Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7/01-2004, 12:15
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard

Åja helter: Fiktive: Toshiro Mifune som Sanjuro i Yojimbo er stenhård!! Hans rolle i de syv samuraier er utrolig heltete! Begge filmene viser at Kurosawa ikke hadde spesielt mye til overs for samuraier akkurat. Sam!!! (fra boka). Bran Mak Morn. Sigurd Fåvnesbane.
Ekte: Lite som slår Gandhi og Mandela i vårt århundre men Albert Schweitzer er ikke SÅ langt unna. Andre: Charles Darwin, Brutus, Spartacus, Wat Tyler, De 300 fra Sparta.
Gammel 7/01-2004, 13:45
deeweef deeweef er offline
Medlem

Standard

Hvis man skal dra inn virkelige tiders helter så må man jo ha med Gallilei, Newton, Einstein, Curie, Turing for å nevne noen. Lokalt er vel Eyde og Birkeland viktige, og for meg personlig er Abel og Lars Onsager helter.

(noen må jo bære naturvitenskapens fane )
Gammel 7/01-2004, 14:02
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard

Jeg nevnte jo Darwin!
Gammel 7/01-2004, 14:07
deeweef deeweef er offline
Medlem

Standard

Joda, men han nevnes ofte bare fordi han har endret måten vi ser på mange andre humanistiske retninger. (det har jo de jeg nevnte også, men de får sjelden noe orntli credit for det IMHO)
Gammel 7/01-2004, 14:18
Gud sin avatar
Gud Gud er offline
Medlem

Standard

sønnen min er historiens største helt

han frelste dere alle
Svar med sitat
Gammel 7/01-2004, 14:24
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard

Faen skulle selvsagt nevnt Alan Matheson Turing. Rekk opp hånda den som hadde hørt om han før Gibson og Stevenson :rekk: Forøvrig det var britene som oppfant computeren under 2. Verdenskrig, men i motsetning til amerikanerne ble den hemmeligstemplet og ikke utnyttet for kommersielle hensyn. Avgraderingen skjedde ikke før nylig. Andre helter: Abu Ali al-Husain ibn Abdallah ibn Sina (Avicenna) (medisin). Gottfried Wilhelm Leibnitz er også en halvglemt skikkelse blant ikke matematikere. James Watson og Francis Crick er jo utrolig viktige for oss naturvitenskapelige orienterte.
Gammel 7/01-2004, 15:18
frank frank er offline
Medlem

Standard

Mange gode helter her. Sokrates og Ghandi er begge gode forslag.

Også mange gode helter fra fiksjonen. Sam og Frodo er jo selvskrevne. Beren og Aragorn også. Tenkte selv jeg skulle bidra med en annen heltinne fra fiksjonen. Ensign Morn Hyland fra Stephen Donaldsons Gap-serie må være en av de største helteskikkelsene jeg noen sinne har hatt gleden av å lese om. Svært få fiktive helteskikkelser kommer i nærheten av dette.
Svar med sitat
Gammel 7/01-2004, 17:24
Veronica sin avatar
Veronica Veronica er offline
Medlem

Standard

Samwise Gamgee må jo være den godeste helten av alle.
Gammel 7/01-2004, 18:08
Jakob Kreuzfeld Jakob Kreuzfeld er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Matthijs
Sitat:
Opprinnelig postet av Jakob Kreuzfeld
en god helt er en død helt
Smaker de bedre da?
De legger seg ikke opp i planene mine. de jævla munchkinene. det eneste som biter på dem er pest.
Gammel 7/01-2004, 18:18
Jakob Kreuzfeld Jakob Kreuzfeld er offline
Medlem

Standard

i bøker og filmer har heltene enten mer flaks enn de fortjener, eller så er de statshorer

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:45.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia