Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15/01-2007, 06:17
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Regler

Oh my gooooodddddd!
Gammel 15/01-2007, 06:34
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sen natt på deg og Matthijs. Jeg håper virkelig det er for å skrive det dårligste RISK bidraget hittil. Jeg prøver derimot å skrive det beste.....ZZZZ....Kaffe!

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 16/01-2007, 21:26
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Jeg kan ikke tegne for fem flate øre, men har en venn som har sagt seg villig til å ilustrere bidraget mitt. Illustrasjonene hans kan hvirkelig løfte inntrykket av spillet, som ellers ville vært bare tekst (siden jeg ikke kan lage fine pdfer eller noe sånt..). Er dette ok?
Gammel 16/01-2007, 21:34
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Jeg er enig med at det å forlange at vi skal være både tegnere, illustratører, layout artister og spillskapere er vel litt formye forlangt på en uke. Tre av fire er nok, tror ikke jeg rekker å stavekontrollere.

Jeg har kjøpt noen av mine blider og behandlet dem i photoshop. Så jeg kan argumenter for at bildene er mine tilsutt, men alikevel jeg tror at jeg ikke legger for mange ord i munnen på Gorby når jeg sier at tanken bak illustrasjons reglene var at man ikke skulle bare klikke seg inn på conceptart.org og stjele noen bilder der for å bruke dem i sitt spill.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 16/01-2007, 22:49
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaare Berg Vis post
jeg tror at jeg ikke legger for mange ord i munnen på Gorby når jeg sier at tanken bak illustrasjons reglene var at man ikke skulle bare klikke seg inn på conceptart.org og stjele noen bilder der for å bruke dem i sitt spill.
Sier jeg meg enig i. Jeg har brukt min egen personlige illustratør de to forrige årene (det første året var hun til og med medforfatter). Har riktignok skiftet illustratør akkurat i år, men poenget er at jeg illustrerer i liten grad selv. I år tror jeg ikke det er så vrient å illustrere, men jeg velger hjelp likevel, og det av to grunner: Hun tegner bedre enn meg, og det er ressurssparende. Så lenge vedkommende får den crediten som er fortjent skulle det ikke være noe i veien. Har ikke vært det tidligere hvert fall.

Derimot, hvis jeg hadde følt meg mer sikker på tegneferdighetene mine, så hadde jeg tegnet selv. Antageligvis hadde jeg startet med å tegne litt forskjellig og skrevet noe med skissene mine som inspirasjon. *sukk* den som kunne det... Hehe... (Ok, nå setter jeg tegneferdighetene mine veldig lavt her)

Point being: Jeg har fått noen til å tegne for meg i de foregående konkurransene, regner ikke med at jeg blir slått i hjel, level drainet, frastjålet XP eller egenskapsverdiene mine stilt ned av den grunn

EDIT:
Sitat:
tegnere, illustratører, layout artister og spillskapere
Eeeh... Tegner og illustratør er vel i stor grad synonymer i dette tilfellet? Hva er de riktige definisjonene egentlig?

Ja, også står det svart på hvitt, eller svart på svart i mitt tilfelle, så jeg klarte å overse det, men regna jo med at det stod der - som det gjorde i fjor og før der igjen.:
Sitat:
Opprinnelig postet av Reglene
Dersom du ønsker å bruke en ekstern til å lage grafikk, må jeg opplyses om det på forhånd. Husk å kreditere grafikeren i teksten.
M.a.o. jeg opplyser om dette nå

- Pink Floyd, the great gig in the Sky

Sist endret av Snikende Tigger; 16/01-2007 kl 23:01
Svar med sitat
Gammel 16/01-2007, 23:20
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Jeg skiller imellom tegner og illustratør da man kan ved å manipulere bilder illustrere like bra som om man tegner. Virket bare litt mer pedantisk korrekt.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 16/01-2007, 23:24
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Høres kult ut, og jeg skjønner hva som var tanken bak regelen.

I såfall, kanskje jeg kan driste meg til å hente noen bilder fra nettet? Jeg trenger nemlig et par bilder av noen tarot-kort.. Men det føles litt som å tøye reglene da.
Gammel 16/01-2007, 23:49
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaare Berg Vis post
Jeg skiller imellom tegner og illustratør da man kan ved å manipulere bilder illustrere like bra som om man tegner. Virket bare litt mer pedantisk korrekt.
Skjønner. Tror ikke jeg skal leke meg så mye i photoshop akkurat (ikke at jeg er så god på det heller), men skjønner hva du mener.

Temple: Hvilke/-t tarot kort trenger du bilde av? Jeg kan scanne og sende Da tøyer du ikke lenger reglene like mye, skjønt, jeg dukker opp som fotograf for ditt spill, og det er jo litt spesi, men likevel.

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 17/01-2007, 00:01
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Hva som helst fra den store Arkanaen egentlig, men gjerne de mer kjente kortene. Hvis du har tilgang til Rider-Waite kortene kan du godt scanne The Mage, The Hanged Man og The Tower til meg. Jeg skal skrive deg opp som fotograf i creditsene.
Gammel 17/01-2007, 10:11
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Ømm... vettafaen.

Jeg tror jeg kommer til å stjele en bunke illustrasjoner fra nettet og bruke dem vilt og uhemmet, hvis det passer seg slik.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:02.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia