Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 9/11-2004, 01:59
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Sv: Kort oppsummert vurdering

Ok skal prøve å gi noen svar.
Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs
Introen setter stemningen ganske greit. Bakgrunnen er veldig springende; noen stilige ting, noen enorme hull. Er kontakten mellom Nekropolis og den virkelige verden kun gjennom fjernstyrte kropper? I så fall, hvorfor?
Ikke nødvendigvis, det er mulig å laste opp personligheten på en datamaskin og kommunisere med den derfra, men hvis rollene skal gjøre noe aktivt på Utsiden må opplasting til kropper til.
Sitat:
Hvordan er den virkelige verden?
Du får vente på "Utsiden" tilllegget! Rettere sagt jeg har valgt å ha fokus på det som skjer i Nekropoliset. Utsiden er litt opp til GM'en å sette. Jeg føler jeg gir tips til hvor en kan finne inspirasjon til Utsiden, både ved å referere til THS og i litteraturlista. Utsiden er en stor setting og vil nesten fordre et eget spill, ihvertfall en egen bok.
Sitat:
Hva holder egentlig rollene fra å smelte sammen med AI’en, når begge er superintelligente og har full tilgang til hverandres informasjon?
Et godt spørsmål som kanksje ikke har et godt svar, men her er et par forslag: Folk har fortsatt så knyttet til sin egen personlighet at det ville bety en slags død å smelte sammen med AI'en. Borgerne har jo kommet til Nekropoliset nettopp fordi de ikke greide å akseptere døden og her er personlighetens død, den eneste sanne død. Det er forøvrig stor forskjell i tenkemåte på en AI og et post-menneske så det kan også være en grunn til at ingen vil gjøre det. Du kan jo også ha det som en slags "sletting".
Sitat:
Hvorfor ingen kroppslige ferdigheter, når det er så stor vekt på kroppslig nytelse?
Vel det er en hovedgrunn til at jeg ikke synes det er nødvendig med kropp og det er at, når alle kan forandre kroppen som de vil og få drømmekroppene som de ønsker seg, så er det ikke de kroppslige ferdighetene som gjør at du ikke "får det ordentlig til" men din manglende evne til å gjenkjenne behovene til partnerne dine.
Sitat:
En uferdig, men spennende konseptskisse.
Takk, jeg synes det er synd at jeg ikke fikk tid til å skrive mere, men er fornøyd med det jeg fikk til på de timene jeg hadde til rådighet. Med så kort tid så valgte jeg å "preke til koret" istedenfor å prøve å forklare for mye.
Haakon
Gammel 10/11-2004, 15:06
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard

Nå har jeg lest "Necropolis gamma"

- Jeg tror ideen har potensiale, men den kommer ikke til sin rett her.
- Gjennomføringen av spillet er dårlig. Det er store mangler i teksten, blant annet henvises det til elementer som ikke beskrives.
- Føler ikke noen umiddelbar trang til å spille dette.

I min bok noteres dette som NOE GODT. Det er et ufullstendig forsøk. Det får ikke min stemme.
Gammel 10/11-2004, 23:12
Gilbert Kraag Gilbert Kraag er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Nekropolis" av Haakon Olav Thunestvedt

Tilbakemelding på "Nekropolis" av Haakon Olav Thunestvedt

Skissen til noe som kan bli spennende ved utdyping. Mangler utledning av settingens konsekvenser, konkretisering av spillets metode og et reelt system.

Terningkast 2 på en t6

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:37.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia