Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/11-2004, 10:47
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Gratulerer med 10 nye rollespill!

Jeg føler trang til å gratulere oss selv med 10 nye rollespill. Jeg har ikke lest dem enda, men omtalene viser at det er ti ganske forskjellige spill som er laget til RISK. Jeg tror vi har mye moro i vente i tiden fremover! Hurra!

De som har levert inn bidrag til konkurransen har grunn til å være stolte, både fordi de har klart det, og fordi de nå har gjort noe de færreste av dem før har gjort; nemlig å gjennomføre et spillprosjekt! Og det på en uke! Jeg tror dere alle er blitt klokere av dette, og at det vil komme dere til gode i fremtiden, både når dere diskuterer rollespill, og når dere setter i gang med nye prosjekter! Gratulerer masse!!!

Jeg har også lyst til å gratulere "Gorby" med vel gjennomført konkurranse! Et flott initiativ har båret masse frukter! Takk skal du ha!
Gammel 8/11-2004, 18:56
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard Sv: Gratulerer med 10 nye rollespill!

Takk Tomas. Du skal selv ha takk for å vært med på diskusjonen rundt R.I.S.K. Det hele har gått over forventning, og jeg tror ingen av oss var forberedt på at kvaliteten skulle være så høy. Vi har fått 10 nye rollespill som garantert vil bidra til en økt interesse for spillskaping. Det er veldig heldig for rollespill miljøet at Spillskaperlaget og R.I.S.K. skjer nesten samtidig. Tror disse to prosjektene vil kreativt smitte over på hverandre.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 23:20
Anton Relling sin avatar
Anton Relling Anton Relling er offline
Medlem

Etter å kikket litt på de innsendte bidrag vil jeg si at dette virker meget oppløftende. Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si at Sturgeons lov ikke kan anvendes uten å modifiseres radikalt! Kun ca 85% av det innsendte er skrot. <-smilefjes

Sist endret av Anton Relling; 8/11-2004 kl 23:46 Begrunnelse: satt inn et smilefjes for å understreke en morsomhet; rettet skrivefeil
Svar med sitat
Gammel 8/11-2004, 23:41
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Anton Relling
Kun ca 85% av det innsendte er skrot.
Enig. Det gjelder stort sett bokstavene A-E, de resterende konsonantene utenom W og T, og selvsagt enhver forekomst av semikolon.
Gammel 10/11-2004, 16:17
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Publisering

Det er en del variasjon i bidragene mht. hvor fullstendige de er. Noen, for eksempel _Reisen til Månen_, er så godt som klare for trykk, mens andre trenger _mye_ mer arbeid før de kan presenteres som spillbare produkter.

Noen som har tanker om hvorvidt og på hvilken måte disse tekstene kan publiseres? Hva med å trykke opp en liten antologi (sp?) eller kompendium over korte norske rollespill og selge på Knutepunkt, Arcon etc. Pengestøtte kan man få fra Solofondet og Hyperion. Det finnes jo en del småspill allerede som kunne passe inn i en slik samling.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 10/11-2004, 17:25
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard Sv: Publisering

Sitat:
Opprinnelig postet av Håken
Noen som har tanker om hvorvidt og på hvilken måte disse tekstene kan publiseres? Hva med å trykke opp en liten antologi (sp?) eller kompendium over korte norske rollespill og selge på Knutepunkt, Arcon etc. Pengestøtte kan man få fra Solofondet og Hyperion. Det finnes jo en del småspill allerede som kunne passe inn i en slik samling.
Hva med en artikkelserie i Imagonem i første omgang?

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 10/11-2004, 17:59
Exar Exar er offline
Medlem

Hvis ikke jeg leste konkurransereglene feil så er det eneste folk har gått med på i første omgang at:

-Spillene skal være gratis
-Spillene skal kunne lastes ned fra rollespill.net

Derfor må eventuell trykking avklares med alle forfattere om igjen. Ikke at det skulle være så innmari vanskelig...
Gammel 10/11-2004, 19:16
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Sitat:
Opprinnelig postet av Håken
mens andre trenger _mye_ mer arbeid før de kan presenteres som spillbare produkter.
*plystrer uskyldig*

Uansett, vi har fått 10 nye, flotte rollespill - hva mer kan man ønske? Slev har jeg ikke hatt tid til å lese, eller kommentere, noen av de (men det kommer)
Sitat:
Opprinnelig postet av Exar
Derfor må eventuell trykking avklares med alle forfattere om igjen. Ikke at det skulle være så innmari vanskelig...
helt sikkert ikke.

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 10/11-2004, 22:40
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg syns rollespillene skal publiseres slik som nå - på en side på nettet.

Hvis de individuelle forfatterne har lyst å gjøre noe mer, er det opp til dem, i grunnen... Imagonem mottar gjerne bidrag, for å si det slik.

Hvis noen har lyst å lage en antologi med Mitt Flotte Spill i, kommer jeg til å være ganske pirkete på hvordan ting skal gjøres...
Gammel 11/11-2004, 01:02
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Jeg kunne gjerne tenke meg å se moduler til spillene dukke opp i Imagonem etterhvert. At spillene blir trykt der føles litt unødvendig.

Jeg tror de fleste som har levert bidrag til konkurransen føler at de kan utvikle spillene sine mer før de føler at de er helt perfekte. Spillene er spillbare, men det er plass til forbedringer i de fleste. Tiden som ble gitt for å skape spillene var knapp, og har nok gjort at ting måtte droppes. Det som er veldig positivt er at det har satt i gang noe jeg tror kan være en kreativ smeldigel. Nå fremover tror jeg det er viktig at vi gir tilbakemeldinger på spillene, og gir inspirasjon til å videreutvikle spillene. Husk: D&D ble ikke perfekt ved første utgivelse (OBS: Det kan også hevdes det ble verre).

Firetop Mountain
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
[Artikkel] Terapi i rollespill - artikkel matthijs Rollespill generelt 22 1/07-2004 17:40
Rollespill i undervisningen? matthijs Rollespill generelt 32 24/06-2004 15:33
Rollespill i media Ole Peder Giæver Rollespill generelt 60 12/03-2004 22:40
Belønninger for godt rollespill matthijs Spillskaping 48 10/02-2004 20:43
d20 Modern: I skyttergraven for D20 Regnbue Utenlandske rollespill 126 29/01-2004 11:41

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:45.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia