Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/11-2004, 02:31
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Diskusjon - "Nekropolis-Gamma" av Haakon Olav Thunestvedt

R.I.S.K
Rollespill.nets intensive spillutviklings konkurranse.

I R.I.S.K. diskusjons trådene kan dere diskutere bidragene som har blitt sendt inn til konkurransen. For å stemme på dine favoritter går du til Avstemningstråden.

R.I.S.K. Diskusjon - "Nekropolis-Gamma" av Haakon Olav Thunestvedt

Firetop Mountain

Sist endret av Gorby; 8/11-2004 kl 02:38
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 02:35
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Necropolis" av Haakon Olav Thunestvedt

Arghh, sånn går det når mans skriver feil i tittelen! Det er selvfølgelig Nekropolis! Forøvrig heter spillet Nekropolis-gamma, men det kom kanskje ikke godt nok frem da jeg hadde ekstremt dårlig tid!
Gammel 8/11-2004, 02:38
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Nekropolis" av Haakon Olav Thunestvedt

Det fikser vi fort som svint

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 11:43
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Revidert utgave kommer uansett etterhvert. Det ble litt kort, men sånn går det når den bare har søndag kveld å skrive på.
Haakon
Gammel 8/11-2004, 13:56
Exar Exar er offline
Medlem

Dette spillet er kort, og selve systemet kunne nok ha godt av utvidelser, eller i hvertfall eksempler på hvordan man utfører ting som kamp. Likevel, for erfarne spilledere vil ikke dette være strengt nødvendig. En bedre beskrivelse av Utsiden hadde også vært ønskelig.

Med det sagt, så er Nekropolis-gamma et interresant spill i en VELDIG interresant setting! Ideen låner seg i utgangspunktet godt til en rekke interreante problemstillinger, og når man i tillegg kan kaste inn elementer fra nesten et hvilket som helst annet rollespill så får man uendelig variasjon innenfor en mesterlig satt ramme. Nekropolis-gamma kan dermed sammenlignes med bedre tidsreise-spill (noe det ikke finnes mange av) i forbindelse med mulig variasjon, men man slipper tidsparadoksene.

Til gjengjeld får man en rekke problemstillinger som spillerne kan stilles overfor. Hva er egentlig poenget med "livet" i en verden der man kan få alt uten å løfte en lillefinger (husk bagrunnshistorien om den første, feilslåtte matrix, for de som har sett matrix-filmene)? Hva skjer hvis Tim (AI) etterhvert utvikler seg og slutter å bry seg om menneskenes bevissthet? Er Tim egentlig allmektig, eller kan digitaliserte mennesker utvikle seg til å påvirke alle deler av systemet direkte? Hvordan ville en krig mellom slike allmektige vesner arte seg? Problemstillingene oppmot tidligere døde koner/venner og lignende har også stort potensiale for rollespilling, og muligheten til å ta en kropp og bevege seg på utsiden åpner enda en mulighet: Kommunikasjon med gamle (fortsatt i live) venner og bekjente. Med så ekstrem teknologi som man har her så er det kanskje mulig å leve et helt normalt liv med kona selv etter døden... Men vil man egentlig holde ut dette i lengden når man har tilgang på en annen, eksklusiv verden der alt er mulig?

Osv, osv, osv...

Dette spillet imponerer meg! I all sin enkelhet har det en konsis og interresant spillverden. Det gjør lite nytt, ideene er gamle, men de er satt sammen på en måte som vekker lysten til å spillede! Bra jobba!
Gammel 8/11-2004, 15:53
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Veldig godt og spennende utgangspunkt, men jeg synes det er for kort. Skulle gjerne likt å sett den endelige versjonen av dette spillet!
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 16:10
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Jeg takker for de positive utsagnene og sier meg helt enig i kritikken. Jeg fikk/ga meg selv alt for liten tid til å fullføre dette spillet og det bærer det desverre preg av. Jeg er fornøyd med en del av skrivingen, men ser dessverre alt for godt manglene når jeg leser det. Skal ikke peke dem ut, da det kan hende dere overser dem. Det eneste positive med at det er så kort er at det blir mere fokus på selve kjernen i spillet. Skal heller komme med en utvidet og revidert utgave til HolmCon.
Haakon
Gammel 8/11-2004, 19:41
Sciurusaurus Rex sin avatar
Sciurusaurus Rex Sciurusaurus Rex er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Nekropolis-Gamma" av Haakon Olav Thunestvedt

Et veldig spennende konsept, og det som er av miljø og regler er stilig.

Men jeg sitter litt igjen med følelsen av "hvor er resten"?

Ser jo at forfatteren allerede er klar over dette, så jeg skal ikke si så veldig mye mer om det.

Et stilig, og lovende spill, men hadde hatt godt av litt mer kjøtt på beina.

Jeg gleder meg virkelig til å se versjon 2 Jeg forlanger at du gjør den tilgjengelig over rollespill.net
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 21:15
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Diskusjon - "Nekropolis-Gamma" av Haakon Olav Thunestvedt

Det er forsåvidt en interessant setting, men jeg tror egentlig ikke at den egner seg for rollespill. Den transmenneskelige personlighet og mentalitet blir i grunn for fjern fra vår egen til å kunne sette seg inn i for de fleste.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 21:46
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Kort oppsummert vurdering

Introen setter stemningen ganske greit. Bakgrunnen er veldig springende; noen stilige ting, noen enorme hull. Er kontakten mellom Nekropolis og den virkelige verden kun gjennom fjernstyrte kropper? I så fall, hvorfor? Hvordan er den virkelige verden? Hva holder egentlig rollene fra å smelte sammen med AI’en, når begge er superintelligente og har full tilgang til hverandres informasjon? Hvorfor ingen kroppslige ferdigheter, når det er så stor vekt på kroppslig nytelse? En uferdig, men spennende konseptskisse.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:44.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia