Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21/01-2006, 00:16
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Standard Re: R.I.S.K. Runde 2 - Tilbake fra asken

Foreslår at kommentarer fra forfatter kanskje kunne gått via Gorby på en eller annen måte (via mail eller PM), han bare videreformidler det forfatteren sier. Litt mye stress kanskje, men hvis man bare sender hele kommentaren ferdig formatert med sitater osv er det ikke helt umulig. Evt kunne forfatterene registrere midlertidige konti på forumet med navn tilsvarende deltaker nr. F.eks: RISK deltaker <nr>? Bare ved å konstant overvåke hvem som er pålogget og når hvilke brukere logger av i forhold til når hvilken deltager logger på kan man finne ut av hvem deltakeren er, men det er veldig mye jobb bare for å finne et navn. Hvis det hadde blitt gjort sånn så kunne man også brukt deltaker kontoen sin til å stille spørsmål til de andre deltakerne uten å røpe hvilket spill man er forfatter av (ved å ikke stille spørsmål der).

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 21/01-2006, 00:36
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Ok. Vi sier det slik. Jeg kommer sikkert til å sitte foran skjermen mye neste uke også jeg. Forfattere som vil kommentere poster sender de til meg som PM, og jeg poster de inn i riktig kommentartråd. Blir no som:

Forfatteren sier: "Jævla idiot, skjønner du ikke greia med spillet eller? Her har jeg helt klart brukt GNS modellen som st........"

Ja, no sånt.
PM-en må ha overskrift i denne formen: kommentar til "spill","forfatternavn"
Så jeg lettere kan poste de inn riktig. Det kan hende kommentarene blir noe forsinket - jeg har jo andre ting å gjøre (who am I kidding?).

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 22/01-2006, 15:15
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Når blir bidragene lagt ut?
Gammel 22/01-2006, 18:09
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Siden Rollespill.net ser ut å være kaputtoz for øyeblikket legger jeg ut spillene her etter midnatt som vedlegg.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 22/01-2006, 20:20
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Hvor mange bidrag blir det i år tro? Jeg tror det var omtrent 15 påmeldte. Klarer vi å lage flere spill enn de ti som kom i fjor?
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 23/01-2006, 02:53
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Det var et blodslit, men de som klarte seg gjennom ildprøven kan hylles som helter. Det ble åtte spill til RISK runde 2! Gratulerer til alle som har bidratt. Nå er det bare å begynne å slenge dritt til hverandre !

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 25/01-2006, 12:41
Enrahim Enrahim er offline
Medlem

Tar opp tråden fra diskusjon fra "Intill vi synker" angående anonymitet. Det virket som en god ide på forhånd. Men i etterkant er jeg skeptisk. Jeg misstenker at dette har vært med på å redusere mengden med diskusjon rundt spillene. Det er bare tre av forfatterne som har svart på sine egne innlegg, derav en er gorby selv. I fjor var statestikken omvendt. Jeg misstenker at dette har en god del med anonymitetsfenomenet å gjøre. Jeg har i alle fall følt at det har vært en høyere terskel for å gå inn og begynne å diskutere bidragene under disse anonyme omstendighetene enn ellers.

I tillegg er det delvis en skinnanonymitet. Jeg har ikke gjort noe spesielt detektivarbeid, men likevel er det endel som jeg har sterke mistanker om hvem er. Det var også snodig å være på årsmøte i spillskaperlaget og ikke kunne si noe om bidraget sitt. Ikke fordi en ønsker å skjule konseptet sitt, men for å opprettholde anonymiteten.

Det har også virket som en begrenser i forhold til å drive med spilltesting og diskusjon utenfor konkuransesammenhengen.

Konklusjonen er stort sett at vil en gjøre vennetjenester/klappe til noen går det fortsatt i stor grad an å gjøre under avstemningen. Så jeg ser ikke helt poenget med anonymiteten. Personlig hadde jeg gjærne sett at den hadde blitt hevet med umiddelbar virkning. Men det ville vært uheldig da om noen da hadde entret konkurransen på gale premisser.
Svar med sitat
Gammel 25/01-2006, 12:51
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Vi får ta det som erfaring til neste års konkurranse. Jeg er i grunnen for at vi "outer" oss nå; for meg er det helt meningsløst å leke anonym overfor meg selv og andre at this point.
Gammel 25/01-2006, 13:25
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs
Jeg er i grunnen for at vi "outer" oss nå;
På godt norsk opphever anonymitetsregelen? Tenker mye av det Enrahim sier. Tror muligens at dersom hver deltaker hadde laget sin egen profil tilsvarende deltaker nummeret hadde i det minste svarene kommet lettere. Men, for så vidt like greit å ikke ha noen anonymitet når vi ser resultatet vi fikk ut av det. God tanke i utgangspunktet, men det krever så mye mer enn vi hadde regnet med...

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 25/01-2006, 14:00
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Betyr det i så fall at jeg vil slippe å skrive en kommentar på mitt eget bidrag selv om jeg skulle få til å kommentere alle andres? Ey, kult!

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:42.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia