Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 22/01-2007, 05:13
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 3 - Hvalfiskens buk diskusjon

Diskuter spillet”Hvalfiskens buk” av Magnus Jakobsson her

Jeg ber dere holde dere til saklig kritikk.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 22/01-2007, 09:11
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Hvalfiskens buk diskusjon

Umiddelbart innbydende!

Dette gleder jeg meg til å prøve.
Gammel 22/01-2007, 23:29
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Hvalfiskens buk imponerte meg. Jeg liker ideen, jeg liker settingen, jeg liker hele konseptet veldig, og jeg kan se for meg de dystre, personlige fortellingene som kan komme frem i den eventyraktige, surrealistiske settingen i hvalens mage.

Når det er sagt stiller jeg spørsmålstegn ved originaliteten. Det er jo stort sett en reprise av Inntil Vi Synker, i nye klær om du vil.
Gammel 23/01-2007, 09:16
Medlem

Uenig i påstanden om at dette er Inntil vi synker... i nye klær. Det er faktisk ikke det, selv om det gjør bruk av noen lignende elementer.

Har en mistanke om dette spillet er hakket svakere
Gammel 23/01-2007, 09:56
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg merker jeg har store problemer med å riste av meg "Inntil vi synker"-brillene i forhold til "Hvalfiskens buk" - det blir som om Wirkola skulle hoppet etter seg selv; vanskelig å følge opp, og når spillet ligner litt på det forrige, blir de to automatisk holdt opp mot hverandre.

Jeg var med på spilltesten, og syns spillet var underholdende. Problemene vi hadde med kort-kaos og manglende oversikt i halvfylla, har Magnus fikset på en glimrende måte i denne versjonen. Kudos for flotte og oversiktlige spilldeler!
Gammel 23/01-2007, 14:44
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Jeg tror dette vil være et spill med høy gjenspillverdi, og at det vil vokse på en over tid. Ved betatesten var det litt mange spillelementer på bordet å holde oppsyn med, men dette problemet later til å ha blitt løst på en god måte, ihvertfall rent visuelt. Jeg tror det er viktig å legge vekt på å følge de få strenge rammene spillet faktisk setter for å få det til å funke (involver din motivasjon, involver tidligere presenterte spillelementer). Visse tendenser til fortellerspillutglidning (veldig mange kreative innfall, færre røde tråder og konklusjoner, 'hvor befinner vi oss egentlig nå').

Gleder meg til test nr. 2!
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 03:11
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Magnus leverer i år og. Dette har en litt høyere terskel enn Inntil vi synker, men jeg tviler ikke på at også dette vil gi god spilling. Jeg liker temaet godt. Jeg ble vettskremt av Pinnochio da var liten, spesielt når de er inne i hvalen på slutten, og mye av melankolien jeg føler over dette spillet kommer derfra. Magnus klarer å dykke ned i en eller annen universell melankolifølelse, og det gjør spillene hans veldig tiltalende. Reglene er veldig lette, og gir lite distraksjoner fra historiefortellingen. Glimrende.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 25/01-2007, 08:45
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorby Vis post
Magnus klarer å dykke ned i en eller annen universell melankolifølelse, og det gjør spillene hans veldig tiltalende.
Ain't that the truth. Magnus = Master of Melancholy. (And the Universe, selvsagt).
Gammel 28/01-2007, 08:16
Medlem

NÅ har jeg prøvd dette. Det funka. Det var gøy!

Det er svakere enn Inntil vi synker... Grunnen er at du blir mer stressa i dette spillet. Det er saklig å sammenligne de to spillene, siden de ligner i metode og i tema. Også dette er en uhøytidelig sjangerlek der skeive forbindelser og utrolige tilfeldigheter finnes i fleng. Her er det nesten enda mer nødvendig enn i Inntil vi synker...

Jeg kan godt tenke meg å spille det igjen!
Gammel 15/02-2007, 22:35
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Fikk prøvd det på FS-møtet sist helg. Fint spill! Bra jobba Magnus. Og takk til Håken og Lasse som dro meg med.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:42.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia