeth Moon skal etter 30+ år fortsette på Paksenarriontriologien og første bok i en ny triologi heter Kings of the North.
Den heter vel Oath of Fealty. Jeg har den, og den er en fortsettelse av Paksenarrion bøkene, ja. Og hun skriver like godt enda, om dette fantasilandet. Ga meg en unnskyldning til å lese Paksenarrion igjen, før jeg kjørte igang med den nye boka. Og det var et svært gledelig gjensyn, i både gamle bøker, og den nye. Gleder meg til fortsettelsen ...
Gammel 24/02-2011, 02:19
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Etter å ha kikket på den omtalen det linkes til, ser jeg at Kings of the North er fortsettelsen på Oath of Fealty; altså bok to i den nye serien. Jippii!
Gammel 24/02-2011, 13:40
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Patrick Rothfuss kommer med "The Wise Man's Fear" som er oppfølgeren til den vel mottatte debuten "The Name of the Wind".
Sitat:
Opprinnelig postet av Andraax Vis post
Gleder meg til denne, koste meg stort med "The Name Of The Wind".
woop woop.
Jeg Må ned på Outland..
erhm.. litt vanskelig med krykker.. noen som skal på outland, som vil ta med gavekortet mitt og kjøpe en for meg?
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 24/02-2011 kl 13:40
Svar med sitat
Gammel 24/02-2011, 13:46
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av lost and lonely Vis post
woop woop.
Jeg Må ned på Outland..
erhm.. litt vanskelig med krykker.. noen som skal på outland, som vil ta med gavekortet mitt og kjøpe en for meg?
Du kan antageligvis stresse ned litt. Offisiell release er 1.mars, så mulig det tar noen dager ekstra før du må sende en egnet lakei til Outland...

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 24/02-2011, 13:50
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av Andraax Vis post
Du kan antageligvis stresse ned litt. Offisiell release er 1.mars, så mulig det tar noen dager ekstra før du må sende en egnet lakei til Outland...
men men men... jeg VIL HA!!
Sist den kom til Outland varte bunken under en uke, før de måtte bestille inn flere. Jeg vil ikke måtte vente så lenge..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 28/06-2011, 23:07
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Vårens fantasybøker har begynt å ankomme.

Jeg gleder meg stort til Elisabeth Moon boken, Paksenarrion bøkene er noen av favoritt bøkene til gubben min.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
fantasy, kvothe, malazan, paksenarrion, vårslepp

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:08.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia