Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16/11-2006, 00:57
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard Sv: RISK runde 3. Kanskje skal vi gjøre noe nytt?

Jeg likte spesielt forslagene til Tomas om nye priser. Det eneste jeg finner litt kleint med det er at jurien antageligvis kommer til å bestå av folk som vil bidra selv. Kunne vi ha fått til en jury som er uavhengig de sterkeste debatantene på rollespill.net hadde dette vært ypperlig.

Jeg skal ta en vote på hvor populære de forskjellige forslagene er. Men det vil i så fall ikke bli en vote som er bindende. Hvis det er et stort ønske om å forandre RISK formen, vil vi jo gjøre det. Det er på en annen side dumt ved å gjøre det, miste faste bidragsytere.

Jeg liker best et navn, forskjellige spill. Navnet kan være noe som lett kan tolkes forskjellig som f.eks "Tidevann", eller har en viss føring slik som "Det skjulte Oslo".

Eventuelt går det an å kjøre en mindre R.I.S.K. i tillegg til hovedkonkurransen, som vi kaller "Oppdrag R.I.S.K.".

Sitat:
Spesielt syns jeg nok at hvis vi vil ha praktiske ting ordnet rundt dette - mer distribusjon, mer penger, mer journalister, mer sprit, og et eiffeltårn - bør vi melde oss frivillig til å gjøre disse tingene også. Ellers blir det sjelden noe av.
Det er nok mye av grunnen til at RISK hefter ligger i pappesker hjemme hos meg og ikke i spilleres never. Jeg har funnet ut at jeg er en flink initiativtaker og drømmer, men en forferdelig kremmer. Outland kjøpte 25 eks, og virket ganske skeptisk til heftet. Salg kommer nok til å være enklere på Cons, men Cons er ikke noe jeg nødvendigvis har tid til eller ønske å delta på. Send meg PM-er om du vil hjelpe meg.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 16/11-2006, 01:30
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Hvis du og jeg sitter i juryen, Michael, og vi i tillegg finner ei tøff dame fra laiv (f.eks. Hanne Grasmo, Margrethe Raaum eller Cath R), så har vi en god jury. Og ingen av oss tenker å delta...
Gammel 16/11-2006, 10:10
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Erling Rognli er jo en fyr med mange og velfunderte meninger som ikke lager spill. Jury-potensiale?
Gammel 13/12-2006, 01:02
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Til en evt jury syns jeg vi burde hatt med noen helt utenforstående for rollespill, men med evne til å kunne vurdere rettferdig og bra og se ting fra en litt annen vinkel. Sånn som en (norsk)lærer, noen med bakgrunn fra journalistikk eller forlag eller liknende.

Ellers liker jeg både konkurransen sånn som den er nå, eller også samme tittel, men flere spill (selv om det kan skape forviklinger, som Martin påpeker), eller ett spill som et eventyr også. Men i bunn og grunn er det bra om det er litt fritt også, mener nå jeg.

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 14/12-2006, 19:43
johnblunt johnblunt er offline
Medlem

Lightbulb Sv: RISK runde 3. Kanskje skal vi gjøre noe nytt?

God natt folkens....

Jeg må vel inrømme at jeg er ny her og er helt blank i faget, men når først det er sagt så lan det vel hende at et så skjermet miljø trenger noen nye øyner en gang i blant. synes selve risk konkurransen virker svært lovende, men det virker som det er mange faste som går igjen på dette forumet og det kan virke som dette har pågått lenge.
Det kommer egentlig alldrig helt tydelig frem vilke regler og kreterier som stilles til et bidrag i denne konkurransen. For å åpne denne konkurransen for et bredere publikum så hadde det kanskje vært en fordel for ueerfarne bidragsytere å få kartlagt hvilke begrensninger som finnes og samtidig vilke friheter som tillates.

Det burde muligens også være en ekstern side utenfor forumet for både å annonsere reglene på ett sted uten at det joker bort i nye postinger og at det virker åpnere for nye bidragsytere når de slipper å lete frem i et lukket forum for garvede veteraner no offence
Svar med sitat
Gammel 14/12-2006, 20:55
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av johnblunt Vis post
(...)Det kommer egentlig alldrig helt tydelig frem vilke regler og kreterier som stilles til et bidrag i denne konkurransen. For å åpne denne konkurransen for et bredere publikum så hadde det kanskje vært en fordel for ueerfarne bidragsytere å få kartlagt hvilke begrensninger som finnes og samtidig vilke friheter som tillates.
Hei, og hjertelig velkommen. RISK har vært arrangert to ganger, første gang på initativ fra en den gang nesten helt fersk forumbruker. De to første gangen den ble arrangert har reglene i bunn og grunn vært: lag et rollespill på en uke (inspirert av the 24 hour comic challenge). Man har stolt på folks selvjustis og sportsånd i forhold til eventuell 'tjuvstart' . Konkurransen har avstedkommet overraskende mange nye norske rollespill. Minst et dusin, og noen av dem riktig spillbare og gode. Noe av målet med denne tråden er, så vidt jeg forstår, å finne frem til reglene i neste runde. Tradisjonelt sett vil disse bli postet i en ny tråd, der første post klart og tydelig forklarer hva konkurransen går ut på, hvordan man poster og til hvem. Alle er velkommen til å delta. Så vidt jeg forstår er planen at konkurranseuken skal legges til en gang i januar.

Ellers er det gledelig med nye forumbrukere. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du fant frem til forumet, og hva du tenkte om det i forkant. Har laget en egen tråd om det her.
Svar med sitat
Gammel 11/01-2007, 00:52
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Har man kommet fram til om noe nytt skal gjøres?

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 12/01-2007, 01:14
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Virker som dette kanskje er et tilfelle av "if it ain't broken, don't fix it."

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 12/01-2007, 01:39
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Hurra!!!!!!!!

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Fredens Voktere: Mitt nyeste rollespillprosjekt! Exar Spillskaping 9 12/02-2004 23:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:54.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia