Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 6/01-2010, 20:41
Kaptajn_Congoboy sin avatar
Kaptajn_Congoboy Kaptajn_Congoboy er offline
Medlem

Standard Sv: Warmachines/Hordes har dratt meg inn

Madelyn Corbeau

Sitat:
The court of King Baird Cathor II of Ord is known for its subtle intrigues and stunning courtesans. Madelyn Corbeau may not have been the most beautiful woman to grace the Bandit King’s court, but she is certainly the most brilliant intriguer to enter his service. Having charmed half the courtiers in western Immoren, it is simple enough for her to gain access to the commanders of armies. She sells her services as an adviser to any army with coin. No matter which army she accompanies, her loyalties remain firmly with the Baird, and she passes her intelligence on to the King’s spies whenever possible. Madelyn may be the most formidable asset in the Bandit King’s struggle to keep his nation independent of his hungry neighbors.
Madelyn Corbeau will work for Cygnar, Protectorate, Khador, Cryx, Retribution, or Mercenaries.

Rhulic Heavy Warjack Ghordson Avalancher

Sitat:
While most of the warjacks that accompany Rhulic mercenaries into battle were designed with industrial uses as well as military service in mind, the Avalancher is a dedicated combat machine. The warjack bears the intimidating Avalanche Cannon, a weapon capable of obliterating man and mechanika alike from a tremendous range. A dedicated mobile artillery platform, the warjack’s huge Avalanche Cannon grants Rhulic forces excellent battlefield control as it fires powerful shells that detonate on impact, devastating the surrounding area.
Svar med sitat
Gammel 6/01-2010, 20:46
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Må si jeg ikke helt er glad i Rhul designen... Menmen

Warmachine MK II ble sendt fra Maelstrom i dag tidlig

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 6/01-2010, 21:10
Medlem

You and me both brother
Svar med sitat
Gammel 9/01-2010, 09:58
Medlem

Så kom de to resculptsene til Protektoratet:

Protectorate Warcaster The High Reclaimer

Sitat:
The divine power of Menoth flows without effort through the High Reclaimer as he sends forth clouds of burning ash and causes the unworthy to burst into flame. These unfaithful are consumed with brutal agony before their lives are snuffed out and their souls sent to Urcaen. One crushing blow from his great weapon Cremator smashes torsos, rends warjack armor, and ignites anything it does not immediately demolish. No one is safe from reclamation at his hands.
http://privateerpress.com/warmachine...reclaimer-2010

Protectorate Warcaster Feora, Priestess of the Flame

Sitat:
For years the Priestess of the Flame has been preparing her temple for war; she was instrumental in reshaping the Temple Flameguard into a true fighting force. A devoted, ambitious, and intense woman, Feora leads from the front, entering the fray with righteous satisfaction to lay the purification of flame upon the wicked. At such times, Menoth answers her prayers with his holy fire.
http://privateerpress.com/warmachine...the-flame-2009

Jeg må innrømme at jeg ikke er voldsomt imponert over den nye Feora, men siden den gamle nok er en av PP's mer mislykkede warcaster sculpts skal jeg nok ha henne læll...den gamle har stått på hylla, med grunnfarger på, i to år og jeg har aldri giddet å male henne ferdig da hun er utrolig kjedelig.
Svar med sitat
Gammel 12/01-2010, 21:59
Medlem

Wrack the heretic! Korguttene marsjerer til krig!

Forces of Warmachine: Protectorate of Menoth

Sitat:
The Road to Salvation is Paved with the Skulls of Heretics

Driven by Menoth’s will, the Protectorate of Menoth wages a crusade against the other nations and lesser faiths of western Immoren. Powerful warcasters imbue their towering warjacks with divine might while masses of zealots, mighty Knights Exemplar, and ranks of disciplined Temple Flameguard stand ready to cleanse the stain of heresy wherever it may be found. Against those who carry out the Creator’s will, there can be no hope of victory!

March forth with the hosts of the Lawbringer in Forces of WARMACHINE: Protectorate of Menoth, featuring:

Complete faction rules and profiles for using all current Protectorate models in WARMACHINE Mk II.
New troops to bring to the fight, plus the all-new warcaster Vice Scrutator Vindictus.
An in-depth look at the history and structure of the Protectorate’s military.
A painting and modeling guide to help you ready your forces for battle.
Protectorate Theme Force lists and rules, which allow you to create armies based on specialized forces from the Protectorate of Menoth.

Let Your Righteous Wrath Burn the Unbelievers!
Svar med sitat
Gammel 22/01-2010, 21:25
Medlem

Cryx har fått en ballettdanser.

Cryx Solo Warwitch Siren

Her skal man nesten se på 360'en, da bildet over ser litt merkelig ut før du skjønner hvordan hun faktisk står:
http://privateerpress.com/warmachine...warwitch-siren

Sitat:
For centuries the Orgoth tyrants used their warwitches as living implements of atrocity and mass destruction. Now, hundreds of years later, the Cryxian warwitches have become icy killers, as cold in spirit as the shadows in which they are clad. Their arcane powers have been refined over time, and the witches called sirens have learned ways to seduce their enemies into annihilation.
Svar med sitat
Gammel 26/01-2010, 10:19
Einherjar Einherjar er offline
Medlem

Sitat:
Operating independently, Khador’s senior Widowmaker marksmen move unobserved across the battlefield. The expert sharpshooters are equipped with the prized Vanar Liberator rifle. The Liberator weighs a full twenty pounds, nearly twice the weight of the standard hunting rifles issued to Widowmaker units. Capable of tearing through plate armor, Liberator rounds are as accurate as they are lethal in the hands of a Widowmaker marksman.
Svar med sitat
Gammel 29/01-2010, 13:55
Medlem

Cygnar Solo Trencher Master Gunner

http://privateerpress.com/warmachine...-master-gunner

Sitat:
Master gunners are survivors of countless battles and have earned expertise that makes them some of the most valued artillerists in all of Cygnar. These men and women are versed in all the skills of the artilleryman from barrage firing patterns to the use of defilades. They are experts in the complex commands used to coordinate a battery of field guns. Where other armies make use of artillery as support, the master gunners orchestrate their batteries into precision instruments of war.
Svar med sitat
Gammel 31/01-2010, 22:17
Medlem

Xpost fra 2d6-forumet. Vi hadde en liten warmachine "læreturnering", med fluffquiz for nybegynnere og 3 runder.

For min gamle kompisgjeng var dette en helgegreie, med besøk fra Danmark og alt mulig. Her er - på fredag - den besøkende dansken, med sin fine malte Cygnar-hær (i gråblått - samt det sølvfargede vidunderet nær hånda hans) i ferd med å bekjempe Ironclads ikke fullt så malte Cygnarhær, på mitt hjemmelagde ørkenbord, som er laget i Protektorat-tema, med tempel og all ting. Alle bygninger er bygget av dansken

Så bar det av gårde til Moss, der vi gikk i gang! Hrafnir og REPLAY er her igang med å kakke hull på hverandres Khadorhærer:

(REPLAYS Khador i grønt og svart, Hrafnirs stort sett i sølv, med unntak av Kommander Zoktavir oppe ved siden av bunkeren)

På et annet bord møter dansken Skitter, som stiller med en Cryxhær med mange helljacks og bonejacks under Mortenbra:

Cryx vil helt frem i bussen! Imens står danskens Cygnar står og fyrer løs - godt hjulpet av Cpt. Haley, som bremser Cryx' fremrykning med Temporal Barrier.

Skitters Slayer er kommet helt frem til Cygnarlinjen. Her møter han dog Cpt. Haley, en enhet Trencher og noen soloer. Haley feater og Slayeren må ned med nakken:

Trusselen er ryddet vekk og Cygnars mercenary Eiryss, som har vært et horn i siden til Skitter hele spillet, blir forsøkt ett opp av Skitters Helldiver og Stalker:

Eiryss kommer seg dog unna og til sist får Cygnar også has på Mortenbra, som har søkt dekning bak en bygning. (Sølv)Hunteren har dog Armour Piercing mot figurer på Medium og Large-baser...over og ut for Mortenbra!

Bildene av de ugrunnede hærene ble litt så som så, men her kan vi se dødsdømts Cryx infanterihorde med Terminus (han digre) i spissen som slåss mot Per Ottars Menoth under Harbinger (som ble proxiet av en Retribution Manticore).

Ironclad og REPLAY hadde kun vært moderat heldige i turneringen. Her kjempes det om retten til sisteplassen...det ble til sist uavgjort i det siste områdekontrollscenariet. Det faktum at de begge hadde jacks som med skjold og buffs hadde henholdsvis ARM24 og ARM25 hadde kanskje noe med saken å gjøre da målet i Convergence er å rydde motstanderen ut av en 12" sirkel i midten av bordet....

The Ultimate Showdown (http://www.fanpop.com/spots/youtube/...wdown-with-mp3) ble mellom seraph med Retribution of Scyrah under Ravyn og Hrafnir med Khador under Kommander Zoktavir, begge ubeseirede, som skulle spille Convergence på et brett der seraph fant ut at Mage Hunter Strike Force og Ravyn godt kunne gjemme seg i en vanskelig tilgjengelig bygning. Fra denne kunne de skyte ut mens Hydraen utenfor jaget vekk Kommander Zoktavir med et velplassert POW22 RNG 22 skudd:

Uheldigvis klarte ikke Mage Hunterne og Myrmidonen å rydde vekk det meste av Hrafnir Kayazi Assassins slik at disse kunne samle noen poeng inne i midten av bordet. Ravyn og Mage Hunterne måtte ut og Hydraen måtte frem for å rydde ut de sleipe små pøblene, som sammen med en Manhunter var i ferd med å omringe Retribution:

Det ble kjempet med armbrøst. kniv og sabel og en Kayazi ble forandret til en sleip rød sky av blod og kjøttrester av Hydraens to Force Fists, men kayaziene klarte å lure seg forbi alikevel og fikk pillet noen hitpoints av Ravyn. Til slutt charget Manhunteren (han malte) inn...

....som med sitt siste økseangrep klarte å få kjøttet ned den lille alven:

Spillet endte med at Hrafnir vant på kontrollpoeng, da seraph ikke kunne rydde ut resten av kayaziene på den gjenværende tiden når Hydraen lukket ned etter Ravyns død for å nå opp på 2 poeng.

Så Hrafnir vant den ettertraktede førstepremien!

And there was much rejoicing!

Ellers kan jeg berømme Skitter og Ironclad for delt seier i fluffquizen med 8 av 11 poeng. Dansken fikk teknisk sett 11 poeng, men ble diska da han ikke klarte minst 50% av bonusspørsmålene -påkrevd fra quizmaster da han har 3 års forsprang på de andre i flufflesing og dessuten eier Iron Kingdoms rollespillet!

Jeg kan også berømme Ottar, dødsdømt, seraph og REPLAY med å klare minst ett fluffspørsmål, som ikke er så verst med tanke på at de ikke har noen fluff/regelbøker overhodet!

alle var enige om at det hadde vært morro og vi drakk øl før vi dro hjem til Nannestad og drakk mer øl. Selv om jeg riktignok hadde spilt som placeholder for Per Ottar i et spill mot dansken (og i det ødelagt hans sjanser for å vinne turneringen) sutret jeg meg til å få et spill inn søndag formiddag. High Executioner Servath Reznik fra Protektoratet vs Lieutenant Alistair Caine fra Cygnar under dansken, here we go!

Husene i Protektoratterrenget har mange små vinder man kan trekke LOS igjennom. Her er dansken i gang med å se hvorvidt Caine kan kaste Thunderbolt på min Vanquisher:

Mens jeg her vurderte hvorvidt Stormsmith Stormcalleren skulle få en runde Death Bolt fra Eiryss i første runde:

Protektoratets tøffe gutter stormet frem men på grunn av dårlig plassering og flytting fra min side (og igjen dette med at Cygnar liker å skyte på Medium Base castere) ble det dansken som gikk av med seieren - takk for sist!

Stor morro og jeg ser frem til neste gang - i OMSK?
Svar med sitat
Gammel 2/02-2010, 10:29
Medlem

Cryx Unit Attachment: Bane Thrall Officer and Standard Bearer

Sitat:
Rune-bound captains lead the blasphemous bane thralls onto the battlefield to slaughter for their own vicious pleasure. Only the most hateful and malevolent of spirits are chosen to lead the banes into battle. Pulled from eternal torment in the abyss of Urcaen they remember little of their former lives, but what memories they retain grant them a consuming hatred for all life. The night-shrouded legions follow their officers in near silence, obscured by the darkness that clings to them. Out of this nightmarish shadow they raise ancient standards, mockeries of the kingdoms and causes they once fought for as mortal men.
http://privateerpress.com/warmachine...tandard-bearer

Cryx Unit Satyxis Blood Witches

Sitat:
The sadism of the Satyxis is a legend among those who sail the waters of the Broken Coast. But even among the depraved Satyxis are a few whose appetites for atrocity are greater than their sisters. The Blood Witches work their dark magic through blighted ritual blades known as Blood Razors. Those who fall to a Blood Witch’s knife may be burst into a lingering crimson mist or have their vitality turned against their fellows in a lash of psychical death energy.
http://privateerpress.com/warmachine...-blood-witches

Sist endret av Kaptajn_Congoboy; 2/02-2010 kl 20:35
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hordes, miniatyrer, privateer press, steampunk, warmachines

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:49.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia