Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 27/10-2011, 12:07
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Standard Spiel '11

Var på den store brettspillmessen i Essen helga som var, det var utrolig moro. Rundt 150 000 brettspillnerder samlet seg i byen, og overalt hvor vi gikk satt det folk og spilte. I hotell-lobbyen, på Starbucks og på gulvet inne i messa.

Jeg kjøpte meg spillet "Lost Battles", skrevet av en professor i historie. Medfølgende til spillet var en bok om hvilke prinsipper som bør ligge til grunn når man simulerer historiske slag. Virket veldig interessant, spillet i seg selv virket helt ok og jeg liker tanken på at en professor har grublet frem generelle regler for historisk simulering.

Et av de store nye spillene av året er Eclipse, et spill om konflikt i verdensrommet som på overflaten likner på Twilight Imperium, og som har noen av de samme brikkene som Galactic Emperor. Vi i "gjengen min" ble enormt gira på spillet, men oppdaget fort at det var utsolgt overalt. Gleden var stor da vi på messens siste dag endelig fant et fransk eksemplar og umiddelbart kjøpte det. (Noen av kremmerne på messa prøvde også å selge "det siste eksemplaret" for 99 euro, men vi klarte å klore til oss et eksemplar til skarve 60 euro.
Gammel 27/10-2011, 23:03
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Spiel '11

Satser på å dra neste år! Var planen i år, men så kom det en Italiaferie "i veien"... (men fikk spilt brettspill det også, med en fyr som hadde med seg Stone Age!)

Eclipse, hva er spilltid, hvem har laget/utgitt det? Spennende med nye spill, får se hvor det dukker opp (selv om spillhylla mi er full akkurat nå).
Gammel 13/02-2012, 17:06
Kaptajn_Congoboy sin avatar
Kaptajn_Congoboy Kaptajn_Congoboy er offline
Medlem

Standard Sv: Spiel '11

Necro!

Jeg er blitt svært interessert i å få fatt i Eclipse, men det virker som om det er utsolgt fra forlaget.

Kan noen tipse meg om hvor jeg kan få tak i det, helst uten å betal 5 ganger salgsprisen?
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:31.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia