Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 22/01-2007, 04:59
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 3 - Scener fra en arbeidsplass diskusjon

Diskuter spillet”Scener fra en arbeidsplass” av Martin Bull Gudmundsen her

Jeg ber dere holde dere til saklig kritikk

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 23/01-2007, 10:03
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Scener fra en arbeidsplass diskusjon

Et sterkt rollespill!

Jeg har lurt litt på hvor Martin var på vei, og har oppfattet tidligere spill av ham som noe klønete, men nå ser jeg hvor han har vandret i sosiogeografien, og jeg liker det! Jeg liker det kjempegodt!!!

Scener fra en arbeidsplass er ikke det vanlige underholdningsrollespillet, men et seriøst rollespill med potensiale til å forandre ditt syn på verden, og gi deg innsikter du før ikke hadde.

Spillet bruker enkle og gjennomtenkte elementer for å skape den sammensatte konflikten mellom to personer i et kollegialt forhold, og bruker like sterke elementer for å introdusere megleren i konflikten. Måten instruksen gis på er det sterkeste ved hele spillteksten, fordi det så enkelt gis gode redskaper for å skape sterk simulering av både konflikten og konfliktløsningen. Se bare på hvordan megleren instrueres! Det er enkelt, lettfattelig, og så bra at profesjonelle meglere ville ha stor glede av å lese det!

Flott levert, Martin!
Gammel 23/01-2007, 18:35
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Cleant, elegant og voksent rollespill. Som Tomas sier kan det sikkert ha anvendelsesområder utover vår forlystelse, for eksempel i skolen eller deromkring.

Tightere skrevet enn Sex. Digg at det ikke var fullt så langt, og færre squiggly bits. Et renere design.

Tja, hva skal man si? Jeg tror spillet vil lykkes i å gjøre det det forsøker på. Savner noen visuelle elementer, men siden spillet er såpass kompakt går det greit.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 24/01-2007 kl 22:00
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 03:06
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Et flott rollespill av Moral-Martin(se jeg sa ikke Tufte-Martin). Hvor Moral ble litt for tungt å komme inn i, er SFEA veldig enkelt å forestille seg i aksjon. Jeg tror det er ganske ubehagelig å spille, men utrolig nyttig. Dette burde nå et større publikum. Kanskje dette kan være nyttig verktøy for lærere, sjefer og foreldre. Klapp klapp hurra!

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 10:47
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Takker for fine kommentarer, det er oppløftende å høre, og ros jeg vet er oppriktig. Også lærerikt, å få vite hva jeg har gjort fremgang i forhold til, da kan jeg jobbe videre med å gi næring til den fremgangen.

Jeg tror også at dette spillet kan være verktøy, og tenkte det vel mye som det. Rollespill som verktøy er jo en tradisjon i seg selv, litt forskjellig fra den type rollespill-spill vi driver med... men med mer enn navnet felles.

Sist endret av Martin Bull Gudmundsen; 25/01-2007 kl 10:48
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 11:36
Kaia Kaia er offline
Medlem

Her har vi eit spel som mange kunne ha utbytte av å prøve. Ein klar tanke bak, enkle og presise instruksjonar. Eg likte særskilt godt den innsiktsfulle, passe lange innleiinga. Eg likar også åtvaringa mot å spele spelet med nokon ein har ei reell konflikt med. Smart trekk å ha ein pause for å simulere at tida endrar minner. Dette er godt handverk, og i mine auge passar det enkle designet godt til innhaldet i spelet.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:45.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia