Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/11-2004, 02:30
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Diskusjon - "Pionerene" av Håkon Skappel

R.I.S.K
Rollespill.nets intensive spillutviklings konkurranse.

I R.I.S.K. diskusjons trådene kan dere diskutere bidragene som har blitt sendt inn til konkurransen. For å stemme på dine favoritter går du til Avstemningstråden.

R.I.S.K. Diskusjon - "Pionerene" av Håkon Skappel

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 16:13
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Pionerene" av Håkon Skappel

Godt utgangspunkt for et rollespill, likte bakgrunnshistorien og den underliggende konflikten, og vil gjerne høre enda mer om den. Noe annet jeg gjerne skulle likt å se var eventyridéer og kampanjekroker.
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 17:30
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Jeg kommer nok til å videreutvikle dette, og da vil det komme både kampanje-ideer (jeg har et par i hodet, men det gjensto såpass lite tid på skrivingen når jeg var ferdig med det som var levert, at jeg rett og slett ville ha arbeidspresset ute av verden, og slappe av litt, framfor å tvinge meg selv til enda mer jobbing som det å skulle formulere disse ideene ville krevd), eventyr-kroker og mer utfyllende om konflikten, opprinnelsen til de to gruppene, samt en litt mer utfyllende ferdighetsliste (den som er nå forutsetter dessverre at spillerne lager egne ferdigheter for å fylle ut konseptene sine).

Det er mye arbeid som gjenstår før jeg egentlig kan si meg fornøyd, og det var min egen prioritering av uka som konkurransen gikk på som gjorde at det ikke kom med.
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 19:57
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Holder forøvrig på å forbedre spillet, men det blir av naturlige grunner ikke å se før konkurransen er endt Nøyaktig dato for når versjon 2 slippes vet jeg ikke enda.
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 21:48
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Kort oppsummert vurdering

Veldig uklart strukturert. Mekanikk og en vag beskrivelse av miljø blandes i kapittel 2, pluss litt uklare ting om hva SL kanskje kommer til å gjøre. Kapittel 4 forteller om målkast, og så plutselig om spillets sjanger. Det er ikke tydelig hva man skal gjøre, ikke en gang hva slags roller man spiller - hva går eventyrene ut på, hvem er man? Reglene er helt greie standard-regler, av typen som var vanlig midt på nittitallet. Bakgrunnen virker ulogisk, og etterlater mange spørsmål: Hvorfor må Mekanoidene ha mekaniske kropper? Hvorfor gikk Silikatene i skjul i 2001?

Gammel 10/11-2004, 20:01
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Jeg blir veldig usikker på hva slags spill man skal spille i pioner, og jeg får aldr helt taket på om man spiller mennesker eller et romvesen. Jeg synes ikke ideen var spesielt fengende, og spillet mangler et konsept. Hvis du hadde hatt bedre tid kunne nok dette blitt et godt spill. Jeg tror du fokusere mer på hvordan spillet skal spillet, og hva slags rolle karakterene spiller i denne settingen. Miljøet var beskrevet godt nok, men jeg satt igjen med samme følelse som da jeg leste Call of Cthulhu d20: Hva skal jeg bruke det til?

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 10/11-2004, 23:00
Gilbert Kraag Gilbert Kraag er offline
Medlem

Tilbakemelding på "Pionerene" av Håkon Skappel (9 s).

Lange, omstendlige setninger. Rett og slett litt kjedelig språk. Ferdighetene og trekkene er tradisjonelle og virker litt tilfeldig valgt i forhold til spillets genre og tematikk. Spillerdelen forteller for lite om hva slags setting rollene eksisterer i. Settingen er den beste delen av spillet. OK paranoid-tradisjonalistisk SF-avkok. Får gode 70-tallsvibber. Savner flere tanker om hvordan spillet skal spilles i form av eventyrtips og kampanjeforslag.

Terningkast 3 på en t6
Gammel 11/11-2004, 11:58
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard

Nå har jeg lest "Pionerene"

Det var en kjedelig opplevelse.

- Ideen er grei nok; tradisjonell sci-fi med aliens som invaderer jorda. Ideen ville gjort seg bedre om den fikk slippe til helt i starten av spillet, slik at jeg kanskje kunne bli fenget før det kjedelige systemet ble presentert.

- Gjennomføringen er dårlig. Her gis det klare meldinger om store intensjoner, som ikke følges opp. Trekk og ferdigheter er kjedelige, og bidrar lite til den konflikten det er snakk om. Det er ikke klart hva man skal spille.

- Føler ingen trang til å prøve dette spillet. Det fenger ikke.

I min bok får dette spillet NOE GODT. Det får ikke min stemme.
Gammel 11/11-2004, 15:40
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Tomas, du bruker ordene "min stemme". Du vet at vi skal stemme på de 5 spillene vi liker best, så vi har flere stemmer, ikke sant? (Just checking).
Gammel 11/11-2004, 17:43
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard

Vi kan stemme på fem spill. Hvert av de spillene får "min stemme" (eller din). Enkelt.

Har forsåvidt ikke tenkt på stemmegivningen enda, utover at det er noen spill jeg ikke ønsker å stemme på.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:06.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia