Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Magasinet Pegasus

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14/10-2009, 16:25
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Standard Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av BT Vis post
Det har kommet over 100 nye abonnenter derfra.
Dødsbra!
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 11:06
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Da blogger jeg om bladet, så skal vi se om vi kan øke det litt...
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 11:13
Vokteren sin avatar
Medlem

Jeg vil bare presisere at grunnen til at det nå snakkes om å kutte Pegasus, overhodet ikke er at det har for få abonnenter. Pegasus har, såvidt jeg vet, mellom 2 000 og 2 500 abonnenter (BT?). Det er ikke annet en en prioritering fra Hyperions side i fh.t. hvorvidt man ser seg råd til å prioritere bladet med midler. Jeg håper Hyperion ser seg råd til å fortsette å lage Pegasus.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 11:22
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Vokteren Vis post
Jeg vil bare presisere at grunnen til at det nå snakkes om å kutte Pegasus, overhodet ikke er at det har for få abonnenter. Pegasus har, såvidt jeg vet, mellom 2 000 og 2 500 abonnenter (BT?). Det er ikke annet en en prioritering fra Hyperions side i fh.t. hvorvidt man ser seg råd til å prioritere bladet med midler. Jeg håper Hyperion ser seg råd til å fortsette å lage Pegasus.
Helt korrekt. Flere abonnenter er bare (litt) mer utgifter, så antall abonnenter har nok svært liten vekt som argument for om man skal fortsette med bladet i denne omgang. Hyperion har økonomiske utfordringer for det kommende året, og må gjøre innsparinger over hele linjen. Man gjorde en inherdig innsats i Forbundsstyret for å finne nødvendige midler til Pegasus. Men det er opp til Landstinget å gjøre den endelige prioriteringen for 2010.
Gammel 15/10-2009, 12:50
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

så kan vi danne en "for pegasus fremtid" gruppe..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 14:47
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Sitat:
Opprinnelig postet av SirGalrim Vis post
Helt korrekt. Flere abonnenter er bare (litt) mer utgifter, så antall abonnenter har nok svært liten vekt som argument for om man skal fortsette med bladet i denne omgang. Hyperion har økonomiske utfordringer for det kommende året, og må gjøre innsparinger over hele linjen. Man gjorde en inherdig innsats i Forbundsstyret for å finne nødvendige midler til Pegasus. Men det er opp til Landstinget å gjøre den endelige prioriteringen for 2010.
Ja, men hovedproblemet er at Pegasus allerede drives økonomisk nøkternt, og selv med Forbundsstyrets innstilling snakker vi om å skjære helt inn til beinet (og kanskje enda litt lenger). Jeg synes det er trist med tanke på at Pegasus er det tilbudet Hyperion har som når ut til flest mennesker. Sist blad hadde et opplag på 2300, hvis jeg ikke husker helt feil. Antall abonnenter regner jeg med ligger på i underkant av 2000.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:37
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Og av disse 2000 abbonentene, kommer en ganske stor mengde av bladene i retur.
Under er et bilde av en del av av returene vi fikk på Pegasus #12. I Går var jeg på postkontoret og hentet en stappfull postsekk med returer av Pegasus #13, og på lageret har vi en pall med returer av tidligere utgaver.

Pegasus når ut til mange personer, men ikke på langt nær så mange som redaksjonen skal ha det til å være.

Gammel 15/10-2009, 15:53
Vokteren sin avatar
Medlem

Helt siden jeg var redaktør i begynnelsen av Pegasus´ historie, det vil si fra og med Pegasus #3, har Pegasus forsøkt å gjøre noe med dette. Dessverre administreres abonnementssystemet av DLS / senere DSS / senere HyperSys.

Jeg som redaktør, og senere Bjørn Tore som nå er redaktør, har utallige, gjentatte og jevnlige ganger mast på de ansvarlige for dette systemet for at et system for passivisering / sletting av inaktive abonnenter skulle komme på plass. Vi har, gjentatte ganger, tilbudt oss å gjøre kjempejobben det er å sortere alle returene fra Pegasus manuelt, lage en liste over dem slik at de i systemet kan merkes som passive.

Beskjeden vi har fått har vært at funksjonen "snart er på plass", og at vi må vente på den. Det har, såvidt meg bekjent, ikke skjedd noe som helst. Derfor har det vært utrolig frustrerende for oss i Pegasus å se at vi ikke kunne gjøre noe som helst med de returene som kommer, og dermed har brukt penger på å trykke og sende ut et par hundre blader for mye hver gang.

Som en bemerkning kan jeg nevne at jeg personlig, og siden BT tok over sikkert også han, i forkant av hver eneste utsendelse av Pegasus har sittet og gjennomgått abonnementslistene manuelt i Excel for å sortere ut duplikater. Dette har vært timesvis med uendelig kjedelig jobb etter å allerede har jobbet en hel helg med å få bladet ferdig, bare for å spare penger på å ikke trykke opp for mange blader. Den samme jobben har jeg måttet gjøre hver eneste utsendelse, fordi det ikke finnes noen funksjonalitet for dette i systemet som administrerer abonnementene, noe jeg også har etterspurt. Gjentatte ganger.

Av den grunn blir det utrolig frusterende og trist å se at sittende generalsekretær forsøker å plassere skylden for dette på en liten gjeng med iherdige frivillige som jobber ræva av seg for bladet, og som gjentatte ganger har forsøkt å få til en løsning som gjør at vi kan slippe så mange returer. Sittende generalsekretær vet utmerket godt hvorfor dette ikke har latt seg gjøre, og det har ingenting med innsatsen til Pegasusredaksjonen å gjøre.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:59
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Jeg har aldri skrevet eller ment at Pegasusgjengen gjør en dårlig jobb, og har heller ikke sagt at det er Pegasus' skyld at vi får alle de returene vi gjør.

Jeg bemerket bare at av de 2000 abonnentene Pegasus hevder å ha, så kommer 5-600 eksemplarer, og kanskje også mer i retur hver gang. Når folk skal gjøre seg opp en mening om dette er et prosjekt man ønsker å videreføre, er det greit om de har så mange fakta som mulig på bordet.

Sist endret av masae; 15/10-2009 kl 16:00
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:02
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Standard Re: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Vi, som utviklere, har etter nesten hver utgave av pegasus sagt "Legg på abonnementnummer, brukernummer eller hva som helst på etiketten deres, send oss en oversikt over de som har feil adresse så skal vi fjerne de". Dette har blitt foreslått som nummer, strekkode eller hva som helst.

Det trenger ikke være en «drittjobb» å gjøre slikt, det kan være så enkelt som å ha et regneark med et abonnementnummer på hver linje.. sende til oss, så blir det fiksa. Dette er understreket mange ganger, men det har ikke skjedd.

HyperSys er ikke involvert i Pegasus-arbeidet, det er fortsatt DLS som brukes, det er bare Pegasus og postarkiv som DLS brukes til.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:13.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia