Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8/04-2010, 19:22
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard Sv: Har ikke lest RISK-spillene i år!!!

Det som er det interessante med R.I.S.K. er at den har nye deltagere nesten hver gang. Jeg er også enig i at det ikke er så mye nyskapende med det, men ser heller bruk av forskjellige verktøy i spissede former. I tillegg får man jo lek med sjangere og lignende. For meg virker det som om konkurransen er en "hva liker folket" enn "hva er solid håndtverk", kanskje egentlig gamlingene veteranene har gått lei, og det neste år står helt andre folk bak R.I.S.K.3000!...

Jeg vil forresten ha flere gjennomskrevne og testede spill, utgitt i en-eller-annen form m/support - om enn bare i form av kommentarer på AP-tråder her på forumet. Og mini-kampanjer. Er med i spilltesting av nye Fabula nå, og det er lærerikt og ender også med at spillerne gjerne vil diskutere spillmekaniske og -metodiske grep.

Er også litt rart å sette livet på hold i èn uke, for å levere ett første- (andre-?) utkast, hemmelig - hvorpå det egentlig ikke er hemmelig, og folk vet om hverandres bidrag og har kanskje til-og-med spilltestet dem. R.I.S.K. er og blir et snevert fenomen, men jeg tror ikke den har utspilt sin rolle.
Gammel 25/05-2010, 22:12
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Har ikke lest RISK-spillene i år!!!

Sitat:
Kan du fortelle meg om noen av dem var bra? Hvorfor?
Ja noen av dem var veldig bra. Dog det er ikke så mange av dem jeg kan si om er bra eller dårlig, siden veldig mange av dem var veldig langt i fra min smak så jeg har ikke noe grunnlag for å bedømme dem. Mine favoritter var:

Sjelefanger
Bædæs
Det Store Dypet

Jeg liker disse fordi det er vel de spillene av åres samling jeg kunne tenke meg å faktisk spille. Det og mitt eget spill Placebo Fantastic som ble mer eller mindre skrevet for å passe til meg og min spille gruppe. Men ellers var det masse spill som sikkert var kjempebra, men som ikke helt er det jeg forbinder med rollespill eller som er helt min stil å spille så jeg kan ikke si noe om dem egentlig. Men mange av dem virket veldig kreative så for de som liker stilene de er i så er de sikkert bra.

Om det er masse nyskapende eller ikke? jeg vet ikke jeg og for meg så er ikke det så viktig. For meg gir RISK en bra andledning til å være kreativ samnt å se hva andre har gjort med sin kreativitet. Jeg tror kansje at hvis man stirrer for lenge på noe og leter etter det nyskapende så misser man det bra som er der, selv om det kansje ligner på noe man har sett før.

Jeg synes RISK er gøy jeg.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:40.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia