Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Magasinet Pegasus

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14/05-2010, 09:50
Kristian A Bjørkelo sin avatar
Kristian A Bjørkelo Kristian A Bjørkelo er offline
Medlem

Standard Re: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Wooohoo! Pegasus - no eksklusivt for dei som henger på Blindern
Svar med sitat
Gammel 14/05-2010, 12:13
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Crikey. Er det ikke noe sted jeg kan få lest det, som ike bor i Oslo, lizzm?

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 14/05-2010, 12:22
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Du kan visst maile dem, sto det tidligere i tråden. Jeg prøver det.
Gammel 14/05-2010, 13:25
Falkor Falkor er offline
Medlem

Absolutt mulig å få en fysisk kopi, men av overnevnte grunner har vi ikke råd til å distriburere det til alle. Det stod mellom valget på muligheten for et ekstra nummer eller fulldistribusjon. Jeg har vanskelig for å tro at noen kan tvile på vår motivasjon eller våre ambisjoner når det gjelder å lage så bra og så mange utgaver av Pegasus som mulig.

Vi har forøvrig ikke distribuert ut noen blader på Blindern utover det som har blitt gitt til Hyperions medlemsforeninger. Dette er det IFI som har stått for (samarbeidspartner med TG og sendte inn noen artikler til The Gathering World), og har fint lite med oss å gjøre. Men vi synes fremdeles at det var artig å få ekstra eksponering.

Forøvrig: en lavoppløselig versjon av siste Pegasus, samt utdrag av mange tidligere Pegasus er tilgjengelig via Utgaver.

//Torgeir
Svar med sitat
Gammel 15/05-2010, 16:49
Kristian A Bjørkelo sin avatar
Kristian A Bjørkelo Kristian A Bjørkelo er offline
Medlem

Tviler ikkje på motivasjonen... men å utgje eit nummer som abonnentar ikkje får, utan å gje beskjed til abonnentane? Det er berre ei lita krets som heng her på forumet. Eg er her sjeldan sjølv og oppdaga det no ved ei tilfeldigheit.

Det er kort og greit: Dårleg.
Svar med sitat
Gammel 15/05-2010, 18:49
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Har vært og hentet pakke på postkontoret!

Spillskaperlagmedlemmer som vil ha? Send adresse på PM.
Svar med sitat
Gammel 16/05-2010, 01:14
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Sitat:
Opprinnelig postet av Kristian A Bjørkelo Vis post
Tviler ikkje på motivasjonen... men å utgje eit nummer som abonnentar ikkje får, utan å gje beskjed til abonnentane? Det er berre ei lita krets som heng her på forumet. Eg er her sjeldan sjølv og oppdaga det no ved ei tilfeldigheit.

Det er kort og greit: Dårleg.
Har tenkt det samme, og når man tar i betraktning alt bråket som har vært i hyperion i det siste så virker dette, i beste fall, som en ubegripelig dårlig beslutning.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 16/05-2010, 04:19
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Jeg synes avgjørelsen om å droppe postutsendelse av denne utgaven for å kunne ha råd til en ekstra utgave i året, var og er den mest fornuftige man kunne tatt. Kudos til redstyret for å ta et tøft men riktig valg. Man har en trang økonomi og må foreta noen avveininger, men det er jo interessant å høre hvis noen mener dette var et galt valg og hva du/dere kunne tenkt dere å ha gjort i stedet?

Det er leit at abonnentene ikke fikk beskjed om dette, men det er sikkert ingen enkel sak å nå ut med info om dette til såpass mange på en gang. Jeg aner ikke hva de logistiske utfordringene er, men jeg tar utgangspunkt i at redstyret har gjort den beste jobben de kunne under vanskelige omstendigheter. Men man får jo kritikk uansett, nettopp fordi det er vanskelig å alltid klare alt, tenke på alt og gjøre alle til lags. Det er et ordtak som passer veldig godt i slike sammenhenger: "You can please some of the people all the time, and you can please all the people some of the time. But you can't please all the people all the time."

Nå som den nye utgaven tross alt ligger ute på nett i en digital versjon, håper jeg en del av dere har fått lest den selv om den beklageligvis ikke kom i posten. Kristian, hva synes f.eks. du om den siste utgaven? Som nevnt synes jeg den er svært solid, og det er ikke fordi jeg selv har en artikkel med! Synes den hadde en god balanse mellom dybdestoff og lettere materiale, samt at designet var ganske snasent.

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 16/05-2010 kl 04:57
Svar med sitat
Gammel 16/05-2010, 13:01
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Det som irriterer meg er at jeg gjerne ville hatt på papir den utgaven der jeg faktisk bidrar med noe...

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 16/05-2010, 13:44
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Hvis du ser litt lenger opp i denne diskusjonstråden angis det en e-postadresse du kan sende navn og adresse til, og vips den blir sendt til deg i posten. Heldigvis er den også tilgjengelig på nettet.

Selv om den ikke nå blir sendt til alle abonnenter, blir den sendt til de som ber om det og det er jo en liten trøst. Har du snakket med noen i redstyret og f.eks. spurt om de kunne sendt en kopi til alle som har skrevet for bladet? Det er jo uansett en veldig god idé og bør være praktisk enkelt. Jeg har i alle fall hørt fra flere i redstyret at de var utrolig glad for og glade i de av dere som bidro til at denne utgaven kom på plass, og at den ble så knallbra som den ble! Ta kontakt med de direkte, ikke bare post her på forumet, så er jeg sikker på at du får positiv respons!

Forøvrig må jeg si at artikkelen din var et av høydepunktene i bladet for min del. Jeg er dessverre ikke lenger en like aktiv rollespiller som i min ungdom, men det var likevel veldig interessant å lese om friform-rollespill som metode/konsept. Hvis du hadde spurt meg når jeg drev med verste munchkin-spillinga for lenge siden, om å droppe regler og terningskast hadde jeg nok hylt av vrede. Det var jo tross alt det å lese, forstå og bruke reglene som gjorde rollespill gøy!

Heldigvis klarte jeg å skaffe meg noen litt mer nyanserte og artige rollespillopplevelser etter det, bl.a. gjennom å oppdage Arcon- og Ares-miljøet. Det har åpenbart skjedd utrolig mye innenfor rollespillteori de siste årene, og jeg merker jeg ligger ganske langt etter dere andre. Neste gang du er i byen får du invitere meg på en kewl friform-spilling!

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 16/05-2010 kl 13:45
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:37.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia