Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 18/10-2004, 01:58
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. - Rollespill.nets intensive spillutviklings konkurranse

R.I.S.K
Rollespill.nets intensive spillutviklings konkurranse.

Dette er konkurranse hvor alle med skrivelyst og boblende kreativitet kan delta. Målet er at deltagerne skal skrive et rollespill i løpet av en 7 dagers periode. Det blir ingen lett oppgave, men en ypperlig utfordring for de som har lenge ønsket å skrive et rollespill.

De som ønsker å delta må registrere seg i denne tråden som du finner på spillutvikling underforumet. Kun de som er forhåndsregistrerte blir med i konkurransen. Registreringstråden vil bli stengt ved konkurransens start.

Konkurransen vil starte 1. november, og avsluttes midnatt 7. november. Alle bidrag må være sendt inn innen denne fristen.

Når alle deltagernes bidrag er mottat, vil det bli mulig å laste ned dem her på rollespill.net. Du må gå med på at spillet skal være gratis for andre og mulig å laste ned fra siden. Som forfatter har du så klart rettighetene til spillet, og kan videreutvikle det senere hvis du ønsker.

Det vil bli holdt en avstemningsrunde som varer i to uker, slik at flest mulig får stemt på sine favoritter. Den 21. november blir vinneren kåret i konkurransen. Avstemningsmetoden står forklart nederst i denne posten.

Gorbys manifest

Her er de kravene deltagernes bidrag må oppfylle:

1. Alle som vil delta må først registrere seg i en egen registreringstråd før avstart. Dette gjøres for å holde rede på hvem som rekker å levere spillet i tide eller ikke. Registreringstråden vil bli åpnet en uke før avstarts dato.

2. Spillet skal skrives i løpet av en uke. Blir ikke rollespillet levert til denne fristen vil det ikke være med i konkurransen, men likevel bli offentliggjort og få kommentarer. Spill som ikke blir ferdig innen fristen er fortsatt velkomne for kommentarer senere.

3. Ditt rollespill må inneholde minst 1000 ord, men utover det er det ingen maks grense på lengden, men du bør tenke på at spillene skal leses gjennom for å vurderes. Det bør derfor være betydelig kortere enn Dungeon Master's Guide. Husk: Antall sider betyr ingenting i forhold til innhold.

4. Spillet skal være en fersk ide, og ikke være påbegynt tidligere. Du kan godt bruke ideer som har svirret i hodet ditt tidligere, men mye av vitsen med konkurransen er å teste hvilke ideer som dukker opp under tidspress. Vi har ingen forsvarlig måte å garantere at du ikke sender inn gammelt materiale, men det er vel heller ingen glede over å vinne på falske premisser?

5. Spillet skal være et komplett rollespill i den forstand at det skal gi leseren de verktøy han/hun trenger for å spille spillet fra de sidene du har skrevet: Både et miljø og system. Det skal være skrevet på en måte som gjør det mulig for folk uten stor rollespill kunnskap å bruke materialet ditt. Du trenger ikke inkludere en lang beskrivelse om hvordan man spiller rollespill, men spillet bør være fritt for faguttrykk, dersom du ikke inkluderer beskrivelser for hva de betyr. F.eks: "Open Ended Dice" bør forklares dersom det brukes i terning rullingen.

6. Deltagerne kan bestemme om de vil jobbe alene eller i et team, så lenge de forteller hvem som deltar i sitt bidrag. Hvis de registrerer seg som et team må de ha et navn på rollespill koalisjonen sin som f.eks "Dalagutta Games" eller noe i den duren.

7. Eventuelle illustrasjoner må forfatteren eller noen i teamet også lage selv. Clip art og annet ferdig grafikk er forbudt, siden mange ofte bedømmer spill etter illustrasjoner. Man får fritt fram velge hvilke fonter man skal bruke.

8. Ikke bruk ferdiglagde rollespill systemer som D20, Fudge eller Savage Worlds. Systemet skal lages av forfatteren, og blir bedømt på lik linje med miljøet i spillet.

9. Det er fritt spillerom når det gjelder sjanger. Science fiction, fantasy, horror og moderne rollespill vil alle bli godtatt.

10. Spillet skal leveres i office (.doc) format eller Adobe pdf. Alle bidrag som sendes inn som office dokumenter vil bli omgjort til pdf formatet. En mail adresse for dette formålet vil bli offentliggjort når konkurransen nærmer seg. I denne mailen må det også foreligge en kort tekst som beskriver rollespillet og navn på forfatteren/forfatterene.

11. Ikke slit dere helt ut. Husk dette er en kreativ konkurranse, og de som i det hele tatt klarer å skrive et rollespill i løpet av en uke er allerede vinnere.

Etter at bidragene har kommet inn, vil vi ha en stemmerunde som vil foregå i to uker, hvor det åpnes en tråd for avstemning. Hver person som stemmer på spillene, vil måtte gi 5 poengsummer i en post på avstemningstråden: 5 poeng til det gjeveste spillet, 4 til det nest gjeveste osv. Det skal også deles ut 3 underpriser: Mest originale spill, Beste system, Beste miljø. Nominer et spill i hver av disse kategoriene i tillegg.

f.eks:

Golgoroths port: 5
Dødskammeret: 4
Romskips spillet: 3
Norge 2020: 2
Kamelenes hevn:1

Norge 2020: Mest originale ide.
Romskipsspillet: Beste system.
Kamelenes hevn: Beste miljø.

Obs: Det er ikke lov til å ombestemme seg etter at man har stemt, og derfor vil alle editerte poster bli disket.

Poengene samles opp for hvert spill, og blir offentliggjort senere på rollespill.nets forum.

Vinneren av konkurransen kan smykke seg med å være en fantastisk spillskaper, og være den første som vinner gullmedaljen i R.I.S.K. En annen inspirerende tanke er at slike gratis spill på nettet garantert blir spilt av andre rundt om kring i den ganske land, og det er enn bedre premie enn noe du kan måle i penger.

Blir det konkurransen en suksess, vil det bli avholdt flere i fremtiden.

Lykke til!

Firetop Mountain

Sist endret av Gorby; 18/10-2004 kl 02:04
Svar med sitat
Gammel 18/10-2004, 10:51
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard

Ser bra ut det her! Graturlerer Gorby, du har klart å skape en god ramme for en konkurranse!

Nå er det bare for oss å skjerpe sansene frem mot startdato; drikke tran, lese avisen, løpe i skogen; gjøre det som skal til for å være på topp til konkurranseuken...

Tomas HVM
Svar med sitat
Gammel 19/10-2004, 16:59
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. - Rollespill.nets intensive spillutviklings konkurranse

Heder og Ære... Hva slags lusepremie er det da? Jeg synes vinneren burde få et trofé i det minste. Hva med å lage en slags vandrepokal a la The Diana Jones Award?

Fra www.dianajonesaward.org:
Sitat:
The Diana Jones trophy was originally created by the UK office of TSR Hobbies in the mid-1980s, to commemorate the expiration of that company's licence to publish the Indiana Jones Role-Playing Game and the subsequent destruction of all unsold copies of the game. It was liberated from TSR Hobbies by forces unnamed and subsequently came into the custody of a member of the Diana Jones committee.
The trophy is a four-sided pyramid made of Perspex, standing ten centimetres high and mounted on a wooden base. Sealed within the Perspex are the burnt remains of the last copy of the Indiana Jones RPG, including two still-recognizable cardboard "Nazi™" figures, as recorded in gaming folklore. The Diana Jones committee believes that a trophy that embodies the destruction of the last copy of one of the games industry's most unloved and least-mourned products is a suitable symbol for the aims of the Diana Jones Award.
Spørsmålet er: Har vi noe klendium fra norsk rollespillhistorie som kan måle seg med Nazi™-figurer av papp?
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 19/10-2004, 19:18
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Håken
Spørsmålet er: Har vi noe klendium fra norsk rollespillhistorie som kan måle seg med Nazi™-figurer av papp?
Det finnes jo alltid originale løsninger... En amerikansk tegneseriepris kommer i form av en murstein, basert på mursteinen som Krazy Kat alltid får i hodet.

Hva med en stor, smeltet plastikk-D6, satt på en base? Det vekker assosiasjoner til flere ting:

Smeltet terning -> Salvador Dali's maleri med de smeltede klokkene -> fantastiske bilder, og oppløsning av tid -> tidspresset man er under når man skal designe

Smeltet terning -> flytende mekanismer, nye veier
Gammel 19/10-2004, 21:10
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Wizards har en kul premieløsning. Ingen gratis rollespill bok eller annet fancy de kunne gitt, men en "Custom Avatar and/or Custom title"

Se her

(Skal melde meg på snart, jadda jadda - må bare finne noen som kan tegne litt for meg )

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 20/10-2004, 16:25
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Jeg har det! Det Trancendentale Trofé formet som en bukseløs Gilbert Kraag i en tilstand av eläytyminen. Trofeet er en vandrepokal som hvert år går til vinneren av rollespill.no sin rollespillkonkurranse.

Jeg foreslår at rollespillkonkurransen har ulikt tema og eller regler hvert år. Jeg kan selv lage trofeet hvis jeg får lov av Gilbert selv. Det blir nok en affære enten i algenat, tinn eller epoxyplast.
Svar med sitat
Gammel 20/10-2004, 17:34
Bifokalium sin avatar
Bifokalium Bifokalium er offline
Medlem

Sitat:
Jeg har det! Det Trancendentale Trofé formet som en bukseløs Gilbert Kraag i en tilstand av eläytyminen. Trofeet er en vandrepokal som hvert år går til vinneren av rollespill.no sin rollespillkonkurranse.
Åhhhh... Jeg håper jeg kan vinne den! Hvis bare Gilbert sier ja... (sukk)
Svar med sitat
Gammel 20/10-2004, 18:55
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Sitat:
Opprinnelig postet av Bifokalium
Åhhhh... Jeg håper jeg kan vinne den! Hvis bare Gilbert sier ja... (sukk)
LOL!!!!!!!
Svar med sitat
Gammel 20/10-2004, 23:47
Gilbert Kraag Gilbert Kraag er offline
Medlem

Sitat:
Jeg har det! Det Trancendentale Trofé formet som en bukseløs Gilbert Kraag i en tilstand av eläytyminen. (...) Jeg kan selv lage trofeet hvis jeg får lov av Gilbert selv. Det blir nok en affære enten i algenat, tinn eller epoxyplast.
Det høres aldeles fortreffelig ut, men jeg antar at du vil basere ditt verk på det portrett av meg som er å finne i nid-tegneserien til herr Giæver (som tilbringer dagene med å produsere ting som dette.) Jeg er redd Giævers homoerotiske forestillinger om mitt lem er betydelig overdrevet. Jeg må som alle andre nøye meg med mine tilmålte 23 centimeter, og ikke den halvmeter Giæver drømmer om.
Gammel 21/10-2004, 15:37
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Ja jeg tenkte å basere statuen på slik du er fremstilt i tegneserien Bifokalum i fanzinet Imagonem. Men jeg vet sannelig ikke hvor langt lem statuen skal ha. Her trenger jeg hjelp fra forumets leserskare!

Jeg har derfor opprettet en avstemming for å sikre at dette foregår etter demokratiske spilleregler. Besøk denne tråden og si din mening.
http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=1534
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:35.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia