|
||||
|
||||
![]() Sitat:
Derfor vil det være feil å i ettertid skulle utforme felles kriterier for hva som skal poenggis. For folk som synes originalitet er det viktigste i en slik konkurranse, er det naturlig at de gir mest poeng til de mest originale, men for de som har andre prioriteringer når de vurderer, ville det vært ganske lite hensiktsmessig at de skulle tvinges til å gi stemmer basert på kriterier innført i etterkant. Min stemme vil bli avgitt snart, forøvrig ![]() |
||||
|
||||
|
||||
![]()
Hei igjen. Har ikke hatt tid til å sjekke forumet på to dager. Avstemningen er åpen for alle. Synes det er greiest slik, så ikke konkurransen blir for intern. Jeg håper de som stemmer også gir litt info om hvorfor de har stemt slik de har stemt, og gjerne nevner litt om hvorfor de har stemt på disse kontra de andre spillene.
Jeg er enig at Beste Miljø og Beste System ble vriene kategorier med tanke på hvilke spill som ble sendt inn. Jeg skal oppdatere første posten i kveld. Har ikke rukket før. |
||||
|
||||
|
||||
![]()
Er enig i at det er noe vel sent å stipulere hvilke kriterier som bør legges til grunn nå, etter at alle bidragene er levert.
Men til en annen gang... Hvis mange (50+) avgir stemmer i denne konkuransen så tror jeg evt "skjevheter" vil utlignes. Men faren kan være at forskjellige personer gir sine stemmer på vidt forskjellige grunnlag, og at man således får et vinnenede bidrag hvor grunnen til at det vant er mer eller mindre vilkårlig. Dette behøver i og for seg ikke være noe problem hvis det er bred enighet om at hensikten med konkuransen først og fremst er å få produsert flest mulig bidrag, og premien er mest et middel til å stimulere dette. Hvis man derimot ønsker å premiere det "beste" bidraget utfra x kriterier så tror jeg dette formatet har potensiale til å bomme på det målet. Når alt det er sagt så synes jeg det er greit å bruke premien hovedsaklig som et virkemiddel for å stimulere deltagelse. Og selv da vil det helt klart kunne høstes heder og ære for den som vinner. |
||||
|
||||
|
||||
![]()
Du har ganske mange gode poenger, og jeg tror kanskje det kan være fruktbart å ta en slik diskusjon fram mot neste konkurranse (jeg håper virkelig det blir en neste konkurranse, så jeg får mulighet til å vise at jeg kan bedre enn det jeg leverte i denne), så kriterene for hva som regnes for "best mulig" er inne på forhånd.
Tror vi skal være fornøyd med et godt oppmøte, og mange flotte spill i denne konkurransen. En virkelig vellykket gjennomføring ![]() Det er jo den første rollespill-konkurransen vi har hatt, og det kommer alltid opp momenter man vil ha med i neste gjennomføring etter at pilotkjøringa er kjørt. |
||||
|
|||
|
|||
![]() Sitat:
I verste fall har spillet som vinner åpenbare kvaliteter som får folk til å stemme på det, mens andre spill har kvaliteter som er mindre synlige. Det er i tilfelle den nedstemte spillskaperens utfordring; å få frem kvalitetene i spillet sitt. Vanskeligere er det ikke (eller: verre utfordring kan du neppe få). ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Mine stemmer er levert Zetapus per e-post og PM.
-g.K.
|
||||
|
||||
![]() Sitat:
Dette er jo sannsynligvis ikke et problem slik det ser ut så langt med R.I.S.K. iom at hvert bidrag blir åpent diskutert og folk oppfordres til å begrunne sine stemmer. Men hvis du ikke prøver å være vrang, Tomas, så tror jeg godt du forstår mitt poeng, og at it computes very nicely. Hvis man ønsker å ha en konkuranse om å lage det det mest orginale og komplette spillet, formidlet på kortest mulig måte, men man uttaler ikke disse hensiktene, bare ber folk stemme på det "beste" spillet. Da er det ingen grunn til at stemmen som blir avgitt vil reflektere dette målet. Du kan godt se at det lengste bidraget som formidler en uorginal D&D ripoff vil få flest stemmer. Da har man fått en vinner som sikkert har sine absolutte "kvaliteter", men som muligens faller utenfor det som var hensikten med konkuransen. Og jeg tror veldig lite på "objektivt best", forskjellige folk synes forskjellige ting er bra, og det bør vi vel bare akseptere. |
||||
|
|||
|
|||
![]()
Da har jeg avgitt stemme. Spennende!
|
|||
|
|||
![]() Sitat:
Sitat:
Sitat:
Forresten: hvilket spill er en slik rip-off mener du? Det er i grunnen bare én ting som blir vist veldig klart i en slik avstemning: hvilket spill som har størst sjanse til å bli populært. Mer trenger vi ikke legge i akkurat det. De som har levert rollespill til konkurransen er uansett vinnere. De har tatt en utfordring og de har levert varene! De som har fått mye ros føler seg selvsagt mer som vinnere enn de som får ris for bidraget, men både risen og rosen er viktige for spillskapere som vil forbedre seg. Både selvtillit og selvinnsikt er godt å ha når man skaper rollespill. Slik sett er det ganske åpenbart at det ferdige rollespillet, og kommentarene av det, er viktigere enn konkurransen. Å vinne avstemningen er i beste fall sukker på grøten for den det gjelder...
|
|||
|
|||
![]() Sitat:
Sitat:
Jeg mener også at det i og for seg ikke er noe galt i å være i vagt (eller tydelig, for så vidt) samme enden av sjangeren som D&D (episk fantasy). Det er forskjell på det og å være en ripoff. (Hvis ikke er det svært mange spill i denne konkurransen som er "ripoffs" av ymse forskjellige ting.) Sitat:
...det betyr ikke at jeg ikke liker ros - jeg simpelthen elsker ros... Men objektivt sett får jeg antagelig mer ut av skarp men saklig og grundig kritikk i det lange løp, og vil derfor takke de som har gitt det! (Og takke spesielt de som har klart å kombinere slik kritikk med ros for det de mener er bra!)
Bokmerker |
Trådverktøy | |
Visningsmoduser | |
|
|