Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21/12-2005, 13:24
Exar Exar er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Diskusjon - "Rester av Yumatan" av Sigmund Marius Nilssen

Vi får se. Den ble lagt på is i forbindelse med avslutting av hovedfag og deretter oppstart av min egen WFRP-kampanje. Så mistet jeg en del filer i et diskkrasj. Og nå skal jeg ut i millitærtjeneste... Men Yumatan (og tusen andre ting) ligger i bakhodet.

Kommer det en ny versjon? Kanskje. For øyeblikket ser det desverre dårlig ut, men det er likevel ikke HELT umulig. Men ikke hold pusten.
Gammel 29/01-2007, 08:59
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Rester av Yumatan" av Sigmund Marius Nilssen

Ja, kommer det en revidert utgave?
Gammel 29/01-2007, 20:55
Exar Exar er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Temple Vis post
Ja, kommer det en revidert utgave?
Den jobbes med fra tid til annen, faktisk.

Revisjonen, eller rettere sagt den nye utgaven (arbeidstittel: Skygger av Yumatan), er for øyeblikket et dokument på 9 sider som kun omhandler spillmekanikk. Desverre har spillmekanikken etter mye jobbing blitt svært "tradisjonelt" og har mistet nesten alt som gjorde det gamle systemet unikt.

Dermed har det blitt jobbet lite med det, mens jeg har ventet på ny inspirasjon.

For øyeblikket foreligger systemet med et system sterkt basert på formlen (D100 < Måltall = Suksess, Måltall = Attributt + Ferdighet + Omstendigheter). Legger man til magiske "evner" har man egentlig grunnsystemet. Det eneste som gjenstår av det gamle systemet er en mekanikk for personlighet som er endret veldig og i nåværende form litt inspirert av Burning Wheel.

Systemet som sådan er altså totalt uoriginalt i nåværende form, noe jeg ikke føler jeg kan være bekjent av.

Settingen er også blitt jobbet en del med, men finnes ikke i noe fornuftig dokument. Mange av rasene er borte, slik som revefolket som jeg ikke synes ga noe til settingen. I steden er det lagt større vekt på "horror"-elementer som vandøde og demoner, samt på politiske elementer og "magitech" som de gamle flyveskipene. Dvergene er på vei ut av settingen, og andre raser som Arachfolk og Maguser er ikke lenger tenkt som spillbare. Den nye versjonen av settingen kan sies å være inspirert av ting som Warcraft og Dominic Deegan, men med målet å være mørkt på linje med en slags kryssning av Warhammer, Conan og amerikansk politikk...

Med mine forfatterevner er det litt leit å få presentert dette ordentlig dog.

Så det er status på Yumatan. Det jobbes på med ujevne mellomrom. Klarer jeg å få gjort systemet litt mer originalt igjen, er mye gjort.

Sist endret av Exar; 29/01-2007 kl 21:03
Svar med sitat
Gammel 30/01-2007, 15:56
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Jeg finner ikke "Rester fra Yumatan"

og jeg får forresten enda ikke lastet ned "Kåbboi og indianere"
Gammel 1/02-2007, 21:01
Exar Exar er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Jeg finner ikke "Rester fra Yumatan"
Yumatan var mitt bidrag til runde 1, og er dermed ikke med i denne runden. Om du er veldig interresert så tror jeg det fortsatt ligger en link til Y. på siden om den første runden på rollespill.net.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:28.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia