Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/02-2011, 16:55
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Standard R.I.S.K Runde 07 - Reisende

Bidrag fra kandidat 12, Reisende, kan leses her
http://risk07.nocturnia.be/#post5

OBS, hvis du er forfatter av dette rollespillet: kommentér gjerne ditt eget spill, men ikke røp at du er forfatteren i avstemnings-perioden.

Hvis du ønsker å kommentere, kan du lage deg et alter-ego på forumet, som ingen vet hvem er.

PS http://www.vox.no/templates/CommonPage.aspx?id=2677
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 8/02-2011, 20:12
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K Runde 07 - Reisende

Kimen av noe kult, men nå er det bare kjempevagt... Syns jeg, da.
Gammel 8/02-2011, 20:51
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Bommer på nesten alle kriteriene satt i konkurransen. Dette er skissen til noe. Ikke mer. Hvert år leveres et sånn spillforsøk.

Ikke noe vits i.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 8/02-2011, 22:41
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Hm. Likte det frem til de siste par avsnitt. Kunne kanskje tenkt meg å prøve, men metoden virker mangelfull. For lite informasjon om hvordan det faktisk skal spilles.
Svar med sitat
Gammel 9/02-2011, 15:48
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Dette skjønte jeg ikke.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 11/02-2011, 17:47
Imp Imp er offline
Medlem

Dette er en av de to spillene jeg har fått i oppgave å gi tilbakemelding på. Jeg vet egentlig ikke om jeg har så mye vettugt å si om det, men her er i alle fall mine to øre.

Teksten er kortfattet (8 avsnitt), det finnes ingen tittel, ingen tegn på layout, etc. Jeg tror vel at dette skyldes mangel på tid (noe jeg godt forstår og sympatiserer med), men jeg skal tolke teksten i beste mening og anta at det er et bevisst designvalg fra forfatterens side. Formålet i så måte ville være noe i retning av å gi inntrykk av noe ufullstendig, noe som må tegnes videre på, som igjen er litt av poenget med spillet. Det er forsåvidt ikke en dum ide å la tekstens fasong matche innholdet, men det er en metode som krever at man allikevel klarer å beholde mye klarhet i teksten.

Og jeg klarer ikke helt å få teksten til å henge helt på grep. Det er mye som er usagt, forventet eller opp til leseren å fylle inn selv. Jeg trengte et par gjennomlesninger før jeg forstod hovedkonseptet, og er ennå ikke spesielt overbevist om at jeg har forstått detaljene. Eksempelbruk hadde gjort seg storveis.

Ideen virker derimot god. Tilfeldig sammensatte scener er hva som driver handlingen, men å forkaste det gamle er hva som skaper bevegelse. Jeg sitter dog stadig igjen med inntrykket av at dette er et bruddstykke fra et større spill, og at jeg gjerne heller skulle lest det hele spillet. En kan selvfølgelig hevde at "det større spillet" blir til gjennom selve spillingen, og det er naturligvis også riktig. Men blanke ark er ikke alltid like inspirerende.
Svar med sitat
Gammel 13/02-2011, 14:09
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Dette synes jeg er en god kime til et spill. Jeg kaller det bare en kime, for det fremstår for ufullstendig til å kunne kalles et spill.

Det mangler metodiske grep. Hvordan skal scenen spilles ut? Er det en spilleder? Hvem setter scenen? Hvem avslutter den? Hva er de andres rolle i scenen? Skal følelsen og hendelsen henge sammen? Spørsmålene er dessverre flere enn svarene her.

Jeg tror, at med litt mer utfyllende tekst og veiledninger, kanskje ispedd noen eksempler, vil kunne gjøre dette til et spill jeg får lyst til å spille. Slik det står nå, fordrer det så mye arbeid fra meg for å kunne tas i bruk, at jeg like gjerne kan lage meg et nytt spill selv.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:25.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia