Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29/01-2009, 19:13
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 5 - Reality

Tja, jeg liker premisset; at spillerne er seg selv i et fiktivt reality-show, men jeg skulle gjerne sett at det var funnet på ei eiga greie til spillet ... et helt nytt konsept, liksom.

Tror ikke jeg liker resten av metoden. Det blir for mye opp til spillederen om dette fungerer eller ikke, og at spillederen får for lite støtte i sine oppgaver. Så jeg tror spillet vil bli litt daft hos de fleste, egentlig.

Dette spillet får ikke mi stemme.
Gammel 30/01-2009, 15:26
Optimus Optimus er offline
Medlem

Jeg elsker at det er så åpent, fritt og regelløst. Folk er for opphengt i regler. Jeg ser dog ikke helt nødvendigheten av at man skal spille seg selv, når det finnes en uendelig rekke festlige karakterer å lage til noe sånt. Enkelte personligheter er bare mindre/mer egnet til reality enn andre. Men konseptet virker hylende morsomt, og jeg hadde gladelig testet ut dette når som helst.

Sist endret av Optimus; 30/01-2009 kl 15:27
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 15:41
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Ok, this is how I roll:

Leser kjapt gjennom og noterer punkter etterhvert som jeg snubler over dem. Redigerer kanskje gjennom kommentarene på slutten hvis jeg gidder. Leser ikke andres kommentarer nøye før jeg poster mine:

- Kul ide med å spille seg selv
- Morsomt skrevet handout. Virker realistisk.
- Helt ok ideer til hendelser.

Konklusjon: god ide, alt som faktisk står skrevet er helt greit, men metoden virker ikke-eksisterende. Med et faktisk regelsystem på plass (gjerne friformorientert) tror jeg dette kan bli en perle. Som det står er det uferdig.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 31/01-2009 kl 15:42
Svar med sitat
Gammel 31/01-2009, 16:36
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Jeg liker heller ikke "rollespill hvor man spiller seg selv".

Det slo meg at det gjør man faktisk ikke i 'Reality'. Man spiller seg selv, som vi ville fremstått på fjernsynsskjermen. Altså ikke en gang hvordan vi ville vært som deltager i et 'Reality'-show.

Det gjør at jeg liker konseptet enda litt mer.
Gammel 31/01-2009, 18:39
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 5 - Reality

Artig ide, men det mangler en del, hvorfor skulle jeg spille dette spillet fremfor å bare lage en spilling om en reality serie i et eller annet spill spør jeg meg selv når jeg leser dette spillet. Bra utgangspungt, men for lite detaljer. Men kunne sikkert blitt artig om det jobbes en del mer med.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 1/02-2009, 11:59
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Konseptet er hylende morsomt, men... Det mangler så kraftig et system som viser hvordan dette skal gjennomføres, at jeg neppe ville spilt det slik det er.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 1/02-2009, 12:42
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Joda - litt mer støttehjul for spillederen ville nok vært fint her. Får ikke helt satt fingeren på det, men virker som om noe mangler. Vage regler er helt greit for min del, så lenge resten av teksten hjelper deltakerne å finne sin egen form. Kanskje det er sterkere føringer på hvordan scener kan utformes og settes i gang jeg savner? Også litt klarere/lengre forklaringer av spillderens og spillernes oppgaver.

"Konfliktsystemet" og vinnerkriteriene ligger an til å skape mye gøy. Antar at det er uutalt at spillederen skal fylle inn hullene noen her har påpekt - hvem avgjør hva some er mest tv-vennlig etc.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:58.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia