Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 22/01-2007, 06:04
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 3 - Soga diskusjon

Diskuter spillet”Soga” av Åsmund Kvitne her

Jeg ber dere holde dere til saklig kritikk.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 23/01-2007, 15:49
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Soga diskusjon

Liker ideen med flere roller man ruller raskt gjennom (minner litt om Søttende Mai-scenariet til Håken). Litt usikker på om jeg klarer å se for meg hvordan spillet vil foregå. Liker den absurd-rurale tematikken.
Svar med sitat
Gammel 23/01-2007, 20:39
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Detta var eit flott og friskt spel! Eg likar ekstra godt å lesa rollespel på nynorsk, men det til sides: spelet er enkelt, generisk og godt!

Kvifor? Avdi det gjer det lett for spelarane å laga seg roller, og eit eventyr som kan fungera. Å lage alt på lapper fyrst, og trekka desse for å lage rollene, og eventyret, er eit flott grep! Eg har stor tru på dette viset å gjera det på.

Det einaste eg er litt tveksam til, er korleis konflikt blir løyst i spelet. Den ansvarlege (spelleiaren) avgjer, og om han sjølv er innblanda er det avstemning blant spelarane. Hmm... Det er heilt friform, og det held ikkje for eit spel med eit eige namn. Gjer noko med det, slek at me får eit fullkome spel...

.
Gammel 23/01-2007, 20:41
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Og en ting til: når en rolle dør kan spillet godt oppfordre til at den neste scenen også brukes til å introdusere neste rolle for den spilleren. Ellers er det fint at det er så enkelt å trekke en ny rolle.

Men det er selvsagt avhengig av at spillerne har lagd flere roller hver seg før spillet starter. Det må de kanskje uansett gjøre, om spillederen f.eks. skal kunne trekke biroller fra samme glass...
Gammel 23/01-2007, 20:52
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Synes dette virker som et artig konsept, og noe som kunne ha funket veldig godt som en oppvarmingsøvelse i teateret, eller en gren innen teatersport. Men, jeg sitter igjen med en følelse av at det passer best for litt erfarne spillere; tror nok kanskje at "nybegynnere" vil ha problemer med å skjønne hva som skal skje ("Hæ? Skal vi bare snakke sammen om denne hendelsen?"), og at de kanskje ikke tør å slippe seg nok løs til at spillingen blir en opplevelse.

Men når det er sagt, så tror jeg det kan fungere veldig godt med folk som har spilt litt før, og som liker spill som balanserer opp mot friform.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 23/01-2007, 21:08
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Løst og nice. Liker det godt, men tror det er et spill som A) er utrolig avhengig av en god gruppe for å gi godt spill, og B) kommer til å flate ut relativt raskt. Kunne tenkt meg å prøve det, og forventer en helt okei opplevelse. Spillets ENORME pluss er at reglene er kjappe og forståelige, og spillet virker utrolig lett å komme i gang med.
Gammel 25/01-2007, 03:47
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Bra spill dette her. Jeg tror dette vil fungere veldig bra som et spontan-spill. Altså et spill man kan spille når man plutselig finner ut at man vil ha en rollespilldose. Jeg liker veldig godt at roller kommer og går fort. Det er originalt og lekent.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 26/01-2007, 01:16
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Finner en del interessante momenter i spillet, men synes de kunne vært bedre sydd sammen, på et vis. Lurer for eksempel på hva trekkene gjør, annet enn å være der.

Teksten virker også litt kjapt skrevet. Noe av humoren (som dødelige poteter og rare dobbeltnavn) er ikke min slags humor.

Rask flyt av roller og situasjoner er spennende.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:26.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia